Första barnet bf i juli 2014
Jaha, ja då i januari ska jag lämna prover iaf. Får se sen hur de blir. Är iaf i vecka 8+4 alltså vecka 9. Fick bf datum den 11/7
Jaha, ja då i januari ska jag lämna prover iaf. Får se sen hur de blir. Är iaf i vecka 8+4 alltså vecka 9. Fick bf datum den 11/7
Deppig värre. Jag får inte behålla någon mat alls, knappt vatten ens. Trillade ihop i duschen nyss och drar mig för att ringa och sjuka mig för kvällens arbete
mår illa konstant och så fort jag äter något kommer det upp igen ![]()
Hur viktigt är det med dessa multivitamin gravid tabletterna ? I början av graviditeten gick det bra att få ner dem men nu har jag inte fått i mig dem på flera dagar för det vänder i halsen så fort jag ta en i munnen :( klarar inte för kräks bara...försökte googla om det kan påverka något men hittar inget :( någon som vet?
Måste bara fråga er om ni har kännt eran livmoder? Är i v 10 (9+0) idag o det står att livmodern är stor som en apelsin nu. Min syster sa att om jag lägger mig ner på rygg o känner liksom långt ner o ganska djupt så kan jag känna den som en hård boll. Tycker de verkar så läskigt så jag har inte riktigt provat.. Har ni?
Åå är så avis på er som får göra UL! Har inskrivning nästa vecka men då ingår inte UL men ser ändå fram emot det!
Ja nu ni tjejer har jag provat nåt nytt, har för första gången sen jag blev gravid haft sex.. Haha. V 10 nu så de var ju ett tag sen om man säger så.. Har ju mått så extremt illa så de har liksom inte funnits i mina tankar.. Men vet att jag frågade er om det i typ v 5-6 men då blev de aldrig av eftersom illamåendet kom o både vi har tyckt att de känts lite läskigt. Är super spänd i magen idag men tror nog inte att de beror på att jag gjorde "det" igår, hoppas inte iaf.
Har inte heller haft sex på länge, haha inte sen tillverkningen. Killen får stå ut, jag får stå ut med illamående konstant så.
Härligt med så många som ska på semester. Jag o min sambo var på vår drömresa i USA (Kalifornien) i oktober och det var där den lilla i magen blev till! (i Las Vegas) Lite rolig historia att berätta sen! :) nu i efterhand är jag väldigt glad att jag inte blev gravid månaden innan för då hade det här extrema illamåendet kommit medan vi var i USA o de hade INTE varit roligt.. Det roliga var att när vi satt oss på flyget hem så sa min sambo: "tror du vi blev gravida i Las Vegas nu då?" Och så blev det!! :)
PaulinaR: jag har ägnat hela dagarna åt musikhjälpen! Grinat o skänkt pengar!! :) vi har en målare här nu o han tror väl inte att jag gör nåt annat än att ligga i soffan o titta på tv..
Nu när jag kom hem från jobbet så har målaren målat taket i hallen utanför sovrummet och det är oljefärg o de får inte jag andas in nu så snart kommer min sambo hem så ska vi åka till min syrra som bor granne med oss o sova där! :)
Det är såååå skönt att han är här o målar. Vi ska måla lite/mycket i varje rum i huset. Bytte kök -08 o har sagt sen dess att vi ska måla taket i köket..men.. Så nu tog vi hem en målare som ska göra klart ALLT!! Sen är vi klara med allt i huset invändigt! Känns underbart! Men de e nog inte klart fören tidigast nästa fredag trodde han.
Idag har jag jobbat 4 timmar! Var 4 v sen sist. Kul o träffa kollegorna! Chefen frågade direkt om jag gått ner i vikt o en annan sa att jag var jätte blek. Men har bara berättat för chefen o 2 till. Som tur var hade vi bara 3 patienter (jobbar på en barnavdelning) o det är inte vanligt att vi har så lugnt men idag var de perfekt!
Jag har bf 11 juli o är i v 9+6 idag, alltså v 11 imorn!! På min app står det att idag har 25,0% av graviditeten gått! Tjiihoo!! Tänk, det är EN FJÄRDEDEL!! :)