• Paulina P P

    Skinnbyxor på 40-åring?

    Jag känner mig så osäker nu när jag är över 40. Jag har ju fattat det att folk i allmänhet tycker att man inte kan ha vilka kläder som helst då. Jobbigt för mig för jag är intresserad av mode och gillar att följa med trender och stilar och läser högar av modemagasin varje månad.. Skillnaden mot när jag var yngre är att jag vågar köpa den typ av kläder som jag bara tittade på förr. Just nu är jag sugen på att köpa ett par slimmade skinnbyxor. Jag älskar skinn, även om jag inte har så många plagg, och nu när jag är lite äldre har jag råd också.

    MEN för att inte hamna i sitsen att folk runt omkring tycker att jag är en sån där tant som inte fattar hur gammal hon är/som försöker göra sig yngre än hon är frågar jag er på FL. Kan man ha svarta skinnbyxor när man närmar sig 43? Jag är smal med en nätt figur.

    Dessa tycker jag är urfina: www.bubbleroom.se/sv/kvinna/selected-femme/byxor-16/bean-leather-pants-black

    Och kan man ha skinnbyxor på jobbet? Jag jobbar på kontor. Tror inte att någon annan här har haft skinnbyxor på sig. Det är mest jeans eller kostymbyxor.

  • Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?
  • kille76
    Paulina P P skrev 2013-10-16 10:44:29 följande:
    Jag känner mig så osäker nu när jag är över 40. Jag har ju fattat det att folk i allmänhet tycker att man inte kan ha vilka kläder som helst då. Jobbigt för mig för jag är intresserad av mode och gillar att följa med trender och stilar och läser högar av modemagasin varje månad.. Skillnaden mot när jag var yngre är att jag vågar köpa den typ av kläder som jag bara tittade på förr. Just nu är jag sugen på att köpa ett par slimmade skinnbyxor. Jag älskar skinn, även om jag inte har så många plagg, och nu när jag är lite äldre har jag råd också.

    MEN för att inte hamna i sitsen att folk runt omkring tycker att jag är en sån där tant som inte fattar hur gammal hon är/som försöker göra sig yngre än hon är frågar jag er på FL. Kan man ha svarta skinnbyxor när man närmar sig 43? Jag är smal med en nätt figur.

    Dessa tycker jag är urfina: www.bubbleroom.se/sv/kvinna/selected-femme/by...

    Och kan man ha skinnbyxor på jobbet? Jag jobbar på kontor. Tror inte att någon annan här har haft skinnbyxor på sig. Det är mest jeans eller kostymbyxor.
    klart du kan ha skinnbyxor, det har väl ingen ålder?
  • Lilly01

    Klart du kan ha skinnbyxor trots din ålder!! Men!!! Använd dessa byxor med stil. Du ska fortfarande se ut som en riktig "dam" vad jag menar med det är att du ska fortfarande se respektabel ut och ingen trashy lady som fastnat på 70-80 talet.

    Lycka till!

    // 27 åring tjej

  • Arbetsvegan

    Använder folk fortfarande läderkläder trots att det inte behövs ur säkerhetsaspekt typ motorcykel?


    Så smaklöst och ärligt tycker jag inte att det visar på modemedvetenhet utan på gräsliga ideal.
    Jag gissar att det är samma människor som använder modeläder som både dun- och mohairprdukter också.  Det enda som har hänt sen 2009 är att människor åter köper dun bara för att det är mode igen.


    www.tv4play.se/program/kalla-fakta


    www.tv4play.se/program/kalla-fakta

  • Lilly01

    Arbetsvegan

    Om du går in på de stora klädbutikerna så som Hm, gina tricot, bikbok osv osv så kommer du se att det nya modet är läder o skinnbyxor.

    Men smaken är som baken, delad!!

  • Arbetsvegan
    Lilly01 skrev 2013-12-28 16:37:13 följande:
    Arbetsvegan

    Om du går in på de stora klädbutikerna så som Hm, gina tricot, bikbok osv osv så kommer du se att det nya modet är läder o skinnbyxor.

    Men smaken är som baken, delad!!
    Det handlar inte om smak utan om vilket samvete och empati man har.

    Jag är fullkomligt medveten om att det anses som att vara inne just nu och det gör definitivt inte saken bättre. det visar bara att det är fullt med människor med grava empatistörningar ute i samhället. För om att man anser att det är rätt att andra ska få lida och/eller torteras för ens egen skönhets skull har man grava störningar. Och nj, det har inte undgått någon hur det går till i produktionsleden.
  • Paulina P P
    Arbetsvegan skrev 2013-12-28 18:31:15 följande:
    Det handlar inte om smak utan om vilket samvete och empati man har.

    Jag är fullkomligt medveten om att det anses som att vara inne just nu och det gör definitivt inte saken bättre. det visar bara att det är fullt med människor med grava empatistörningar ute i samhället. För om att man anser att det är rätt att andra ska få lida och/eller torteras för ens egen skönhets skull har man grava störningar. Och nj, det har inte undgått någon hur det går till i produktionsleden.
    Om man äter kött kan man väl klä sig i skinnkläder?!

    Jag vill inte diskutera köttätande vs veganism i den här tråden.
  • Arbetsvegan
    Paulina P P skrev 2014-01-15 11:37:40 följande:
    Om man äter kött kan man väl klä sig i skinnkläder?!

    Jag vill inte diskutera köttätande vs veganism i den här tråden.
    Läs det jag skriver istället för att bara avfärda det får att du får för dig saker. Jag diskuterar verkligen inte veganism vs kttätande utan påtalar att ditt mode baseras på andras lidande och tortyr.

    Möjligen att det har med empati att göra...
  • isisisis

    Jag är 49.Skulle inte sätta på mig ett par skinnbrallor.Men jag tycker det är gränsfall på trashigt för yngre också.
    Kort ,kort kjol passar inte heller eller shorts som knappt döljer baken.
    Nånstans får man förstå att mode som ska vara sexigt kanske inte passar.
    Man kan klä sig kvinnligt och lite sexigt,men med stil.
    Det är min åsikt

    Men smaken är som baken

    Gör vad du känner för.Man behöver inte vara alla till lags

  • Burberry
    Paulina P P skrev 2013-10-16 10:44:29 följande:
    Jag känner mig så osäker nu när jag är över 40. Jag har ju fattat det att folk i allmänhet tycker att man inte kan ha vilka kläder som helst då. Jobbigt för mig för jag är intresserad av mode och gillar att följa med trender och stilar och läser högar av modemagasin varje månad.. Skillnaden mot när jag var yngre är att jag vågar köpa den typ av kläder som jag bara tittade på förr. Just nu är jag sugen på att köpa ett par slimmade skinnbyxor. Jag älskar skinn, även om jag inte har så många plagg, och nu när jag är lite äldre har jag råd också. MEN för att inte hamna i sitsen att folk runt omkring tycker att jag är en sån där tant som inte fattar hur gammal hon är/som försöker göra sig yngre än hon är frågar jag er på FL. Kan man ha svarta skinnbyxor när man närmar sig 43? Jag är smal med en nätt figur. Dessa tycker jag är urfina: www.bubbleroom.se/sv/kvinna/selected-femme/by... Och kan man ha skinnbyxor på jobbet? Jag jobbar på kontor. Tror inte att någon annan här har haft skinnbyxor på sig. Det är mest jeans eller kostymbyxor.

    Klart du kan ha skinnbyxor, åldern har inget med det att göra, bara kroppsformen. Är du tight i kroooen och kombinerar det med någon snygg lite stilrenare överdel blir det säkert supersnyggt!
  • lindhol

    Skit i vad alla andra tycker & kör ditt eget race. Personligen tycker jag att det är häftigt med folk som vågar sticka ut.

    Köp dig ett par läckra brallor

  • lklm

    40+ kvinnor som har skinnbyxor är väldig heta enligt mig. Go for it!

  • K Kalle
    lklm skrev 2016-08-15 20:31:44 följande:

    40+ kvinnor som har skinnbyxor är väldig heta enligt mig. Go for it!


    Tack! Fast jag köpte en tight skinnkjol istället. Jag har nämligen ganska snygga ben.

    Skulle vara trist att jag inte kan ha lite kortare kjolar på mig när jag har sån fin figur, den är snyggare nu än när jag var en tjugoårig mullig tjej.
  • andpet

    Klart du ska ha skinnbyxor,finns inget snyggare! och du!,du är i helt rätt ålder också! Kram

  • är skönt

    Jag är kille på 47 som bär skinnbyxor och tycker det är snyggt o trivs i dom,jag bryr mig inte vad andra tycker.


    Lack o läder sex
  • Olloll

    Hej!

    Jag är själv 58år och hade skinnbyxor på 80-talet och är nu också sugen på att köpa mig ett nytt par igen.

    Jag tycker att ålder är bara en siffra och man är inte äldre än vad man gör sig.

    Kör på och njut av livet.

    Hälsningar Carina

  • lklm
    Olloll skrev 2017-08-04 14:31:44 följande:

    Hej!

    Jag är själv 58år och hade skinnbyxor på 80-talet och är nu också sugen på att köpa mig ett nytt par igen.

    Jag tycker att ålder är bara en siffra och man är inte äldre än vad man gör sig.

    Kör på och njut av livet.

    Hälsningar Carina


    Bara att köpa!
  • Jonas Love

    Finns inget snyggare på 99% av alla tjejer. Det är ju ett material, alltså går det få till något för alla. För en man så är svart skinn det sexigaste en kvinna kan ha. Jag läste längre ner en tjej vars besserwisser syrra vet exakt vad man ha. ( efyer att i sin tur läst exakt vad läromästarna högre i idiotihierakin skrivit ). Det är sådana idioter som ?VET? hur andra ska vara klädda som möjliggjort sanningshalten i den tragikomiska sagan: Kejsaren är naken. ( Idioter som är så skra på sin?översandar? förträfflighet att de kan inte fatta det. Av tre principer, ha skinnbyxor alla tjejer som vill: 1. Just för ni vill det. 2. För det finns idioter som ens tänker ha åsikter om det. 3. Det är alltid det sexigaste som finns. Det är rockigt, det kan användas med still och det utstrålar en självständig, tuff, smart och kreativ tjej.

  • Un1x

    Det är klart du skall använda dem. Min fru tog precis på sig blanka pvc/vinyl-leggings. Hon är över 40. Så hett. 

Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?