Inlägg från: Stjernfelt |Visa alla inlägg
  • Stjernfelt

Första barnet bf i juli 2014

Gratulerar! :) välkommen!

dendarmary86 skrev 2014-01-26 21:18:35 följande:
    Hittade denna tråden nu. Ska ha mitt första barn i sommar, beräknat till den 11 juli 😊

• Stjernfelt
    MiniV skrev 2014-01-27 08:57:51 följande:
    Ja, det börjar synas nu, är lite rund sedan innan, men gick ju ner en del före och i början av graviditeten, dessutom är det ju rätt så lokal rundhet om man säger så... :P Kan inte dra in magen heller.  Är i vecka 17 (16+6), så det är kanske inte så konstigt att det syns. 18 imorgon, det går fort nu! Tog en bild igår, men när jag visade sambon sa han: Kunde du inte gjort rent spegeln först? Så jag får väl ta en ny bild i ren spegel och lägga upp. Haha!

Ja jag var med rund från början men har inte gått upp ett kg även om det växt så mycket, ja den är rund på ett speciellt sätt och man kan som du sa inte spänna in magen :p Ja det vår fort nu, fram till v 20 skulle jag tro :p Hahaha min spegel är med skitig :p men det tar jag inget extra för ;)
  • Stjernfelt
    MiniV skrev 2014-01-27 12:25:44 följande:
    Haha, den smutsiga spegeln var inte ens något jag reagerade på - lustigt att han gjorde det!  Jag försökte dra in magen när jag tog kort, uppenbarligen utan resultat. Min mage är hård om man känner på den, det antar jag är normalt eftersom allt behöver flytta på sig och göra plats för bebisen?

Japp, min är också hård jämfört med högre opp på magen. När folk säger hur man känner livmoderns att den känns som en ballong så stämmer inte det på mig, för jag är mest hård hela tiden, men har en del sammandragningar som kan göra den hård. Då kanske du med har det. Det är normalt iallafall, där är ju mycket som händer där inne nu! :) jag ska hitta en sida som jah brukar kolla och länka här som är spännande att kolla tycker jag!
  • Stjernfelt

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/ Här finns en svart ruta i mitten av sidan där det dyker upp em. bild, och där kan man trycka o se vad som händer inuti v för v :) tycker den är spännande att se :) min man gillade inte den alls dock, tyckte det var läskigt att se som det blir i mig och tyckte det såg obehagligt ut :p

• Stjernfelt

Ja jag tycker med den är spännande :) jag har ett sånt bälte, för foglossning :) eller inte än men får det snart, det hjälpte min syster när hon hade foglossning så hoppas det hjälper mig och dig med!

• Stjernfelt
    MiniV skrev 2014-01-28 08:03:56 följande:
    Nej, jag har inga sammandragningar, eller jag tvivlar på det i alla fall. Har ju aldrig varit gravid, så jag vet ju inte hur det känns. Får lite ont ibland, oftast efter måltider, som om bebisen växer som ett svar på mitt matintag. Haha. Kunde inte kolla in länken just nu, datorn ville inte riktigt. Låter spännande dock! Jag tycker att jag kan vara rätt hård även på övre delen av magen, jämfört med förr i alla fall. Ligger jag på rygg så är det som en liten ballong nedanför naveln, spännande tycker jag. Ska försöka få sambon att känna nån gång också, men vi har ju så olika rutiner, och på kvällen känns det inte lika tydligt!

Okej! Nej det är nog bara tarmar o sånt som bråkar när du ätit ;) på kvällarna kan jag inte sitta mycket utan får ligga ner annars mår jag dåligt :p ja ballongen du känner är livmodern! Häftigt va? :) låt han trycka och känna lite ändå ovh se om han känner skillnad, det är ju en tydlig skillnad där livmodern slutar. Det kanske räcker för honom så länge? Blir lite verkligare :) min man tycker det är himla spännande och nu när det både syns och känns så smeker han magen varje kväll innan vi somnar :) hehe
  • Stjernfelt

Jag vaknar med av att jag har ont i ryggen pga foglossning, men jag sover på rygg och man ska ju helst inte det! Men jag kan inte sova på sida ön :( även jag kissar en/två ggr per natt. Gravidklåda vet jag inte men min rygg har fyllts med plitor, och dom kliar så jag blir galen!!! Måste ha tröja på mig när jag sover annars kliar jag ihjäl mig på nätterna. :o

• Stjernfelt
    A n n e L i e skrev 2014-01-29 14:15:28 följande:
    Det är väl i och för sig sant att det kan hänga ihop, men det är ju så seeeegt att behöva vakna och känna att man måste på toaletten..  Har även noterat att jag drömmer mer? 

Jag drömmer med mer! Fruktansvärt mycket per natt drömmer jag :p
  • Stjernfelt

Ja väldigt konstiga drömmar, här om dagen drömde jag om förlossningen, att den gick jättebra och vi fick en liten flicka, hon skrek inte hon ville bara mysa, och ville inte amma första gången förrän dagen efter kl 11 på förmiddagen :p så min svärmor sa att det blir tvärtom, skrikig pojke som vill äta hela tiden genom nätterna hehe :p

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014