Inlägg från: Stjernfelt |Visa alla inlägg
  • Stjernfelt

Första barnet bf i juli 2014

BebisPåGång2014 skrev 2013-12-30 11:21:25 följande:
    Stjernfelt: Okej lite så gör jag också.
    Ja, jag var rökare innan med, så antar att det är en anledning till att jag tappat suget för kaffet nu då jag inte röker längre :) 

Jag har även tappat mitt sötsug nu!! :)
  • Stjernfelt

Tack och grattis själv! :) Det gjorde jag med. hehe ja jag vet exakt hur du menar, jag är med hungrig nästan hela tiden, hehe ja vi får ta träningen efter ;)

• Stjernfelt

Inskrivningen idag gick bra. Fick höra skattens hjärtljud som hon hittade lätt och som lät superfint :) är i v 13(12+3) idag. Fick tid till ultraljudet till v.19 25/2.

• Stjernfelt

Gjorde glykosbelastning nr 1 idag. Fick ett blodvärde på 140 (jättebra) och blodsockret var 8,5 (på gränsen men ändå godkänt) så det är bara att vara nöjd

• Stjernfelt

V15(14+3) kan tydligt känna livmodern, min är dock hård och inte ballongaktig. Jag har inte känt några rörelser, vilket dock inte är vanligt förrän i v. 18 med första barnet så ni som säger er ha känt ert foster har haft turen att få känna så tidigt. Jag trodde jag hade känt för någon vecka sen men barnmorskan sa att det var bara tarmar och sånt då det är för tidigt att känna än. Men alla är olika som tur är! Min sjukdom och numera foglossning gör att jag inte är så rörlig alls :/ men det är bara att hålla ut. :) Vi letar boende för fullt då vi boe på 2a våningen med trappor som jag inte tänker Asa vagn och unge i. Vad det gäller hus så vill såklart vi med ha hus, men även här i Skåne är det dyrt, måste ha två inkomster för att beviljas lån ovh ha 15% kontantinsats. Så vi får vänta med det tyvärr! Jag drömmer sjukt mycket drömmar varje natt, och 80% är typ porriga drömmar så min stackars man får ligga i :p haha. Det är nog bara en period :) någon annan som har det så? Jag är fortfarande illamående emellanåt, viss mat o vissa lukter gör det värre. Har mycket sammandragningar och mycket smärta i magen fortfarande med jag har blivit van. Den 25/2 får vi veta om vi får en liten flicka eller pojke :)

• Stjernfelt

[quote=72296505][quote-nick]Passion skrev 2014-01-21 14:08:49 följandeJag har också mycket drömmar om sex titt som tätt nu, haha, så du är iaf inte ensam om det Tror dock att sambon inte har något emot det om jag säger så.. Hur är det med er sexlust nu? Jag tycker att det är lika som innan jag blev gravid Dock första månaden ville varken jag eller sambon ha sex, var mest bara puss och kramsjuka liksom haha Men nu är det både gulli-gull och hett mellan lakanen [/quote] Haha så bra! Nej inte min heller i normala fall men jag är på varje dag men han är inte sugen varje dag så blir varannan ;) jag är lite mer Än innan jag blev gravid, har inte varit utan lusten alls men vet ju att det finns många som blir det. Jag tycker det är skönt att lusten finns kvar :)

• Stjernfelt
    såjävlaneggo skrev 2014-01-23 12:37:13 följande:
    Är det någon här som går utan fastanställning? Fick reda på att jag inte kommer få någon, som dom har lovat... Allt känns skit, hoppas jag får vara kvar tills april, då har jag jobbat 8 månader iaf. Gäller föräldrapenningen då?

Enligt vad jag läst på försäkringskassans hemsida så ska du ha jobbat 240 dagar för att få grundat på din inkomst, det gäller även oss som studerar fast då räknar de bort studietiden. Så om du jobbat 240 dagar så är det lugnt :) och om. De lovat dig fast jobb men inte håller det så ta kontakt med facket om du är med i något!
  • Stjernfelt
    A n n e L i e skrev 2014-01-23 13:45:21 följande:
    Jag har inte så stor koll avseende försäkringskassan heller,men jag fick löneförhöjning nu i januari. Kommer denna att ligga till grund för det som jag får av f-kassan sedan eller hur fungerar det? 

Ja om den ligger på lönen du får ut nu så räknas det absolut. Dom räknar bakåt från där du är nu :) men dom räknar ju givetvis med den gamla lönen också och räknar ut ett snitt för vad du ska få för dagsinkomst i mammapenning. Alla 240 dagar slås alltså ihop penngamässigt ovh så räknar de ut en snittsumma om jag förstår deras sida korrekt.
  • Stjernfelt
    A n n e L i e skrev 2014-01-23 15:47:58 följande:
    Jag läste någon stans att man ska göra det när man har fått ett intyg från mvc att man är gravid som skall skickas in till f-kassan, vilket man vanligtvis får någon gång efter vecka 22 om jag förstod det hela rätt? 

Min bm sa att det skickas ett moderskapsintyg efter ultraljudet? Eller att man fick ett då som man ska skicka in... Något av det men när ultraljudet är gjort iallafall :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014