Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Smurfensmamma skrev 2013-11-25 06:48:09 följande:
    Vi kallar vår för Smurfen! Känner mig så sjuuukt fånig just nu, gråter för minsta lilla! Gråter åt filmer och låg nyss å storböla för att min karljävel inte kom med kaffe på sängen trots att jag faktiskt fyller år! Vaknade till en tom säng och em stark lampa rätt i nyllet!! Mysigt å vakna så på sin födelsedag. Jag frågade lite gulligt vart mitt kaffe var..fick ett "du får vänta" til svar! Klev upp å gjorde mitt egnaa jävla kaffe, fick ett grattis men ingen kram eller nåt... Så är fan skitarg och skitledsen just nu! I vanliga fall hade jag bara blivit sur, men nu pga alla hormoner så känns det som att hela världen går under!

När jag fyllde år, var dock inte gravid då, så gick min sambo upp o klädde på sig o sa hej då för att åka till jobbet. Då sa jag: får jag inte frukost på säng? Det har alltid varit det viktigaste på födelsedagen för mig sen jag var liten. Han sa att han inte hann och så åkte han. Då ringde jag först men han svarade inte o sen skickade jag ett väldigt argt sms.. Men det jag inte visste var att han redan veckan innan hade bett min syster lura med mig när hon lämnade sin dotter på dagis o så kom han o hämtade upp mig o syrran (vi är tvillingar så vi fyller ju på samma dag) o så tog han med oss till ett café som jag pratat länge om att jag ville åka till, så åt vi frulle där. Och det roliga var att han hade berättat för min syrra veckan innan hur han gissade att jag skulle reagera när han gjorde så och det blev precis som han trodde. I efterhand var de ju skoj men inte just då.. Skämdes lite sen..Skäms

Hoppas din födelsedag blir bättre än den började! Grattis!{#emotions_dlg.flower}
  • LååångVägDit
    Asjak skrev 2013-11-24 23:12:48 följande:
    Någon som vet vart Malin1985 tagit vägen? Inte sett henne skriva på länge

Om du tittar längst uppe på sidan där hennes namn står så kan man inte trycka på det längre, som att hon inte är medlem längre.. Namnet är svart ist för blått.. Hoppas att inget har hänt! Obestämd
  • LååångVägDit
    Pikku Enkeli skrev 2013-11-25 09:02:50 följande:

Kommit lite blod hela helgen och nu gör du lite mer ont än vanligt så jag ville bara ringa bm och kolla vad de tänker. Hon tyckte jag skulle komma in och kolla så vid lunch har jag läkartid. Så rar bm som svarade!

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
    Lycka till! Hoppas att allt är som det ska!
  • LååångVägDit

Jag är i v 8 (7+2). Bm säger då v 7. Vet inte riktigt varför det är så.. Dom räknar på ett annat sätt än oss tror jag.

• LååångVägDit

Jag längtar tills jag får gravidmage o vill äta hela tiden. Nu har jag gått ner 2 kg o de syns inte alls att jag är gravid, förutom att jag är typ vit i ansiktet konstant.. Har inte jobbat på 2 1/2 v så jag har bara gått hemma i mjukisbyxor/pyjamasbyxor o morgonrock.. Skit snyggt! Det här illamåendet börjar bli väldigt påfrestande :(

• LååångVägDit
    technicolour skrev 2013-11-26 12:35:12 följande:

lååångvägdit : samma för mig, orkar inte leva normalt och är så sugen på att hitta på saker men orkar inte ens sköta de vardagliga:(

Hoppas verkligen att illamåendet ger sig snart!

Just nu kan ja inte förstå hur många väljer att genomgå detta om och om igen..

Precis! Jag jobbar inte, kommer inte ihåg när jag var till en affär sist, eller när jag lagade mat sist. Min sambo får göra allt. Han får laga mat, handla, tvätta o städa. Jag är glad om jag orkar duscha typ varannan-var tredje dag.. Bor granne med min syster men orkar inte ens va hos dom. Min syster mådde lika dåligt som mig, med hennes första barn mådde hon lite bättre efter v 20. Hon ville knappt skaffa en nr 2 för hon sa att det här med att man glömmer hur dåligt man mådde är skitsnack. Sen blev hon iaf gravid igen o den gången blev ännu värre, då gick illamåendet aldrig över. Hon tyckte knappt att de va kul o va gravid då. Så jag är nästan deppig redan nu för jag vet inte hur jag någonsin ska kunna skaffa ett syskon när risken är att man kommer må så här igen.. Men nu försöker jag bara ta mig igenom dag för dag!
  • LååångVägDit

Att ni nyser vet jag inte riktigt varför men att man har svårt att andas genom nästan som unborn är för att slemhinnorna blir svullna. Det är jätte vanligt att man är täppt i näsan under graviditeten och att näsan ser större ut.

• LååångVägDit

Jag är inte täppt i näsan men blöder däremot näsblod i princip varje morgon. Men jag gjorde det i nästan 2 v innan jag blev gravid oxå o sen var det bra ett tag. Men nu har jag gjort det igen i över en vecka. Man får ju skörare slemhinnor så det är väl inte så konstigt egentligen.

• LååångVägDit
    Enenina skrev 2013-11-27 21:53:26 följande:
    Jag har också blött en del näsblod. lite till och från vissa dagar. Lite smådrygt äre men bara gilla läget

Själva näsblodet är inte så jobbigt tycker jag men eftersom jag mår så himla illa så blir det inte direkt bättre av att blöda näsblod. För för mig rinner det bakåt också så jag får ju gå o spotta blod o det är sååå äckligt när man mår illa..Obestämd
  • LååångVägDit
    Enenina skrev 2013-11-28 08:19:53 följande:

Ja. Så är det för mej också smile4.gif . Det är ju såå äckligt.. då vill man verkligen kräkas. Men det finns väl inget att göra åt det? Näsblodet alltså.
    Det beror ju lite på varför man blöder. Man ska ju va försiktig med att snyta sig, för mig börjar de alltid efter jag snytit mig. En del är torra i näsan o då kan man använda olja. Och de kan du tänka på om du stoppar in en tuss i näsan när du blöder att du kan ha lite olja på tussen för annars när du tar ut tussen igen så har papperet fastnat i såret så river man upp det igen. Vill de inte sluta blöda kan man suga på en isbit för då drar blodkärlen ihop sig! Och om du klämmer på näsan när du blöder, kom ihåg att klämma fram på de mjuka o inte näsbenet. Har sett på reklamen att de finns nåt man kan köpa på Apoteket som stoppar näsblödningar men de har jag inte provat. Har jobbat på öron-näsa-hals så jag kör med knepen jag lärde mig där! :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014