Inlägg från: Stjernfelt |Visa alla inlägg
  • Stjernfelt

Första barnet bf i juli 2014

Nej är inte så trevligt, både min mamma och syster hade uvi när dom var gravida, men dom hade inga besvär av det, men mitt kanske har gått för långt. Man har ju större risk att få det när man är gravid. Ja jag tycker med det är skönt att dom tar det på allvar! Tack! Det hoppas jag med, framförallt att allt är bra med den lille

• Stjernfelt

Förhoppningsvis ångrade de sig och vill bara hålla ett extra öga. Hoppas det iallafall!

LååångVägDit skrev 2014-02-20 18:10:09 följande:
    Fick kallelse idag för UL om 3v o läkarbesök om 4v.. Dom sa ju att de inte skulle bli nå mer kontroller trots "felen" dom såg på RUL. Nu blev jag ju orolig.. :(

• Stjernfelt

Det visade sig arr urinodlingen var fin och det är ingen uvi, så barnmorskan ville att jag skulle ringe CSK och be om en läkartid för att utesluta andra infektioner. Dom kopplade mig till kvinnokliniken där jag blev otroligt dåligt bemött, hon var allmänt sur och sa "man har ont i magen som gravid" och att jag får åka till akuten i så fall för dom har inga tider. Allmänt deppig på henne, men vi avvaktar med att åka till akuten.. Kanske bara är något bebisen klämmer eller nåt.

• Stjernfelt
    Stjernfelt skrev 2014-02-21 16:36:57 följande:
    Det visade sig arr urinodlingen var fin och det är ingen uvi, så barnmorskan ville att jag skulle ringe CSK och be om en läkartid för att utesluta andra infektioner. Dom kopplade mig till kvinnokliniken där jag blev otroligt dåligt bemött, hon var allmänt sur och sa "man har ont i magen som gravid" och att jag får åka till akuten i så fall för dom har inga tider. Allmänt deppig på henne, men vi avvaktar med att åka till akuten.. Kanske bara är något bebisen klämmer eller nåt.

Magen är lite bättre idag, däremot är vänstra sidan av ryggen katastrofdålig. Men igår gick ryggen om av vila så det kanske är som jag överanstränger mig eller bebisen klämmer något. På tisdag är det äntligen ultraljud, hoppas allt är bra med vårt hjärta
  • Stjernfelt

Var tog resten vägen? :s Efter det skrev jah även att min livmoder når upp till naveln och ligger där nu, så naveln ploppar kanske ;) och hur långt era kommit? Och att jah inte saknar något, äter som jah brukar och tycker ändå inte om salami och ost ;)

• Stjernfelt
    LadyGrace skrev 2014-02-22 18:51:08 följande:
    Jobbigt med magen och ryggen. Hoppas det blir bättre snart. Jag har ingen navel kvar att tala om sen ett par veckor :). Ser lite roligt ut faktiskt.

Ja det är tråkigt men är van vid smärta sedan många år tillbaka så jag överlever några månader till också ;) men tack för omtanken! :) Åh ad roligt! :)) jag har ganska djup navel men hoppas den åker ut ändå snart :) hehe ja, men på något sätt känns det inte som en riktig gravidmage förrän naveln är "borta" haha! :)
  • Stjernfelt

Hehe ja ofta! Speciellt på mornarna! Jag tror det trycker på blåsan helt plötslig så "känner" man hur kissinödig man verkligen är :p eller vad tror du? :p

A n n e L i e skrev 2014-02-23 10:31:28 följande:
    Är det någon annan som känt av att man nästan kissat på sig?  Det hände mig igår och jag var inte ens särskilt kissenödig, men helt plötsligt kände jag starkt att jag var nära och fick rusa in och sätta mig på toaletten, det liksom bara kom, hade knappt en chans att knipa det heller om man uttrycker sig så  Hade jag inte varit alldeles utanför toaletten så tror jag ärligt talat att det hade skett en olycka  Vet inte om detta är normalt eller inte, kommer det att blir värre och vad kan man göra mot detta?

• Stjernfelt

Ja jag har ju aldrig varit riktigt så nära, bara när jag varit hemma. Däremot är mitt problem att jag måste kissa oftast 2ggr i timmen. Det är alldeles för ofta!! Inte hela dygnet såklart men på mornarna och kvällarna är det så. :/ jag tänkte faktiskt höra med min barnmorska om det finns något tips, men det är ju 5 veckor tills jah träffar henne igen. Kanske du också ska höra med din?

A n n e L i e skrev 2014-02-23 10:53:25 följande:
    Det är nog mycket möjligt :)  Jag har förvisso känt att jag blir kissenödig snabbt någon gång, troligtvis för att det trycker på som du skriver. Men i går så hade jag inte haft en chans om jag hade varit längre bort kändes det som, det var obehagligt tycker jag 

• Stjernfelt

Låterbra! Får du ett bra svar så får du gärna tipsa! :) ja visst är det tråkigt? Man hinner knappt något annat :)

A n n e L i e skrev 2014-02-23 11:35:10 följande:
    Absolut, jag ska träffa min nu på onsdag så ska passa på att fråga henne då.  Jag har också känt av att jag behöver springa på toaletten oftare, ca 1 gång i timmen/varannan timme. 

• Stjernfelt

Ja exakt! Låter jättebra :) jag börjar bli nervös inför rul på tisdag nu, har nog läst för mycket på nätet om hur saker är fel osv.. Jag hoppas dock allt är bra med honom/henne :p tror det är normalt att bli ner ös när det närmar sig :p

A n n e L i e skrev 2014-02-23 11:57:06 följande:
    Det ska jag absolut göra :) kan ju uppdatera vad hon säger oavsett i och med att vi verkar ha liknande funderingar så kan det ju vara skönt att få veta och kanske bolla lite tankar osv.  

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014