• Asjak

Första barnet bf i juli 2014

Har inte fått ngn kallelse ännu och är i vecka 16, får nog ringa imorgon!

Hur hade ni gjort?

Vi funderar på att ta en sista minuten i februari jag och maken, innan ja blir för stor och innan vi blir tre.

Ska man åka nu eller vänta tills bebis fötts och blivit lite äldre?

Jag vet att det inte är skadligt att resa, ja bara funderar :)

• Asjak

Tack för tipsen, är du van resenär? Vi vill åka dit det är varmt, inte bara 20-22 grader.

Vart bör man åka då?

• Asjak

Tack snälla för tipsen båda två ska googla lite på dom!

Maken vill till Florida, men är ju en jkla bit att flyga :)

Tips gå inte runt och bär en tokig 2.5 årig bus unge, fogarna känns väl idag efter att ha bärt omkring på fasters buse, hur kan man låta bli när dom är så goa :)

• Asjak

Är om ngra minuter i v 15+6 och jag är totalt slut.

Vi håller på och flyttar från vårt hus, jag bor hos min mor 36 mil från min make då jag fick jobb här efter ja sålt mitt företag i november.

Var tvungen att ta jobbet annars blir min föräldra penning lägsta möjliga..

Så jag pendlar en till två ggr i veckan ner till min make och vissa veckor åker han till mig.

Just nu så intensivt pga flytten från huset.

I helgen har ja packat ihop 90% av huset vilket ja fick ångra idag, fick bruna flytningar, ändå tog jag det lugnt och vilade mycket.

Så min make blev livrädd och idag fick jag inte lyfta en enda sak, har bara kört 36 mil o det räcker!

Flytta mitt i en graviditet = inget ja rekommenderar, nu har ja fått gnällt av mig :)

Är det ngn som kan detta m föräldra penning? Om ja går på mamma ledighet 29 april vilka månader blir då inkomstbaserade?

• Asjak

Jag går in i vecka 17 imorgon och har ännu inte fått kallelse till RUL?

Bör man ringa eller är dom sena med att skicka?

Vi trodde ju vi hörde bebisen med dopplern vi lånade, kom fram till att det va min egna puls vi lyssnat på..

Suck :)

Så har varken sett eller hört vårt lilla hjärta ännu.. Längtar så mycket nu efter UL.

Vad duktiga ni andra är på att fixa med grejor och sy själva, så fort jag får lite lugn och ro efter flytten sållar jag mig till er!

• Asjak
    MiniV skrev 2014-01-14 08:09:27 följande:
    Jag pratade dock med en kompis för någon vecka sedan och hon sa att alla säger "vi har ju tid på oss", men att tiden går fortare än man tror. Och de tycker jag ändå stämmer, Asjak du går in i v.17 imorgon, jag går in i vecka 16 - du/ni måste ju hålla med om att det ändå gått förhållandevis fort?

Jo idag är det v 17 och ja känner lite nu att tiden rusar iväg, kan bero på att man har så mycket att göra oxå.

Min mamma tror på tvillingar då min mage är väldigt stor, så vi får se på UL vad dom säger :)
  • Asjak

Idag har ja kännt tydliga foster rörelser i magen, herregud vad den grejar där inne :)

Det känns som den gör kullerbyttor och sprattlar åt alla håll.

Har fått tid för UL den 31 januari, fick ringa själv och boka.

Ni som vill ha fler barn sen, hur långt emellan planerar ni? ( svårt att svara på kanske)

Vi vill gärna ha ca två år emellan, och två barn totalt tror vi.

• Asjak

Turvion när känner du det mest?

Jag känner mest när jag ligger ner och har gjort den en stund, eller mitt i natten när jag vaknar <3

Jag va osäker i början om det va bebis men nu är dom så starka rörelserna :)

• Asjak

MiniV din stackare både illamående och gallsten, du är tuff du!

I helgen har vi flyttat ut ur vårt hus och flyttstädat, jag har bara burit lätta saker och städat men under söndagen fick ja sammandragningar så då blev det soffan direkt.

Idag skrev vi över huset och sedan körde jag 36 mil till mamma ( då jag bor och jobbar här) sedan blev det till stallet och hänga över min tre åriga häst jag rider in.

Imorgon ska jag jobba 13 timmar.. Jag hör ju själv att detta inte är sunt just nu och jag har väldigt svårt för att göra saker lagom, är det ngn mer som har svårt att varva ner och inte göra så mycket fysiskt??

• Asjak

Turvion jag har ingen extra energi jag är dödstrött :)

Idag har ja jobbat 13 timmars pass och lilla bebisen har sprattlat som en tok i magen nästan hela dagen, kommer på sig själv att bara sitta och le.

Min mamma sa en bra beskrivning på hur sprattlet känns, det är som en akvarie fisk i en plastpåse med vatten :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014