Zakira skrev 2013-10-29 10:01:15 följande:
Hej! Tänkte hoppa in här också om det är ok. Plussade i förra veckan på första försöket (gjorde 3 olika test haha) enligt CB var jag gravid 2-3. Och om jag räknar när jag fick utslag på ÄL-sticka + när vi hade sex runt det så borde jag gå in i vecka 5 nu och ha BF ca 1/7. Kan inte riktigt räkna från mensen då den varit lite oregelbunden sen jag slutade med p-piller i somras.
Jag är 22 år och min sambo 26, vi bor söder om Stockholm och jag pluggar på universitetet fram till sommaren och han jobbar. Plusset är efterlängtat för oss båda, men vi inser också att med min mammapenning och hans lön kommer det att bli ganska knapert i början.
Mina symptom är väl en del "mensvärk" till och från (ingen blödning alls), hunger, och finnar! (Har alltid haft väldigt hormonkänslig hy så det var väntat, men inte roligare för det). Vi har berättat för våra mammor och två till i nära familj, men inga andra.
Grattis och välkommen! :) Skriv gärna in dig i BF listan (länk finns i ts).
Jag har också fått fler finnar än vanligt! Väldigt irriterande, då jag haft bra hy sen jag slutade med p-ring i augusti. Det är väl hormonerna som spökar...! Man kan räkna ut BF om man vet ÄL, så din uträkning stämmer nog bra :)
Hehe jag har nog tagit typ 20 test ;) Jag trodde min ÄL var tidigare (jag hade 2 tänkbara datum) så det hann gå en del test innan jag insåg att det var det senare datumet som stämde. Sen har jag tagit några test även efter plusset för att se att det går framåt :) Tog ett digital idag där det stod 3+ så nu är det sluttestat för mig ;)