• Asjak

Första barnet bf i juli 2014

Välkommen alla nya, vad många vi börjar bli :)

Missförstå mig inte jag vill inte ha ngt illamående men jag blir bara orolig att ngt kanske inte är som det ska vara för att ja inte mår lite illa iaf, men nu är ni ju fler som mår bra så det känns betryggande :)

Melan666 då är du beräknad i slutet på juni va? Jag är också precis på gränsen 30/6-1/7 beroende på vad bm sa och vad min mobil app säger , är i v 7+2.

• Asjak
    LååångVägDit skrev 2013-11-14 14:32:16 följande:
    Kissar också oftare nu och sen igår kväll har jag ont så lågt i magen, nästan som trängningar när man har UVI.. Har ganska lätt att få UVI men nu vet man ju inte vad som är vad. Kanske är "växtvärk" bara..

Är du osäker så lämna urinprov på vc, det är farligt med uvi när man är gravid.

Jag har själv uvi flera ggr om året.

Jag går oxå upp varje natt och kissar, och idag är jag så genom slut, var precis ute och promenerade 40 min och trodde ja skulle somna på vägen :)
  • Asjak
    Flip12 skrev 2013-11-14 14:34:57 följande:
    Jag hoppas också in här. Beräknat till 2/7. Jag mår väldigt illa. Är sjukskriven nu då jag inte kunde sköta jobbet. Försöker med sea-band och lite mat ofta. Alla ni som önskar att ni mådde illa, jag lovar att ni inte önskar det...

Välkommen och grattis!!

Jag önskar det verkligen inte, jag lider med er som mår illa.

Min mor mådde väldigt illa och hon tipsade om att ha kex och mjölk vid sängen på morgonen så man kunde ha det innan man gick upp
  • Asjak
    LååångVägDit skrev 2013-11-14 14:58:55 följande:
    Har sånna stickor hemma (är sjuksköterska) så jag ska kolla imorgon bitti! Har aldrig dom "klassiska" symtomen så de e lite svårt att veta om det är UVI eller inte.

Åh vad bra att va sjuksköterska nu :)

Irriterande med uvi, jag har aldrig ont utan har bara väldiga trängningar.

Såjvlaneggo usch din stackare :(
  • Asjak

Jag har inte minsta svullnad på magen (är smal)

Jag känner av att jag har växtvärk i livmodern.

Pikku enkeli vill du inte vara gravid? Eller hur menar du?

• Asjak

Effe usch stackars dig vad orolig du måste ha vart!

Vet tyvärr inte hur dom räknar.

Hade ju själv gallstens attack i tisdags och trodde ngt va fel med bebisen.

• Asjak

Välkommen Iness och grattis!!

Jag är i vecka 8 7+3 och har ännu inte haft illamående, så det är inte säkert du får ngt men det kan även komma senare.

• Asjak

Varför berättar flera av er så tidigt?

Vi kommer berätta på julafton och då är jag i 14, vi har inte berättat för ngn.

Ja menar inget negativt jag är bara nyfiken.

• Asjak
    Pikku Enkeli skrev 2013-11-15 14:48:46 följande:
    För att jag och min mamma står varandra jättenära och hon är mitt allra största stöd i livet (min sambo är fantastisk, men graviditeter är inte direkt hans specialområde). Jag vill berätta för henne så att jag kan prata med henne om min oro, mitt illamående och bara få gråta lite när hormonerna far runt i kroppen. Jag pratar med min mamma om ALLT. 

Nu blir jag nyfiken på varför du valt att vänta till v14?   

Dom säger att missfallsrisken är som störst innan v 12, och då valde vi julafton då vi ska fira jul med alla samtidigt :)
  • Asjak

Malin1985 oj ja om din pappa är din chef så träffas ni ju väldigt mycket, dom är luriga dom där föräldrarna dom anar saker fort ;)

Mmod kan du inte dra en vit lögn att du fått uvi tex och käkar penicillin så du får inte dricka alkohol?

Lååångvägdit jag förstår att du vill berätta tidigare din stackare, då förstår ju omgivningen oxå varför du mår som du gör!

Mariasmimmie grattis och välkommen :)

Visst är det spännande!!

Jag kommer på mig själv att skydda magen i alla lägen ( håller på med hästar) min make tror ja kommer ha bubbelplast runt bebisen sen :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014