Inlägg från: Stjernfelt |Visa alla inlägg
  • Stjernfelt

Första barnet bf i juli 2014

A n n e L i e skrev 2014-01-30 09:37:00 följande:
    Får hoppas på att det ej blir så att du får en som är vaken hela nätterna, men visst är det lustigt vilka underliga drömmar man får 

Hehe ja vi får hoppas att den blir någorlunda lugn om nätterna iallafall :) ja det är spännande! Inatt var jag med i en mattävling som man flyttade runt hela tiden :p haha
  • Stjernfelt
    kristina81 skrev 2014-01-30 11:13:37 följande:
    Härom natten exploderade jorden och i natt tappade jag alla mina tänder i tandlossning, en del var ruttna och jag vaknade i panik! =) Helt otroligt vad man kan få till det i drömvärlden!

Hahah usch då! Riktiga mardrömmar :p ja det är ju det! Men himla roligt när man vaknar :p
  • Stjernfelt
    kristina81 skrev 2014-01-30 16:07:07 följande:
    Ja det kan vara enormt intensiva! Sedan jag blev gravid har jag hela tiden drömt jätte mycket! Fast aldrig om graviditeten eller om barn! har ni drömt?

Jag har ju redan drömt om förlossningen en gång (flicka) barnet i två andra drömmar, en gång flicka ovh en gång pojke :p så drömmarna ger mig inga ledtrådar om vad vi väntar för liten :) vissa kan ju "känna" eller helt enkelt bara vet vilket kön det är men jag har ingen aning :p ni då? Tror ni er veta?
  • Stjernfelt

Idag kunde vi se och känna den lille-a hicka, magen hoppade konstigt och kändes som ett extra hjärta i magen sa min man :) mys att vi fick se o känna något för första gången! :)

• Stjernfelt
    MiniV skrev 2014-02-03 16:05:31 följande:
    Åh vad roligt! Och att ni båda fick ta del av det!

Ja det var himla roligt! :) båda fick dessvärre ta del av det för att min man är magsjuk och är därför hemma från jobbet, men det blev ju lite positiva händelser för honom ändå :)
  • Stjernfelt

Haha ja exakt! :p vad spännande! Tycker det är lika spännande varje gång att berätta för någon som inte vet än! :)

MiniV skrev 2014-02-03 18:32:16 följande:
    Haha. Man får se det positiva i all skit! ;)

• Stjernfelt

Jag hade en del bristningar sen innan då jag var väldigt stor för några år sen,men nu börjar dom bli röda i topparna vilket betyder att den växer då röda bristningar är nya :p så jag kommer vara helt randig sen :p

Passion skrev 2014-02-09 13:47:06 följande:
    Någon som fått några bristningar ännu då?

• Stjernfelt

Nej febern är inte farlig för bebisen, får du 40 grader så får du åka till akuten både för din och bebisens skull. men annars kan du vara lugn. Vila mycket så går det snabbt över :) Passion: haha ja det är nog inget ovanligt :p

• Stjernfelt

Vi shoppar med lite hela tiden! Vi anser att det är bättre att sprida ut kostnaderna så vi inte tar allt på samma gång sen :) vi skäms inte :p hehe, kul o handla! Idag köpte vi en söt liten kanin där man drar i dens nalle den har på magen så spelar den en melodi, den tänkte vi spela för magen varje kväll nu så känner den igen den sen när den kommer ut :)

Humlan26 skrev 2014-02-09 20:10:59 följande:
    Jag har också den oljan. Funkar bra till hela kroppen! Någon som har shoppat nåt mer till bebis? Såg att de har rea på ett skötbord på babyproffsen som jag tittat på förut. Funderar på att köpa det.

• Stjernfelt

Ja det låter ju jättebra! Vi hade dessvärre inte den möjligheten då min manövrar arbetslös innan. :p men nu sparar vi! :)

millan1980 skrev 2014-02-09 20:31:36 följande:
    Vi har beställt barnvagn, blev en Brio smile. Vi började spara i höstas och spar varje månad, så vi kommer börja köpa bebisprylar i maj. På så vis blir det inte så dyrt när vi ska handla in allt.

Passion skrev 2014-02-09 21:09:18 följande:
    Kul idé med nallen!

Ja, det sägs ju att när bebisen hör den sen när den kommit ut så känner den sig trygg också av ett välbekant ljud :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014