Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

LadyGrace skrev 2013-10-27 14:17:33 följande:
    Jag är 26 och bor utanför Linköping.

Jag har inga symptom alls än, ja förutom att mensen är sen då ;).

Fast det kanske kommer så jag ska nog njuta av att inte må illa mm.

Okej mina symtom är relativt milda än sålänge, räknar med att det kommer komma igång ordentligt om nån vecka eller två. :p
  • malin1985
    millan1980 skrev 2013-10-27 14:42:29 följande:
    Jag hänger gärna på här jag också . Fick  i morse   på BIM-1. Jag & sambon har försökt sen i juni, så på 5:e försöket lyckades det bli ett plus. Det blir vårt första barn. BF beräknat till 6 juli enligt gravidverktyget här på FL.

Grattis och välkommen! :) skriv gärna in dig i bf listan (länk finns i trådstarten) :)
  • malin1985
    Ma311 skrev 2013-10-27 18:51:25 följande:
    Tack:) Jag är 25 och min sambo 26. Vi bor i Trollhättan och har försökt "aktivt" i 2 mån, jag slutade med p-plåster runt april- maj. Vart kommer ni andra ifrån? och hur länge har ni försökt?  Hittils inget illamående, vilket är skönt. Dock spänner och "sticker"  det i magen emellanåt,  men annars inga andra direkta symptom än :)

Vi bor i en förort till Stockholm och är 28 år båda två. Jag slutade med p-ring i augusti så vi lyckades på försök 2. :)
  • malin1985
    Humlan26 skrev 2013-10-27 18:39:42 följande:
    I morgon skall jag ringa och boka in ett hälsosamtal. Det är standard i mitt län. Sen blir man väl inskriven för ul och KUB runt vecka 11 tror jag.

Känns på  riktigt när jag ringer tror jag! Den första utomstående som får veta. 

Åå jag vill oxå göra ul, vet inte när man får göra de här. Har hälsosamtal 15/11 så får fråga då. Skulle va skönt att få veta att allt ser bra ut. Brukar man göra de i samband med inskrivningen? Jag har inskrivning 5/12.
  • malin1985
    Snurran85 skrev 2013-10-27 19:17:56 följande:
    Önskar nästan att jag kände illamående konstant för att säkra att allt går som det ska ;)

Förstår hur du menar ;) bättre med jobbiga symtom än inga symtom alls :p
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-28 07:33:31 följande:
    LadyGrace:
    Åh vad spännande! Vilken vecka är du i? Jag tänkte också nämligen på när ringer man till mvc? Man blir väl inte inskriven för än i vecka 10 eller nått sånt där va?

Millan1980:
    Ja den är verkligen svår att sätta fingret på ;) men jag har tom hunnit längtat efter illamåendet också! ;)
    Jag ringde på en gång efter jag plussat :) Lika bra att ha det gjort tycker jag ;)
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-28 06:46:03 följande:
    Hejsan!
    Jag hänger gärna på jag med!
    Jag plussade igår på Bim+4.. 😊
    Har bf runt 30/6-2/7..
    Det ända jag känner är denna underliga känslan i magen, man vet inte om man är hungrig eller om man mår illa..
    Grattis och välkommen! :) Ja haha den känslan känner man ju igen ;)
    Har ni försökt länge?  
  • malin1985
    ronjaaa skrev 2013-10-27 23:28:34 följande:
    Hej! jag och min sambo försöker bli med barn, jag har fått så ont i brösten & verkligen känner de på mig att de kommer bli ett plus, men måste vänta med att kolla tills fredag! jag har räknat ut att om jag är gravid så är jag beräknad till 12 juli 2014! vårt första barn & vi är så spända! grattis till ditt plus!
    Spännande :) Då ska jag hålla en tumme för ett pluss på fredag då ;)
  • malin1985
    LadyGrace skrev 2013-10-28 07:05:28 följande:
    Grattis till alla nya! :).
    Idag ska jag ringa mvc och det känns så spännande och nervöst samtidigt :). Så verkligt :D
    Å va kul :) Jag fick värsta lyckokicken efter jag ringde dit :) Det vart som du säger väldigt verkligt ;)
  • malin1985
    Alltime skrev 2013-10-28 07:52:00 följande:
    Ska försöka få tillräckligt mycket egentid på jobbet för att ringa, men det är lite svårt. Så synd att de bara har öppet mellan 8 och 16 här i Sollentuna
    Ja det var lite problematiskt, man vill ju inte att nån ska råka höra. Jag åkte iväg på lunchen och parkerade bilen vid ett köpcentrum när jag ringde. Var rätt lång telefonkö... :/
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014