Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Turvion skrev 2013-11-18 14:52:45 följande:

Lååångvägdit: känns som om att ditt alias passar in på oss båda nu (och såjävlaneggo) haha, men så hemskt ;( vad är vätske-ersättning? Finns att köpa på Apoteket elle? Jag har tagit dextrosol i små bitar men de blir bara äckligt i hela munnen.. Ah är också lite skakis och fryser som fan, har grymt ont i hela nacken och käkarna också ;( när jag gör någonting så känns de som om de går i slow motion också :s

Ja visst passar det, mer nu än någonsin.. Ja vätskeersättning finns på Apoteket. Finns som typ brustabletter bl.a. Tror dock inte att jag skulle få i mig det just nu.. Fryser oxå. Har eldat hela dagen men fast det är 25 grader så fryser jag.. Fick i mig några skedar aprikoskräm imorse o nu 2 mariekex.. Har du gått ner i vikt?
  • LååångVägDit
    Turvion skrev 2013-11-18 15:38:21 följande:

Lååångvägdit: Ah nä fy inget med bubblor! Växer i munnen -.- uuh, kanske ska köpa nyponsoppa! Japp men inte så mycket jag trodde, 2,5kg men de har jag gått ner sen i fredags.. Tidigare dessa två veckor då jag kräkts har jag gått ner men gått upp när jag lyckats behålla något men inte nu :/ får inte ens i mig läkerol..

Nyponsoppa funkade dom första dagarna, nu vill jag inte ens se det. Vindruvor kan jag tänka mig just nu men inget annat. Finns ju vätskeersättning som är pulver som man kan blanda i t.ex. saft, så gör vi åt barnen på jobbet. Då smakar de nog inte så mkt! Man får försöka med olika saker så man iaf får i sig nåt. Men det är inte de lättaste. Usch!
  • LååångVägDit
    Turvion skrev 2013-11-18 16:27:52 följande:

Lååångvägdit: ah jag försöker få i mig lite proviva mango nu, går sådär :/ men hellre de än vatten.. Blev sugen på polarknäcke och gjorde revolt och gick till Ica (rakt över gatan) och de tog emot rejält, stannade flera gånger för att stå still och 'andas-andas-andas' men gjorde de, sitter här nu med en polarknäcke och kunde äta en smula och nu vill jag inte ens prova smaka en ynka tugga.. Hur länge ska de hålla på såhär? ;( har du gått ner nåt då? ;(

Bra gjort! Drack oxå proviva men efter att de kommit upp en gång så har jag inte varit så sugen på det längre.. Så har de blivit för mig oxå, ibland blir jag sugen på nåt o det känns som jag kan prova äta det. Men när min sambo väl har köpt hem det så vill jag inte ha det längre.. Jag vill ha det direkt annars går det över. Har "bara" gått ner 1,5 kg men de är ändå skönt att de inte är mer, har inte så mkt att ta av..
  • LååångVägDit
    undrande03 skrev 2013-11-18 16:16:09 följande:

åh. tog ett cb digital nu, och fick 3+ . känns så himla bra då jag förra grav. stannade vid 2-3 (mf i ca 6+1) är nu i 5+1 .. känns som att det här kommer att gå vägen ändå =) så himla lycklig!!

ska försöka få ett tidigt vul också, om någon vecka, för att lugna mig ännu mer =)

Köpte ett till test jag oxå. Har fått "2-3" på två test o nu vill jag se att det står "3+" ! :)
  • LååångVägDit
    såjävlaneggo skrev 2013-11-18 18:25:35 följande:
    Jag år också sååå hungrig, drömmer om potatis panerad fisk o sås, men.. Jag lär nog drömma vidare.. Vägde mig nyss medan jag gjorde rent toaletten, har gått ner 4 kg på mindre än en vecka, känns väl mindre ok.. Åh :(
    Bm sa till mig att jag inte behöver vara orolig för att barnet inte får näring fast jag inte äter utan de e "bara" jag som inte får i mig tillräckligt. Känns ändå skönt att veta!
  • LååångVägDit
    Turvion skrev 2013-11-18 18:54:44 följande:

Lååångvägdit: jaha de nämnde varken bm eller läkaren jag pratade med idag så jag har ju fått upp en bild i huvudet att plutten därinne också är hungrig ;( får den näring av typ mitt fett eller haha?
    Såjävlaneggo: oj -4kg är en del ;( jag hade ca 5-7kg jag kunde gå ner innan jag blev gravid för att nå min målvikt så än så länge känner jag ingen oro så men ändå:/ de här är riktigt hemskt!

Ja på nåt sätt får den näring iaf! Tyckte de va skönt att höra! Jag frågade inte ens utan hon sa det ändå så de va bra!!
  • LååångVägDit
    Turvion skrev 2013-11-19 09:37:52 följande:
    Enenina: ah de är inte lätt :/
    Var hos doktorn nu imorse, fick diagnos hyperemisis gravidarium.. Kräktes en gång inatt, imorse när jag vaknade och satt med en spypåse i väntrummet på VC och fick sitta och svälja saliv inne hos doktorn och så tar han fram en träpinne och vill titta i halsen!!? Jag sa: ah fast trycker du den där bak på min tunga kommer jag kräkas på dig! Han: aha är de så illa? Men bha JA lyssnar du inte på mig eller!?:š blev lite arg.. Men sjukskriven 10 dagar framåt och ska ta både lergigan comp och primperan :š har ätit primperan i flera år men blev tillagd nu när jag blev gravid att sluta med dem, så vet inte om jag vågar t dem, och absolut inte båda samtidigt... Usch! Någon mer som är hem idg?;(

doktor kommer verkligen inte få titta i min hals, får kvälvningar bara av att borsta tänderna... jag är hemma, har inte jobbat sen förra lördagen.. känns som jag inte kommer göra det på ett bra tag heller. Rynkar på näsan fick tid på torsdag till doktorn. Hoppas Primperan hjälper för dig nu då!!
  • LååångVägDit
    Enenina skrev 2013-11-19 12:59:25 följande:

Ja det har jag tänkt på också. Att om någon ska kolla i halsen på mej. Vad betyder den diagnosen?
    Hyperemesis=extrem graviditetsillamående kan man säga!
  • LååångVägDit
    technicolour skrev 2013-11-19 13:52:21 följande:

Undrar en sak angående ev sjukskrivning.  Jag pluggar genom arbetsförmedlingen så jag får ersättning från F-kassan, har snart varit sjukanmäld en vecka och ska till MVC nästa onsdag och man får bara va sjukanmäld 7 dagar sedan krävs intyg, hur gör jag då dagarna mellan dessa 7 dagar (torsdag-onsdag) ? eftersom jag inte kan få intyg innan?

Nu blev det rörigt men fråga om ni inte förstår.Oskyldig

En doktorn på vårdcentralen får sjukskriva dig!
  • LååångVägDit
    mmod skrev 2013-11-19 17:08:14 följande:
    Jag ska på hälssamtal imorgon och tanken slog mig att tänk om grav testet inte visar nånting ? Tänkte om mina symptom bara är skingrades och att efter jag plussade så fick jag missfall utan att det "kommit ut" ?!

Tog ett tredje gravtest igår för att se så det går framåt! Sist stod det "Gravid 2-3" och nu stod det "Gravid 3+" så då blev jag lite lugnare!Glad (om det ens går att tvivla med tanke på mitt illamående..)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014