effe skrev 2013-11-15 09:13:12 följande:
Styrke kramar till alla er som fått missfall ! Beklagar verkligen... fick ju också missfall i somras så jag känner med er...
=(
Jag har inte varit här på några dagar nu, åkte in till akuten i måndags.. hade så fruktansvärt ont hela helgen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.. kunde inte sitta upp eller röra på mitt högra ben, trodde att det va utomkvedshavandeskap. Väl inne på kk så tog dem massa blodprov och sedan gjordes ett vul. Allt såg bra ut och dem kunde se hinnsäcken.. då sa dem att jag var i vecka 5+0 och att graviditeten sitter där den ska. anledningen till att jag hade så ont var att jag hade lite blödning/vätska bakom äggstocken på höger sida.. något från gulesäcken tror jag hon sa.. att de kunde hända eftersom att ägglossning skett från höger äggstock.
nu är det bättre i allafall, kunde ju inte se något hjärta eftersom att det fortfarande va tidigt.
min fråga är... när dem ser hinnsäcken och säger att jag nog är i vecka 5+0, hur räknar dem då?? att jag är i vecka 5 eller i vecka 6 men att fostret är i vecka 5 ? blir helt förvirrad.. =)
Vecka 5+0 är första dagen i graviditetsvecka 6 :) det betyder att du gått 5 hela veckor och 0 hela dagar.