• Asjak

Första barnet bf i juli 2014

Bumbie81 är du fast anställd?

Min arbetsgivare sa till mig att gå nu och fixa med kontors personalen direkt så du får skickat papperna :)

Säg till henne att du ska ha papperna NU då det är deras skyldighet! Stå på dig

• Asjak

Åh vad kul vill oxå vattengympa men får inte ihop tiden då jag pendlar mellan bohuslän-skåne plus häst.

Någon mer som ökat i blodvärde?

Jag har haft sån huvudvärk senaste veckan så bm gissade på järnbrist men ja hade ökat från 125 till 135 på 2 veckor, så det är nog sömnbrist :)

Har ni mycket kvar att handla?

Vi har beställt vagn och barnskydd samt hämtat spjälsäng,det enda vi köpt ännu,jag tror ju bebis ska va kvar i magen ngt år till :)

• Asjak
    Stjernfelt skrev 2014-04-08 22:29:11 följande:
    Nej då blir det lite tajt med tid, du måste ju hinna vila med :) Jag ökade från 140 till 151', vi misstänkte med lågt järnvärde men det visade sig vara högt blodtryck istället :p haha då kommer snart stressen när ni upptäcker allt som man har kvar att köpa, ;) vi har bara småsaker kvar :)

Dom misstänker början på havandeskaps förgiftning på dig väl eller hur var det?

Mitt blodtryck ligger lågt och bra varje gång men sömnbristen börjar bli lite jobbig!

Vi har ingen brådska känner vi att handla grejor, i värsta fall får maken en shopping tur när jag är på bb :)
  • Asjak
    Stjernfelt skrev 2014-04-08 23:13:48 följande:
    Jag ligger i riskzonen för det iaf, men har än så länge ingen äggvita i urinen så det ska nog inte vara någon fara :) ska på en ny koll imorgonbittu. :) Gud vad skönt! Ja jag vet, min sömnbrist består av att jag drömmer för mycket och vaknar o har svårt att somna om, vad beror din på? Kan inre somna eller? Hehe ja så kan man med göra :) i min ena bok om barn så står det det du behöver inför nät barnet kommer. "Lite kläder, blöjor och en säng. Eventuellt en vagn om ni ska gå ut o gå direkt, men det är sällan dagens föräldrar nöjer sig med det" haha. :p

Min sömnbrist är att jag får ngn nerv i kläm i höfterna så ja har svårt att sova på sidan, sedan har jag fått växtvärk i magen nu så det drar väldigt :)

Idag ska jag ha med mig två prao elever och plåga, jag jobbar ju inom kyrkan och på fredag var jag bokad att hjälpa till på en barnbegravning... Som tur va är det ngn som tänkt om och satt en av gubbarna på den! Puuuhhh..

Vet inte om ja inte fått panik där
  • Asjak

Jag har redan gjort tre ultraljud och är kallad till ett fjärde.

Första två var RUL då bebisen ligger så djupt så dom inte kunde avläsa allt, dom sista två är TUL då den har vart lite liten och jag är gbp opererad för ett år sedan lite drygt.

• Asjak
    Alltime skrev 2014-04-10 07:00:01 följande:
    Hej alla.

Jag lämnar den här gruppen nu, men jag önskar er all lycka! Och kom ihåg hur lyckligt lottade ni är!

Tårarna rinner när jag skriver att jag lämnar gruppen. Natten till tisdag åkte jag och sambon in till Danderyd. Då hade jag inte känt Pyret sparka på ungefär ett dygn. Tyvärr hade hon dött. Idag ska jag sättas igång och ja...

Som sagt, ta hand om er och de ni bär på!

Men herregud ta hand om varandra, alla mina tankar till er och som Lååångvägdit skrev tidigare så tar din pappa hand om lilla hjärtat nu <3

Vila i frid lilla bebis
  • Asjak
    Anna86 skrev 2014-04-10 17:26:55 följande:
    Jag har skrivit till henne på FB och beklagat sorgen... Tror inte heller hon kommer kika in här men kan hälsa från alla om ni vill? Har också tänkt på henne hela dagen :( Känns så hemskt!

Ja snälla gör det!

Har tänkt på henne hela dagen och fällt många tårar, jag har oxå klappat extra på min mage idag ;(
  • Asjak

Grattis till alla som blivit äldre :)

Och ja älskar att läsa era noveller så skriv gärna sådanna!

Angående sex så har vi nog nästan mer än innan, min make gillar min baby bump men han vill helst inte framifrån då han tycker han mosar bebisen.

Jag har ju hitills haft en helt fantastisk graviditet med en liten behändlig mage, kan dock irritera mig på att alla ska påpeka att min mage är såååå liten... Jo tack ja har hört det nu hundra gånger!!

Varför ska alltid alla andra ha så mycket åsikter om ens graviditet??

Jag har 77 dagar kvar idag bf 29 juni, var först beräknad runt 1-3 juli.

Men känner mig mer hemma här än i juni tråden.

Vi ska kolla på hus den 26 april och ja hoppas gå på GP den 29 april så håll tummarna för mig :)

• Asjak

MiniV tusen tack jag visste inte det om snitt!

Stjernfeldt tack för tummarna :)

Hur går det för er och bilkörande?

Ja pendlar ju mellan skåne-bohuslän varje vecka o blir ca 4 timmar en väg, igår va ja så slut efter hälften att ja nästan fick panik, så from nu så åker ja buss fram o tillbaka

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014