Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

nyttliv2014 skrev 2013-11-13 16:13:37 följande:
    Fy va hemskt att så många är hemma från jobbet för illamåendets skull.. jag mår själv ganska illa nästan hela tiden men jag har inte behövt kräkas än även om de känns som det är nära ibland.

Att gå hemma är så tråkigt så jag hoppas att jag slipper. Hoppas ni kommer ur det värsta snart!

Jag har också lyckats undvika att spy än så länge fast det är nog bara en tidsfråga :/
  • malin1985
    KristinaS skrev 2013-11-13 14:47:36 följande:
    Tyvärr blev det ingen bebis för min del, det är ett missfall jag har nu.

Men jag önskar er andra tjejer lycka till med era graviditeter! Tack för stödet och kramar till er.

Vad tråkigt :( hoppas ni plussar igen snart! Kram
  • malin1985
    Pikku Enkeli skrev 2013-11-13 17:03:43 följande:
    Jag är hemma sedan tidigare och det är verkligen superskönt att kunna glida runt och softa i mjukiskläder. Har väldig växtvärk, men mår inte super-illa. Känner mest motstånd till vissa saker, men undviker jag dem går det bra. Öm i brösten som tusan, och de har tyvärr svullnat... Vill inte ha större bröst helst, men det är väl oundvikligt.

Har alla här i tråden planerat att skaffa barn? 

Våran graviditet var planerad men vi hade inte trott att de skulle gå så snabbt ;)
  • malin1985
    Ssr skrev 2013-11-13 23:26:23 följande:
    Jag måste få klaga av mig lite, sambon är nog ganska trött på att höra mitt tjat. Jag mår så fruktansvärt illa. Hur ska man stå ut?! Har inte jobbat, orkar inte göra något och kan inte heller sova pga illamåendet.

Ska få träffa en läkare nästa onsdag för att få medicin utskrivet, men det är nästan en hel vecka dit!! Kan inte äta och är inte sugen på något överhuvudtaget, jag håller på och bli galen snart.

Förlåt, behövde bara få skriva av mig.

Vad jobbigt :( finns det ingen stund på dagen då du inte mår illa? Kräks du också?
  • malin1985
    malin1985 skrev 2013-11-14 06:17:23 följande:
    Vad jobbigt :( finns det ingen stund på dagen då du inte mår illa? Kräks du också?

Meddelandet skickades innan jag var klar.... suck...

har du testat receptfria läkemedel, finns nåt som heter postafen, eller calma tuggummi?
  • malin1985
    LovisaC skrev 2013-11-14 06:33:49 följande:
    Det är med ett tungt hjärta jag lämnar er nu.
    Lycka till allihop; jag hoppas innerligt att ingen mer behöver lämna er nu!
    Åh nej va tråkigt :( :( :( Kram till dig!
  • malin1985
    snabelkabel skrev 2013-11-14 09:36:57 följande:
    Åh nej va tråkigt, lider med er som fått missfall:( vet precis hur det känns..

Vill verkligen rekommendera lergigan compen, den tar inte bort allt illamående men iaf dom värsta topparna för mig.

Igår va vi på första Vul och fick se ett fint pickande hjärta, kändes skönt att få se det.. Och en hel natt utan att behöva äta något, och behövde bara kissa två gånger ! :D vakna till och med och mådde bra idag, men mina värsta stunder är vid lunch och på kvällen dock..
    Åå vad härligt :) Gjorde ni VUL privat? Jag ska på hälsosamtal imorgon och om UL dröjer ska jag boka privat. Man vill ju veta att allt ser okej ut!! ;)
  • malin1985

Grattis och välkomna alla nya :) Skriv gärna in er i bf-listan (länk finns i ts).

Nån mer än jag som är kissnödig hela tiden men så kommer det bara lite grann? Innan idag har jag kissat ungefär varannan timme både på dagen och natten men nu springer jag på toa 1 gång i halvtimmen typ!
    Måste bero på att livmodern växt och trycker på mer nu (är i v 8)...

• malin1985
    Ssr skrev 2013-11-14 12:53:44 följande:
    Bm sa att jag kunde prova receptfritt, men jag har ätit dom väldigt mkt i mitt liv för jag blir åksjuk av att bara titta på en bil, haha! Är lite bättre nu när jag är vuxen men jag blir totalt däckad av dom där tabletterna, somnar överallt och hela tiden, vilket inte fungerar så bra på jobbet då man måste vara skärpt hela tiden. Just nu försöker jag mig på "sea band" som man sätter runt båda handlederna, är osäker på om de faktiskt funkar och jag kan inte ha dom på jobbet eftersom de strider emot hygienrutinerna och alla skulle de dom och undra vad de är för nått. Blev erbjuden Calma igår av mamma, höll på att kräkas för jag tycker de är jätteäckliga, haha. Det är inte lätt när det är svårt ;)
    Usch de e inte lätt det här! Jag mår som tur är bara illa från morgonen till runt 13-14 tiden och det är värst på förmiddagen så om jag bara klarar mig igenom det så brukar det vara rätt lugnt efter det.
    Jag har också testat armband mot illamående men ja tyckte att det var fruktansvärt obehagligt :/ 
  • malin1985
    LadyGrace skrev 2013-11-14 13:55:51 följande:
    Känner igen det där med kissandet. Å idag har det varit extra jobbigt för vi har rörmokaren här som håller på inne på vår enda toa :S.
    Är oxå i v. 8 nu och läste att livmodern skulle växa till en storlek av en apelsin så det är kanske inte konstigt att man blir mer och mer kissnödig. :)
    Ja exakt, det måste ju vara därför ;) Känns dock som att min blåsa krymt så att det enbart ryms en liten skvätt nu. Nu blir jag kissnödig igen efter 15 min. ;) Kommer bli jobbigt om det fortsätter såhär eftersom att det tar 40 min för mig att köra till och från jobbet :/
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014