Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Nu ringde jag mvc o fick tid 20/12 för inskrivning, är då i v 12 tror jag. Lite konstigt o säga högt till nån att man är gravid..

Det finns ju medicin att få mot illamående så för er som det blir riktigt jobbigt för en längre period kan ju be om det! Ett tips! :)

• LååångVägDit

Ja jag har varit sååå nära att försäga mig många ggr nu. Har inte träffat min bästa kompis än o därför inte berättar, men ska de senare i veckan. Men vi smsar varje dag o då har jag nästan skrivit nåt om de flera ggr, känns som hon redan vet.. Lika på jobbet idag!

• LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-04 20:38:49 följande:

Man räknar i vanliga fall från första mensdagen om man har normal ägglossning dvs på dag 14. Detta innebär att man egentligen inte är gravid i v 1 och v 2. Har man som i ditt fall inte haft mens får man räkna från 2 veckor innan ägglossning för att få fram rätt siffror. Testen visar positivt först 1-2 veckor efter ägglossning, vanligaste är att det visar först v4+0 (=v5), har man regelbunden cykel så brukar det vara dagen man skulle fått sin mens. Cb digital visar hur många veckor sedan du vart befruktad (ägglossningen) dvs v2+0. Står det 1-2 på cb digial är man därmed mellan v3+0 och v3+6 (=v4), står det 2-3 är man mellan v4+0 och v 4+6 (=v5) och 3+ så är man länge gången än v5+0 (=v6 eller senare).

hade du varit i v 3 eller 4 hade du troligtvis inte fått positivt på graviditetstestet än.
    Men om det är v 3-4 så står de väl "1-2" på cb digitaltestet va? Tänkte eftersom du skrev i sista meningen att de troligen inte visar positivt då. Eller tänker jag fel? ;)
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-04 21:00:18 följande:

Visar den 1-2 är man i v 4 men många får inte positivt före bim som brukar vara på 4+0 (= v5), det kan visa positivt i slutet av v 4 dock. V 3 och början av v 4 bör man inte kunna få ett positivt resultat.
    Då tänkte jag rätt iaf! Blir helt snurrig av alla veckor hit o dit! :) Min syrra fick dock plus i 3+1! Det står ju på vissa test att man kan få plus 1 v efter befruktning men de är säkert inte så vanligt!
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-04 21:00:18 följande:

Visar den 1-2 är man i v 4 men många får inte positivt före bim som brukar vara på 4+0 (= v5), det kan visa positivt i slutet av v 4 dock. V 3 och början av v 4 bör man inte kunna få ett positivt resultat.
    Då tänkte jag rätt iaf! Blir helt snurrig av alla veckor hit o dit! :) Min syrra fick dock plus i 3+1! Det står ju på vissa test att man kan få plus 1 v efter befruktning men de är säkert inte så vanligt!
  • LååångVägDit

Jag kommer ha mkt begagnat eftersom jag har många syskonbarn! Egentligen behöver jag nog typ inte köpa nåt alls för allt finns, det är perfekt tycker jag för då kan man ta det mesta begagnat o sen lägga pengarna på dom nya saker man verkligen vill ha! Men det är ju kul att shoppa så de blir nog en hel del nytt också! Glad 

• LååångVägDit

Vi har väldigt bra inkomst så vi skulle också kunna köpa allt nytt utan problem. Men eftersom de finns så mkt begagnat efter syrrans barn så kommer jag ta en hel del av det och då kan jag som sagt lägga pengarna på det jag verkligen vill köpa! =) Som en vagn kanske! Glad

• LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-05 08:59:34 följande:
    Idag har jag gått in i v 7 :) Illamåendet håller i sig och det är verkligen tufft att jobba nu. Får se hur länge jag orkar med, i värsta fall får jag sjukskriva mig... :/ känns lite sisådär att va hemma för att man är gravid men klarar man inte av att jobba pga illamående och trötthet så har man väl inget val... Hur mår ni? Har ni svårt att klara att jobba?

Usch va jobbigt de låter! Ett knep är att äta något på morgonen innan du kliver upp, helst ska man inte ens sätta sig upp utan ligga plant och äta nåt. Provade med nyponsoppa imorse men då hjälpte det inte men har hört från barnmorskor att de ska va bra! Ska prova igen!

Igår pratade jag med min chef (berättade dock inte om graviditeten)  o hon sa att det syndes på mina ögon att jag inte mådde bra men jag sa att jag hade ont (har problem med ryggen och sjukskriven för det).

Imorse vaknade jag innan 5 o mådde sååå illa.. Va jobbar du med Malin1985?
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-05 11:52:09 följande:
    Tack för tipset jag ska testa det :) Som det är nu mår jag illa konstant fram tills 14 tiden kanske med undantag för när jag äter ;) Efter kl 14 kommer det bara lite då och då.
    Jag jobbar på ett lager med både administrativa uppgifter och fysiska uppgifter. Det är ofta både stressigt och tungt... Försöker jobba på så gott jag kan men det går inte riktigt lika bra som i vanliga fall :/ Problemet dessutom är att min chef är min pappa och vi vill inte berätta för våra familjer förrän v10 tidigast. Helst vill vi göra ul först och se så att allt ser okej ut men det kommer vara svårt att mörka graviditeten särskillt länge till.  

Har du halsbränna också? Jag mår väldigt illa o får halsbränna så fort jag äter nåt, o även där emellan..

Går det att ordna så du slipper det fysiska på jobbet? Skulle det va bättre att göra det administrativa? Gör man tidiga UL i ditt landsting? Oj, många frågor.. Flört
    Jag är sjuksköterka och tänkte berätta för chefen nästa vecka. Som tur är behöver jag aldrig lyfta eller göra tunga saker eftersom jag är sjukskriven deltid pga ryggen. 
  • LååångVägDit

Jag mår väldigt illa o har molvärk nästan hela tiden. Men idag har jag tänkt "kan man verkligen lita på ett test?" Så jag har bestämt mig för att kolla imorn igen! Vet att jag är gravid men bara för att övertyga mig själv! :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014