Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Idag fick jag lov att åka på ett möte som skulle börja 9.30. min svärmor skulle skjutsa mig för jag orkar inte riktigt köra själv just nu. har inte kräkts på ganska många dagar men imorse, 3 ggr!! vilket är rekord hittills.. Fick kvälvningar när jag borstade tänderna o sen satte de igång... usch!

tänkte oxå vänta till v. 12 som du "undrande03" men vi har berättat för både min o min sambos familj nu ändå (v9 imorn) för jag har varit sjukskriven i 2,5 vecka pga illamåendet, orkar knappt svara när nån ringer.. Så de gick liksom inte att hålla hemligt längre.

• LååångVägDit
    Lisastyle skrev 2013-11-29 14:10:19 följande:

Hej alla! Va kul att vi är några som väntar sin första bebis 2014.
    Jag har bf 11 Juli och går snart in i v.9 är idag (7+6).
    Har mått illa konstant i 2v. Är hungrig konstant, har ätit MASSOR, men mår illa direkt efter att jag ätit. Dock har jag alltid haft svårt att kräkas så än har jag fått behålla allt.
    Yoghurt är det som fungerat bäst, men också fått cravings på lite smått och gott emellanåt.
    Hur går det för er?
    Har ni gått upp i vikt?
    Mår ni illa?

Vi är på exakt samma dag, va skoj!! :) ska bli kul o följas åt! jag har mått extremt illa snart 3 v o därför gått ner några kg.. Längtar oxå efter att magen ska börja växa!! Skriv gärna in dig o bf listan, finns länk längst upp på sidan!
  • LååångVägDit
    Carolaiine skrev 2013-12-01 11:21:55 följande:

Okej.. Ja då är det bara att vänta ut det då smile1.gif min bm sa att jag kunde ta någon alvedon mot det. Men jag är lite osäker med det är att ta läkemedel. Hur gör ni andra?

Det ska inte vara någon fara att ta Alvedon. Jag lever med kronisk smärta efter en olycka o åt väldigt starka mediciner innan jag blev gravid. Min smärtläkare sa att jag kan ta fulldos Alvedon ( för mig är det 665mg 2 tabl 3 ggr om dagen) utan att det ska göra nån som helst skada på barnet. Men att bara ta Alvedon är typ som att ta ett glas vatten för mig med tanke på vad jag tog innan så därför har jag valt att inte ens ta Alvedon nu. Men jag känner mig inte orolig för att ta de mot till exempel den här växtvärken! Men jag tycker oxå vetekudden känns skönt! Har haft växtvärk varje dag sen jag plussade! V 9 (8+1) nu!
  • LååångVägDit
    Carolaiine skrev 2013-12-02 10:44:57 följande:

Är så lycklig över att ha en liten krabat i magen. Men svårt att se positivt på allting när kroppen inte vill. Har kronisk värk, men vill inte ta några tabletter. Ska till doktorn på onsdag, så får vi se vad han säger. Har börjat må illa också, morgon middag kväll..

Fick berätta för mina föräldrar häromdagen eftersom mamma började bli orolig för mig. De blev jätteglada smile1.gif
    Vill inte sjuka mig, men frågan är om jag klarar de 6 arbetsdagarna den kommande veckan.. Som tur är är det bara tre morgonpass. Men hoppas på att klara det!
    Jag vill ju kunna glädjas åt vår skatt! Men det kommer väl mer när man mår bättre smile1.gif

Känner lika som dig. Har längtat såå länge efter detta men just nu är det mest jobbigt. Illamående from hell och jag har oxå mkt smärta sen tidigare. Åt starka tabletter i flera år innan jag blev gravid men fick lov att sluta med allt när vi skulle börja försöka att bli gravida. Och nu när jag mått så illa så har jag bara legat på soffan i 3 veckor o det är verkligen döden för min rygg. Har sååå himla ont. Det jag får ta är Alvedon har min smärtläkare sagt men de hjälper inte. Hoppas din läkare kan hjälpa dig! Många säger att "det är värt det" men visst tröstar inte det just nu!?
  • LååångVägDit
    Svea 123 skrev 2013-12-02 11:36:46 följande:
    Sitter stört nervös här v.6+5 små blödningar igår. Ska in om 2 timmar o se om vi misst vårt lilla pyre. Isf blir det 3 missfallet på rad. Det här med att vara gravid är tydligen inte min grej :( Hoppas på det bästa!

Massor med lycka till! Hoppas allt är som det ska!
  • LååångVägDit
    Carolaiine skrev 2013-12-02 19:39:28 följande:

LååångVägDit: skönt att någon känner som jag! Jag är jättelycklig, men mår så dåligt så kan knappt vara glad.. Vill inte ta alvedon heller, ska till doktorn på onsdag så får vi se vad han säger. Blir väl en utmaning för honom då han hittills bara velat skriva ut mediciner.

Svea123 skönt!! smile1.gif

Såjävlaneggo: klart du ska byta!! Min bm ska få en chans till, känns inte heller helt ok. Men hoppas på det bästa. Trivs man inte ska man byta!!

Ja de är skönt att nån mer vet hur de känns. Har du en bra doktor då? Men har du inte fått nån hjälp med din värk innan förutom mediciner?
  • LååångVägDit

Har blivit så nojjig. Tänk om jag inte är gravid. Och så går man runt o berättar det för folk. Tog 3 tester som visade "gravid" men det är ju 4 veckor sen nu och det kan ha hänt mkt. Mår ju jätte illa fortfarande o brösten ömmar så jag borde inte tvivla.. Men känns konstigt när man inte har nåt "bevis"..

• LååångVägDit
    Enenina skrev 2013-12-03 12:47:32 följande:
    Precis så går jag och tänker också. 
    Mår väldigt illa varje dag och har sååå sjukt ont i brösten.
    Men kan inte låta bli att tänka på samma som du tänker på, Jag tog också 3 tester. men det var runt 16 november. Men jag ska på inskrivning på månda. och ett tidigt ultraljud. Så hoppas verkligen att vi får se en liten knodd därinne och se hur hjärtat tickar. 

Här gör man inget vul.. hade varit skönt att få bekräftat att de e bra och att det finns "nåt" där! Håller tummarna att de går bra på måndag!!
    Carolaiine: Hoppas verkligen att du får hjälp och att det är nåt annat som är knas än det du tror!
    JarmoRocker: Får man alltid göra ett gravtest på inskrivningen?
    Alltime: Väldigt skönt att fler tänker lika!
  • LååångVägDit
    Enenina skrev 2013-12-03 17:17:40 följande:
    Det är nog ett vanligt UL. Å jag får betala 200 kr för det. men det är det lätt värt. Hoppas bara att vi får se knodden också. att det verkligen är nån därinne.
    Men har du valt själv att göra det UL eller ingår det alltid att göra det i ditt landsting?
  • LååångVägDit
    Carolaiine skrev 2013-12-03 19:03:20 följande:

Tack för era svar! Jag ringde gynakuten igen, sa att nu kör jag in oavsett om de har plats eller ej. Då helt plötsligt var jag välkommen...

På 1 timme o 40 min fick jag träffa sjuksköterska, barnmorska och läkare. Gjorde ett vul, som såg ok ut. Fostret var lite litet, men hjärtat slog

Va skönt!! Men vad var det som gjorde så ont då?
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014