Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

undrande03 skrev 2013-11-16 17:56:01 följande:
    Jag kommer också försöka få ett VUL, efter mf i augusti.. 

är livrädd att det ska hända igen.

är i v4+6 idag, har illamående, ömma bröst, värk, vart frusen etc.. men nu idag har jag inte känt  så mycket, så då kommer tankarna att något är fel igen.

hur tidigt kan man göra ett VUL?

Symtomen kan gå mycket upp och ner i början. De första veckorna kände jag mig som vanligt större delen av tiden men nu mår jag skit 24/7 ;)
  • malin1985
    Mia 80 skrev 2013-11-16 17:16:30 följande:
    Hej,

Jag har läst här ett tag i smyg nu.

Jag är i v7 (6+3) beräknad bf 8/7.

Lite ömma bröst men annars har jag skonats från illamåendet, och jag hoppas verkligen att det fortsätter så efter era beskrivningar. 

Grattis och välkommen :)
  • malin1985
    mmod skrev 2013-11-16 15:40:16 följande:
    Jag funderar på när ni tänkt berätta för era chefer ? Själv går jag på månadsanställning tills slutet av januari och har bestämt mig för att försöka stå ut....är rädd att om jag berättar nu kommer chefen ha lång tid på sig att hitta eb ny och jag vill ju kunna arbeta ett bra tag efter januari med när bf är 11juli...men samtidigt känns de som chefen kommer bli sur att jag tackat ja till fast och sedan sagt att jag är gravid så vet inte hur jag ska göra :/ tänker även på det att de kanske sparkar mig för jag inte "skött" mig när jag egentligen bara varit gravid :( men arbetar som sagt i hemtjänsten och har ett helvete 8-10timmar om dagen med massa stress och jag vill inte att mina kollegor ska veta före våra föräldrar men chefen är jätte snäll och gullig så sätt men när borde jag berätta ???

Då min chef även är min pappa så kommer han få veta det först i jul. Om han bara varit min chef hade jag sagt det redan nu eftersom att jag känner att jag presterar sämre än jag brukar och jag vill gärna få förståelse för det eller vad man ska säga. :)
  • malin1985
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 16:58:31 följande:
    V7 idag! :) (6+0) Nervositeten är på topp! Ska på VUL imorgon och kolla så allt "kommit igång" som det ska, efter 1 ma i v18 (grav avbröts v10 upptäckte det i v18) och tre mf så är jag livrädd att det inte kommer vara positiva besked. Men hoppas för allt ivärlden att vi får se pyrets pickande hjärta! Vi får hålla alla tummar och tår! Förövrigt har illamåendet knackat på dörrn och tröttheten är påtaglig, ständigt hungrig men går inte ner mer än en tugga sen är det stopp, Måste kissa stup i kvarten (även på natten..) och värme vallningar samt frossa som inte är från denna värld. Bara att bejaka symptomen och försöka se det som ett tecken på att allt är som det ska va :) Någon annan som har varit på VUL eller ska på vul? :)

Å vad spännande :) hoppas allt ser bra ut och att ni kan se att hjärtat slår :) jag funderade på vul men har nu bestämt mig för att invänta kub som bör ske i v12-13 nångång. Jag känner mig rätt lugn nu faktiskt även fast jag också haft mf tidigare. :)
  • malin1985
    undrande03 skrev 2013-11-16 18:20:00 följande:
    hehe okej, trodde aldrig att man skulle gå runt och hoppas på att må dåligt. men skulle vara skönt så man vet att allt är ok :)

Ja jag ville också ha mer symtom då men nu är det inte lika skojj, man blir ju aldrig nöjd haha ;)
  • malin1985
    undrande03 skrev 2013-11-16 18:22:03 följande:
    hur funkar det när man är inne på sin andra graviditet med hälsosamtal osv?

Bm som jag pratat med har pratat  om inskrivning bara.. kan man hoppa över hälsosamtalet eftersom man redan gjort ett tidigare?

Som jag förstått det behöver man bara gå på hälsosamtal första gången även om man nog får göra det fler gånger om man vill så du kan nog skippa det. Det är ju bara information.
  • malin1985
    undrande03 skrev 2013-11-16 18:25:50 följande:
    haha nej det är väl sant.. 

hur långt gången är du nu?

Jag är i v8 (7+4). :)
  • malin1985
    undrande03 skrev 2013-11-16 18:29:13 följande:
    Härligt! Grattis!

Då har du inte långt kvar till den magiska gränsen =)

Ja just nu väntar jag bara till jul, då kommer kub vara klart och jag kommer gå in i v 14. Då ska vi berätta för alla :) dessutom brukar man må mycket bättre efter v 12 och det ska bli skönt att orka leva lite igen :)
  • malin1985
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 18:34:20 följande:
    malin1985: Ja det är grymt spännande! Tack det hoppas vi verkligen ,Lär ju inte bli mycket sömn inatt haha! Okej ja på kub får man ju veta iprincip allt och det är ju rätt betryggande men vad skönt att du inte oroar dig så! Något tips till hur man släpper dom tankarna? :)

Japp hemligheten är att man blir så trött så man orkar inte oroa sig längre, sen lite illamående på det, gå upp och kissa 4 gånger /natt och superömma bröst som känns som att dom ska trilla av. ;) ju mer besvär man har desto tryggare kan man känna sig verkar det som. :p skämt åsido. Jag försöker tänka så att det kommer alltid finnas saker att oroa sig för men när man inte har någon egentlig anledning till varför man är orolig så är det bara slöseri på energi. Så tills jag har en anledning att oroa mig så kommer jag bara ignorera dom tankarna när de dyker upp. :)
  • malin1985
    Skärin skrev 2013-11-16 20:40:42 följande:
    Hej alla, jag är gärna med här också,väntar första barnet den 3/7 nästa år. Kan någon vänlig själ förklara hur jag lägger till mig i bf-tråden?

Grattis och välkommen :), länk till bf-listan finns i ts. Skriv ett inlägg där med bf datum, ålder och vart du bor så fixar jag listan från datorn sen :)
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-16 21:37:40 följande:
    Måste in till Gyn-akuten nu ;( väldans ont endast på höger sida, ingen blödning men de sa utan tvekan - åk in! Så ah.. Hoppas på de bästa!!!!!!

Fy va läskigt!! :( Hoppas att det inte är nåt farligt!! Kram till dig!
  • malin1985

Grattis alla nya! :) skriv gärna in er i bf-listan (länk finns i ts)

• malin1985
    Turvion skrev 2013-11-17 00:02:35 följande:
    Åh redan hemma igen :) glada besked, var en liiiten gravid-cysta helt ofarlig och såg lilla plutten på vul, den rörde sig och hjärtat pickade jättefort :)

Å va skönt :) o va härligt att få se hjärtat slå :)
  • malin1985
    mmod skrev 2013-11-16 23:54:54 följande:
    Fick plötsligt as ont i venusberget :/ är så fruktansvärt rädd för missfall och kollar forum konstant verkligen om symptom osv...ska till bm på onsdag så ska se om jag inte kan få göra ett tidigare ultraljud.....men det kommer och går den smärtan så antar det är växtvärk men klart man är nojig när det är första barnet och jag blev gravid så snabbt :/ jag som sa till sambon när jag slutade med mina piller "det lär ta upp till ett år innan vi blir gravida så ta det lugnt" vipps blev jag gravid vid första äl bara veckor efter jag slutat med mina piller....

Ta det lugnt :) alla oroar sig för missfall men sålänge du inte blöder eller får jätteont så har du egentligen ingen anledning att oroa dig.
  • malin1985
    Nicka skrev 2013-11-17 00:40:14 följande:
    Fick mitt efterlängtade plus i tisdags efter en ivf,vågar knappt tro att de är sant. Tänkte kolla om de finns nån mer än jag som har sk nidations blödning? Nu ikväll va de mer blod än va de varit innan i veckan och orolig över detta..

Jag vill inte oroa dig men nid blödning har man när ägget fäster dvs runt 5-10 dagar efter äl och det brukar vara en ganska liten mängd så om du har plussat och blöder efter det så är det ingen nid blödning. Det behöver dock inte vara en dålig blödning, det finns en massa olika anledningar till att man blöder i början av graviditeten. Är blodet rött (färskt) eller brunt (gammalt)? Blöder du sparsamt eller rikligt (som en vanlig mens)? Är det klumpar/hinnor också eller bara blod? Har du ont?
  • malin1985
    Asjak skrev 2013-11-17 11:15:43 följande:
    Vad roligt att det blivit så många nu :)

Grattis och välkomna alla nya!

Min make spanar på barnvagnar och ny bil, vilket värmer i hjärtat att han är så insatt.

Han klappar på magen varje dag, är lite förvånad då min make verkligen är en riktig karlakarl!

Vilka ska ta reda på könet?

Vi tänker inte ta reda på det, känns ju som en av dom stora delarna man får uppleva vid förlossningen :)

Mysigt :) min kille brukar pussa på magen ibland :)

Vi ska ta reda på könet tänkte vi :)
  • malin1985

Usch fick blodtrycksfall idag tror jag, började kallsvettas och blev yr och mådde verkligen jättedåligt. La mig ner på sängen o bara andades ett tag och sen vart det lite bättre. Nån som känner igen detta?

• malin1985
    Turvion skrev 2013-11-17 16:09:13 följande:
    Malin1985: nja de känner jag igen, som om man antingen ska svimma eller spy ;( mår sååå dåligt idag, kräktes upp hela frukosten sen åkte vi till svärmor och jag frågade om hon hade någon smörgås jag fick äta så åt jag två stycken sen tog jag ett knäckebröd för så länge jag tuggar på något hårt mår jag inte illa och då säger min sambo högt: Ah här tar du för dig haha fatty! Så himla taskigt, sen satt han och småhinta sen sa han: ah ska vi prata om något roligare eller. *tystnad* 'mittnamn' är gravid :D haha inte så jag hade velat berätta men ah nu är de sagt ;)

Haha gulligt :)
  • malin1985
    Liljekonvaljebladet skrev 2013-11-17 18:19:46 följande:
    Jag måste nog ta mig i kragen snart och ringa MVC, har inte gjort det än. Är i v. 6. Har ni andra ringt? I vilken vecka? Vad säger man? Haha.....

Säg att du är gravid och vill skriva in dig bara så frågar dom om allt dom vill veta :)
  • malin1985
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-17 18:38:40 följande:
    Ååååh!! Hemkommen från Vul:et och allt såg kanon ut! Vi såg vårt lilla pyre och det "pulserade" fint! Känns så mycket verkligare nu och oron är rätt långt borta nu när man fått bekräftat att allt är som det ska :)

Åå va härligt! :D
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014