Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

LadyGrace skrev 2013-10-28 08:09:45 följande:
    Om mina uträkningar stämmer så är jag i vecka 5.
    Vet inte egentlige när man ska ringa. Vill göra det för att få det gjort :). Sen kanske man inte blir inskriven förrän senare :).
    I mitt län ringer de upp så klockan 8.45 blir det liksom offentligt :).

När har ni tänkt berätta för familj och vänner?
    Vi tänkte nog att det får bli en julklapp :)
    Vi tänkte berätta för våra familjer v 10 eller efter vul när vi vet att allt ser bra ut.
    Övrig släkt och vänner får veta v 12 :) 
  • malin1985
    Qhuiii skrev 2013-10-28 09:04:34 följande:
    Oj jag har varken vågat tänka på varken inskrivningssamtal eller något annat. Försöker bara leva i nuet och ta oss förbi v 6 där jag fick mf sist. Tiden sniglar sig verkligen fram!
    Ja, det går verkligen jättelångsamt nu :/
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-28 10:35:35 följande:
    Fick en tid för hälsosamtal på torsdag jag.. :) följer er partner med på det?

Alltså detta illamående! Haha, jag brukar ha jätte svårt för frukost.. Har ätit frukost 4 ggr idag! Detta kommer inte gå!
    Min sambo följer med om han kommer loss från jobbet annars går jag själv. Han har svårt att komma ifrån så jag har sagt att han får följa me när han kan. Han kommer nog kunna ta lite ledigt sen när vi berättat om graviditeten på våra jobb. :)
    Hehe jag har bara ätit 2 gånger (kl 6 och kl 9) men nu måste jag vänta 20 min tills de e dags för lunch och jag börjar bli väldigt hungrig! Jag har tagit med lite kex iallafall om det blir panik. ;) 
  • malin1985
    Humlan26 skrev 2013-10-28 10:46:07 följande:

Jag hade bokat in spa på söndag men BM sa att det inte va bra att bara bubbelpool så jag får avboka...

Aa jag har läst att man inte ska bada varmt i början av graviditeten.
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-10-28 11:02:25 följande:

Blödningen börjar avta för mig nu.
    Men mår fortfarande illa. Och är helt slut. Så gravsymptomen finns kvar.
    Så än ger jag inte upp. Men Jobbigt att inte få veta helt säker.

Okej bra att du har symtom kvar, då finns det hopp! :) 
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-28 11:23:02 följande:
    Okej! :) Ja allt blir ju lite lättare när man kan berätta..
    Usch din stackare! Ja jag har ju fördelen (eller nackdelen) att jag kan äta när jag vill ;p
    Men tror att ätandet kan bero på röksuget också, för en vecka sen slutade jag med allt vad godis, läsk, socker och onyttig mat är.. Sen när jag plussade igår så var det ju slut på rökandet bums! Så har nu för första gången på 8 år varit rökfri över 24timmar..
    Så äter nog tack vare sug efter allt ;p
    Å va bra att du slutat röka! :) Jag slutade röka när vi började försöka, har saknat ciggen jättemkt ända tills jag plussa. Nu saknar jag det inte ett dugg, luktar dessutom jätteäckligt när andra rökt. ;)  

• malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-28 13:02:27 följande:
    Alltime, vad skönt att du mår bättre!
    Man brukar ju kunna gå ner i början.. Själv har jag bara gått upp ;P

Nä så kände vi med, gubben vill gärna med man måste komma ganska mycket sent till jobbet isåfall.. Och vet inte hur mycket hälsosamtalet är värt för dom?

Måste fråga, är det någon annan som har yrsel och svimmnings problem?
    Jag har inte yrsel själv men jag läste nyligen om det i en annan tråd och det är väldigt vanligt. Man får slut på energi på nåt sätt och då måste man fylla på snabbt. Så sätt dig ner och ät och drick lite när du känner av yrsel eller svimningskänsla. :)
  • malin1985
    millan1980 skrev 2013-10-28 18:11:08 följande:
    Orolig! Fick en blödning nu idag på självaste BIM-dagen för en liten stund sedan. Fick panik, tog gravtest, som visade positivt. Men det kan ju ändå vara ett missfall på gång , fast hormonnivåerna finns kvar. Eller så är det förhoppningsvis så att kroppen inte fattat att man är gravid och att det är mensen som ändå kommer....Så nervös för att det är ett missfall, har inte ont i magen eller så. Fortfarande öm i brösten. Är väl bara att avvakta och se vad som händer....

Va jobbigt :( men jag tror att det är ganska vanligt att få "mens" i början av graviditeten. Ta de bara lugnt, så länge du inte har ont är det nog ingen fara. :) jag håller en tumme för att allt är som det ska!
  • malin1985

Har ni fått några cravings än tjejer? :) jag är ovanligt sugen på nötter och coleslaw ;)

• malin1985
    lillalilla90 skrev 2013-10-28 20:01:53 följande:
    Ånej, jag kom precis hem efter en kväll på bad/spa.. Hade ingen aning om detta! Har googlat sönder detta nu (såklart, haha) och tydligen visar senaste forskningen att man inte ska bli för varm under tidiga graviditeten.. Men jag låg ju inte direkt en timme i badet, och även om bubbelpoolen var varm och behaglig var det absolut inte som att jag svettades. Men ändå, ångest!!

Det är nog ingen fara. Nu vet du ju iallafall :) de e ju många som inte vet att dom är gravida som dricker o röker o en massa annat som man inte ska o allt blir bra iallafall ;)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014