• Paulina P P

Skinnbyxor på 40-åring?

Jag känner mig så osäker nu när jag är över 40. Jag har ju fattat det att folk i allmänhet tycker att man inte kan ha vilka kläder som helst då. Jobbigt för mig för jag är intresserad av mode och gillar att följa med trender och stilar och läser högar av modemagasin varje månad.. Skillnaden mot när jag var yngre är att jag vågar köpa den typ av kläder som jag bara tittade på förr. Just nu är jag sugen på att köpa ett par slimmade skinnbyxor. Jag älskar skinn, även om jag inte har så många plagg, och nu när jag är lite äldre har jag råd också.

MEN för att inte hamna i sitsen att folk runt omkring tycker att jag är en sån där tant som inte fattar hur gammal hon är/som försöker göra sig yngre än hon är frågar jag er på FL. Kan man ha svarta skinnbyxor när man närmar sig 43? Jag är smal med en nätt figur.

Dessa tycker jag är urfina: www.bubbleroom.se/sv/kvinna/selected-femme/byxor-16/bean-leather-pants-black

Och kan man ha skinnbyxor på jobbet? Jag jobbar på kontor. Tror inte att någon annan här har haft skinnbyxor på sig. Det är mest jeans eller kostymbyxor.

• Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?
  • Cafe Solo

Frågar du mej när skinnbyxor passar så skulle jag svara när man åker motorcykel.

• EnAnonumius
    Cafe Solo skrev 2013-10-18 11:40:46 följande:
    Om nu skinn är ett naturmaterial som andas, hur kommer det då sig att det blir svettigt att sitta med med bar hud i en skinnsoffa? För att inte tala om i en solig bil med skinnklädsel. Självklart är det upp till var och en att bära skinnbyxor, men som kille tycker jag att det är bara tantigt. Undantag om du har hennafärgat hår och bryter på finska eller jobbar i en presentaffär i en småstad :)
    Bara för att du har lite svårt att förstå att det ena måste inte utesluter det andra så kan jag förstå din förbrylla över att man svettas i skinnsoffan eller i bilen när man när man har "skinn, mot skinn" kontakt en varm sommar dag. 

Skinn andas, det behöver inte betyda att det är "hög absorberande" för den saken skull som vanligt tyg.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Cafe Solo skrev 2013-10-18 12:28:38 följande:
    64 år och skinnbyxor. Det är ju det jag säger :D
    Träffade en mycket vacker kvinna vid två olika tillfällen.
    Jag trodde damen var en smärt vältränad dam på runt 50-55år.. Och jag var inte ensam om att tro detta om henne.
    Men det visade sig att det var fel. Damen i fråga var faktiskt 73år.
    Hon var klädd i skinnkorsett, poliskeps i skinn och skinnbyxor. Och hon kunde fan bära upp den stassen. 
    Det var många yngre killar som vill få till ett skott med den "Hot granny".

• EnAnonumius
    Cafe Solo skrev 2013-10-18 13:30:56 följande:
    Frågar du mej när skinnbyxor passar så skulle jag svara när man åker motorcykel.
    Finns andra tillfällen med. Tungan ute

• Paulina P P
    Cafe Solo skrev 2013-10-18 12:28:38 följande:
    64 år och skinnbyxor. Det är ju det jag säger :D

Hon kanske. Haft skinnbyxor sedan hon var 20 och fortsätter med samma stil fortfarande. Hon kanske inte börjat använda den nu.
  • Paulina P P

Det gäller väl att ha självförtroende och inte tveka. Jag kanske ska börja där...

EnAnonumius skrev 2013-10-18 14:06:42 följande:
    Träffade en mycket vacker kvinna vid två olika tillfällen. Jag trodde damen var en smärt vältränad dam på runt 50-55år.. Och jag var inte ensam om att tro detta om henne. Men det visade sig att det var fel. Damen i fråga var faktiskt 73år. Hon var klädd i skinnkorsett, poliskeps i skinn och skinnbyxor. Och hon kunde fan bära upp den stassen.  Det var många yngre killar som vill få till ett skott med den "Hot granny".

• Nape

Kör!
    Jag arbetar som lärare och en kollega har snygga skinnbyxor hon på sig ibland. Hon är 50 och klär sig supersnyggt!

• EnAnonumius
    Paulina P P skrev 2013-10-20 12:13:23 följande:
    Det gäller väl att ha självförtroende och inte tveka. Jag kanske ska börja där...
    Glad
  • nkw

Absolut MEN det viktigaste är då att man håller det classy! Ingen white trash liknade går bort direkt, ser bara billigt ut!

Skinnbyxor, vit skjorta, en nätt kofta och ett par snygga skor. Det tycker jag fungerar oavsett om man är 20 eller 43!

• Apan1

Nå, hur blev det? Köptes det några brallor?
    Jag skulle nog vilja påstå att ålder inte är det som avgör om du "kan¨" bära skinnbyxor, utan med din stil i övrigt å framförallt kroppsform.. Om nu din man tycker att du passar i det, skit då i vad vi andra tycker.. Men visst, jag förstår att du gärna vill höra andras åsikter, inge kul å vara den som kollegorna tittar på å snackar bakom ryggen om..  Jag skulle mer än gärna köpa ett eller två par till min blivande fru på 28 år, problemet är bara att övertyga henne om att hon passar i det..

A

Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?