Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Flip12 skrev 2013-11-14 14:34:57 följande:
    Jag hoppas också in här. Beräknat till 2/7. Jag mår väldigt illa. Är sjukskriven nu då jag inte kunde sköta jobbet. Försöker med sea-band och lite mat ofta. Alla ni som önskar att ni mådde illa, jag lovar att ni inte önskar det...
    Grattis och välkommen! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-14 16:47:25 följande:
    LadyGrace: nope kan inte dra in magen för fem öre haha, har lyckats sova 2h på soffan men har sån huvudvärk och illamående att de känns som om jag är sjuk på riktigt :s

Haha samma här, magen rör sig inte en millimeter! Jag har känt mig sjuk hela veckan, har till o med tagit tempen några gånger men ja e inte sjuk, bara gravid ;)
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-14 17:46:19 följande:
    Malin1985: haha samma här! Tog också tempen för trodde jag va sjuk men den är högre än vad normalt brukar ha, brukar ligga normalt på 36,4-36,6 så har jag över 37,5 har jag verkligen feber men nu va den 37,2.

Ja min temp brukar vara 36,8 men sedan äl har den legat på 37,0-37,5 så feber nu är väl om det är 38.
  • malin1985
    effe skrev 2013-11-15 09:13:12 följande:
    Styrke kramar till alla er som fått missfall ! Beklagar verkligen... fick ju också missfall i somras så jag känner med er...
    =( 
    Jag har inte varit här på några dagar nu, åkte in till akuten i måndags.. hade så fruktansvärt ont hela helgen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.. kunde inte sitta upp eller röra på mitt högra ben, trodde att det va utomkvedshavandeskap. Väl inne på kk så tog dem massa blodprov och sedan gjordes ett vul.  Allt såg bra ut och dem kunde se hinnsäcken.. då sa dem att jag var i vecka 5+0 och att graviditeten sitter där den ska. anledningen till att jag hade så ont var att jag hade lite blödning/vätska bakom äggstocken på höger sida.. något från gulesäcken tror jag hon sa.. att de kunde hända eftersom att ägglossning skett från höger äggstock. 
    nu är det bättre i allafall, kunde ju inte se något hjärta eftersom att det fortfarande va tidigt.
    min fråga är... när dem ser hinnsäcken och säger att jag nog är i vecka 5+0, hur räknar dem då?? att jag är i vecka 5 eller i vecka 6 men att fostret är i vecka 5 ? blir helt förvirrad..  =)
    Vecka 5+0 är första dagen i graviditetsvecka 6 :) det betyder att du gått 5 hela veckor och 0 hela dagar. 
  • malin1985
    michaelat skrev 2013-11-15 10:13:23 följande:
    Hej alla! Hoppar in här, är i v. 6 tror jag enligt min uträkning :) Får se om det stämmer när jag träffar barnmorskan. Skrev in mig i andra tråden om BF. 

Blev ändå rätt chockad att jag lyckades bli gravid då jag och sambon inte direkt haft ett aktivt sexliv de senaste 2-3 månaderna men jag ser fram emot det och passar bra in i studierna att få barn i juli =) Min sambon längtar verkligen efter att få vara pappaledig och har velat haft barn i 3 år så han är nog mest lycklig över det hela även om jag också är glad så är det väldigt läskigt samtidigt. 

Jag har inga symtom alls nästan förutom att brösten är väldigt ömma och jag inte är sugen på något alls, sötsuget och allt är som bortblåst :S 
    Scsh skrev 2013-11-15 10:47:38 följande:
    Goddagens! 

Hoppas in här i tråden, är i vecka 5! :)

Någon från skåne? =)

Grattis och välkomna :)

• malin1985
    mmod skrev 2013-11-15 12:30:20 följande:
    Gick in i vecka 7 (6+0) idag och shit vad tiden går fort eller ??? Plussade 4 november på bim +2 men visste redan att jag var gravid för hade så mycket symptom haha nu ligger jag i sängen med svagt illamående och en bubblig mage typ som gör både ont och kurrar...

Har varit sjuk onsdag & idag fredag (ledig torsdag) och ser INTE fram emot en jobbhelg men antar det är dags att försöka rycka upp sig och jobba...får ju inga pengar utan att jobba :( har laddat upp med saft, citron & fläder som jag kan tipsa hjälper mot illamåendet pga att den är syrlig :) samt digestive kex vid sängen :)

Ha en fin fredag allihopa :)
    Tack för tipset! Det ska jag prova :)
  • malin1985
    unborn skrev 2013-11-15 14:07:37 följande:
    Jag har förresten redan köpt en doppler, läse att man inte kunde höra hjärtat innan vecka 10-12 men har även läst de som hört från vecka 7 och vecka 6 hos bm. Jag har hittat ett tick-tick ljud 3gånger på samma ställe men är inte helt säker, det kanske är någon pulsåder eller nåt i magen? :p Det lät inte som ett vuxet hjärta utan ljust dehär tick tick...
    Det jag har läst är att bebisens hjärta slår mycket snabbare än mammans så om man har en doppler som visar antal hjärtslag så kan man särskilja med hjälp av det. Men det ska tydligen vara väldigt svårt att hitta bebisens hjärtljud så tidigt.
  • malin1985
    unborn skrev 2013-11-15 15:00:09 följande:

Jag räknade ut att ticktick ljudet hade 90slag per min och mitt eget 75... men lyssnade ju inte på båda samtidigt så min egen puls hade ju kunnat gå upp! Men annars så slår ju embryots hjärta 80-85 per minut i denna vecka och v.9 går det upp. Får helt enkelt vänta lite o lyssna igen :)
    Mysigt :) Vad har du köpt för doppler?
  • malin1985
    Asjak skrev 2013-11-15 15:13:21 följande:

Dom säger att missfallsrisken är som störst innan v 12, och då valde vi julafton då vi ska fira jul med alla samtidigt :)
    Jag skulle helst vilja vänta tills julafton jag med, eller precis innan då vi inte ska fira med min familj i år, för då kommer vi ha gjort kub så vet man att allt ser bra ut och kanske kan ge familjen en fin bild på bebis :) Men får se om jag klarar att vänta, det börjar bli jobbigt att ljuga, speciellt på jobbet då min pappa även är min chef. :/ 
  • malin1985

Hur många här ska göra kub? Och har ni isåfall bestämt vad ni ska göra om resultatet blir dåligt?

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014