Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

LadyGrace skrev 2013-10-28 19:45:24 följande:
    Jag hade ett galet sötsug!! Men det är inte jätteovanligt för mig men det var 10ggr värre än vanligt. Tur att det fanns banan och rullårta hemma ;).

Annars tycker jag att jag är mindre sugen på att äta överlag idag. Fick tvinga i mig lite middag.

Har börjat spåna hur vi ska berätta för släkten. Ganska kul att titta på youtube för att idéer. Gråter nästan till varje klipp

Jag brukar alltid va sugen på sött men inte nu konstigt nog :p hehe va kul, hittat du nåt bra då? Funderade lite på att vänta till jul men tror inte jag kommer kunns hålla det hemligt tills dess. ;)
  • malin1985
    LadyGrace skrev 2013-10-28 20:20:04 följande:
    Det finns massor, söker på pregnancy announcement.

Vi har spånat på att göra en miniugn som vi lägger in en liten bulle i och slår in. Ett paket från tomten :). Eller att baka en tårta. Jag modellerar en hel del i sockerpasta och gör många födelsedagstårtor så det skulle bli med en bebis på och BF datumet.

Det bästa är att vi även kommer kunna visa upp en UL bild :).

Jag är lite orolig för att sätta i mig för mycket socker. Har hört att bebisen kan skada av det. Nån som vet?

Jag har googlat lite på socker under graviditeten och det jag hittar är att det alltid är dåligt att äta mycket socker, det verkar inte vara värre under graviditeten. Däremot ger det ju inte fostret någon näring så om man nästan bara äter en massa socker kan det säkert påverka negativt. Dessutom går man upp mer i vikt. Lär ju inte vara bra för bebisen om man går upp jättemycket. Kan nog vara bra att försöka hålla ner på det så mycket man kan. :)
  • malin1985
    LadyGrace skrev 2013-10-28 20:20:04 följande:
    Det finns massor, söker på pregnancy announcement.

Vi har spånat på att göra en miniugn som vi lägger in en liten bulle i och slår in. Ett paket från tomten :). Eller att baka en tårta. Jag modellerar en hel del i sockerpasta och gör många födelsedagstårtor så det skulle bli med en bebis på och BF datumet.

Det bästa är att vi även kommer kunna visa upp en UL bild :).

Jag är lite orolig för att sätta i mig för mycket socker. Har hört att bebisen kan skada av det. Nån som vet?

Kul me bulle i en miniugn förresten ;) finns säkert ugnar till typ dockhus som man kan använda :)
  • malin1985

Idag går jag in i v6 :D Tog ett digitalt test imorse och fick 3+ :D

• malin1985
    Zakira skrev 2013-10-29 10:01:15 följande:
    Hej! Tänkte hoppa in här också om det är ok. Plussade i förra veckan på första försöket (gjorde 3 olika test haha) enligt CB var jag gravid  2-3. Och om jag räknar när jag fick utslag på ÄL-sticka + när vi hade sex runt det så borde jag gå in i vecka 5 nu och ha BF ca 1/7. Kan inte riktigt räkna från mensen då den varit lite oregelbunden sen jag slutade med p-piller i somras.

Jag är 22 år och min sambo 26, vi bor söder om Stockholm och jag pluggar på universitetet fram till sommaren och han jobbar. Plusset är efterlängtat för oss båda, men vi inser också att med min mammapenning och hans lön kommer det att bli ganska knapert i början.

Mina symptom är väl en del "mensvärk" till och från (ingen blödning alls), hunger, och finnar! (Har alltid haft väldigt hormonkänslig hy så det var väntat, men inte roligare för det). Vi har berättat för våra mammor och två till i nära familj, men inga andra.
    Grattis och välkommen! :) Skriv gärna in dig i BF listan (länk finns i ts).
    Jag har också fått fler finnar än vanligt! Väldigt irriterande, då jag haft bra hy sen jag slutade med p-ring i augusti. Det är väl hormonerna som spökar...! Man kan räkna ut BF om man vet ÄL, så din uträkning stämmer nog bra :)
    Hehe jag har nog tagit typ 20 test ;) Jag trodde min ÄL var tidigare (jag hade 2 tänkbara datum) så det hann gå en del test innan jag insåg att det var det senare datumet som stämde. Sen har jag tagit några test även efter plusset för att se att det går framåt :) Tog ett digital idag där det stod 3+ så nu är det sluttestat för mig ;) 
  • malin1985
    Humlan26 skrev 2013-10-29 10:55:25 följande:
    Har så sjukt svårt att fokusera på jobbet sen jag fick mitt plus. Sitter bara och tänker på det...
    Samma här..! Jag vill bara sitta vid datorn och kolla bebissaker o symtom o allt sånt skoj ;)
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-29 13:43:42 följande:
    Haha Humlan och Malin! Är exakt samma här får typ säga till mig själv att försöka fokusera på nuet också men ändå sitter man och googla sig fram på varenda barn sida ;)

Beställde hem en bok igår som hette mormor och morfar: samlade minnen.. Det är en fylla i bok för mormor och morfar.. Där dom fyller minnen från deras barndom Bla så kan dom ge den till sitt barnbarn.. Jag hade ju egentligen tänkt att försöka vänta tills runt vecka 12 att berätta men pga av en grej kommer vi behöva berätta tidigare så tänkte om man kanske skulle ta och ge min pappa denna bok på farsdag!
    Åå va kul :) Sånt är ju jättekul att ha kvar! :) Det ska jag också kolla efter ;) hihi
  • malin1985
    Alltime skrev 2013-10-29 13:48:00 följande:
    Åh, vilken bra present, den snor jag, en sådan vill jag också ha. Var beställde du den ifrån? Och vet du om det fanns för farmor och farfar också?

Jag sitter också och "jobbar" just nu, i själva verkat har jag för femtioelfte gången googlat på hur "bäbisen" utvecklas och hur den ser ut denna vecka...
    Hehe jag har en jättebra gravidapp med dag för dag beskrivning om bebisen och en massa roliga jämförelsemått o sånt :) Denna vecka kommer bebis vara lika stort som ett riskorn :P
  • malin1985

Jag oroar mig för att jag lyfter för tungt på jobbet...! Jaq jobbar på ett lager och det innebär tunga lyft flera gånger om dagen. Jag har läst att det kan öka risken för missfall så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra...! Jag vill inte riskera min lilla klump för nåt i världen! Funderar på att berätta för chefen redan nu för att undvika lyften i så stor mån jag kan. Problemet är bara att min chef är ingen mindre än min pappa och om jag berättar för han måste jag berätta för ALLA. :/ Hur skulle ni gjort?

• malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-29 15:18:46 följande:
    Oj jobbigt sits Malin, jag trodde inte att det var såå farligt med tunga lyft.. :s jag jobbar nämligen inom transport och kör bud så bär tungt gör jag varje dag.. Nu vart ju jag orolig också! Måste jag prata med bm om på torsdag.. Ang ditt fall då Malin, vet din pappa om att ni försök skaffa barn? Och vet inte hur stort lagret du jobbar på är, men den finns ingen arbetskollega du kan berätta för som kan hjälpa dig, när det behövs bära tungt?
    Okej kolla med din bm så kan du väl skriva här vad hon sa :) Som sagt var det nåt jag läste så vet inte om det stämmer riktigt. Nej dom vet inte att vi försökt och vi hade inte tänkt berätta förrän om tidigast 4 veckor..! :/ Vi är bara 6 st på min avdelning och det är bara jag som sköter mottag av gods så det blir en del lyft som ligger på mig även fast jag har en vagn och så. Funderar på att fejka lite ryggont så att jag kan skylla på det när jag inte kan bära sådant jag i vanliga fall skulle klara. :P Men jag ska prata me min sambo ikväll så får vi bestämma hur vi ska göra :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014