Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Turvion skrev 2013-11-07 20:34:55 följande:
    Malin1985: jag ska också på hälsosamtal nästa fredag :) vart i Sthlm bor du?

Ja jag vill inte vänta till v18 :o

Jag bor i Haninge, vart bor du? :)
  • malin1985
    nyttliv2014 skrev 2013-11-07 20:39:10 följande:
    Vet inte om det är graviditeten eller bara mörkret den här årstiden men.. jag är jämt trött.... någon som känner samma sak?

Trött på morgonen. Och på kvällen när kl bara är halv åtta så kan jag sitta och tro att nu är kl tio, dags att sova!

Det är nog graviditeten ;) jag är helt slut hela tiden. Har ingen energi och går gärna o lägger mig innan kl 21 :p sover gärna lite på dagen på helgerna oxå ;)
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-08 07:39:35 följande:
    Måste bara ställa en ganska privat fråga till er alla. Det här med att ha sex nu när man vet om att man är gravid. Hur tycker ni det känns? Jag tycker de e läskigt o har inte vågat det än..
    Jag är inte ett dugg dugen på sex nu... Killen förstår dock och tycker det är okej. Vi har inte haft sex sen vi plussade.
  • malin1985
    Liljekonvaljebladet skrev 2013-11-08 13:38:43 följande:
    Får jag hänga på? Plussade imorse
    Grattis och välkommen :)
  • malin1985

Apropå rökning så slutade jag efter sista mensdagen så jag har inte rökt på på 39 dagar nu. ;) Och jag saknar det inte ett dugg! :)

• malin1985
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-08 19:21:27 följande:
    Vi hoppar in här om det går bra! :) Grattis till er alla som plussat! Vi fick vårat plus nu den 3e November efter lång tids kämpande med tragiska motgångar. Så äntligen!! :D Är i v 5 (4+6) och beräknad till den 11 Juli :) Vi ska på VUL den 18:e så vi får lyssna på bönans hjärta! Så nu håller vi tummar och tår för att allt ska gå bra :)  Lycka till nu alla!

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985
    LovisaC skrev 2013-11-09 06:50:47 följande:
    Jag vill också vara med här!

Jag väntar också bebis nummer ett och är precis som "LååångVägDit" i v5+0 idag med bf 17-18 juli.

Jag är 29 (fyllde år två dagar innan äl) och maken 28 (fyller år 11 dagar efter bf). Detta är vårt sjunde försök (men två oskyddade år...) och det kändes verkligen som det var menat!

Han är verkstadschef och jag resande säljare. Kissnödigheten är redan en utmaning i bilen om dagarna, jag mår duktigt illa sedan två dagar, mina bröst ömmar och jag får inte sova om nätterna. Än har inte den lamslående tröttheten hittat mig dock!

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985
    mmod skrev 2013-11-08 21:57:17 följande:
    Åh va kul att jag hittade denna gruppen :) plussade förra veckan och är nu i vecka 6 (5+0) :) magen är redan lite svullen så hur ska det bli när det är 35veckor kvar haha.

Kan även berätta min & min sambos historia bakom det hela. Bestämde oss för två månader sedan att vi ville ha barn så jag slutade med mina minipiller som jag ätit ett år. Fick mens och vi räknade ut äl och körde på. 1nov skulle jag ha fått min mens men det kom ingen. Plussade måndagen efter :) vi är självklart lyckliga men hade inte räknat med att det skulle gå på första försöket, känns fortfarande för bra för att vara sant :)

Grattis och välkommen :)
  • malin1985

Nån mer som bara har ömma bröst på kvällarna? Håller på o dö när jag tar av bhn på kvällen men på morgonen är det lugnt, känns knappt nåt alls. Är nu i v6+4.

• malin1985
    MissUnik skrev 2013-11-09 08:55:22 följande:
    Välkommen hit och grattis till plusset!

Jag sitter själv i en bil hela dagarna och det är verkligen ett helvete det här med kissandet! Man skulle haft ett kontorsjobb där man har tillgång till toan jämt! :p

Är det nån som slipper gå upp flera gånger på natten?

Jag går upp och kissar 2-3 gånger /natt... kanske därför man e så trött :p
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014