Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Godmorgon allihopa :) Idag är jag fortsatt väldigt illamående och saknar helt aptit. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig igenom en hel arbetsdag när jag mår såhär men det är väl bara att försöka så gott det går antar jag. Tänkte säga att jag inte känner mig helt hundra så att jag får ta det lite lugnare idag. Önskar att jag var ledig... Hade varit mycket enklare att stå ut med att må så här om jag kunde ligga hemma på soffan under en filt...
    Nån mer som mår riktigt dåligt?
    Imorgon går jag in i v 7. Antar att det kommer dröja några veckor innan jag mår bra igen... :/ 

• malin1985
    Sheltiegirl skrev 2013-11-04 09:01:56 följande:
    Grattis till alla +! Glad

Själv börjar jag bli lite orolig, är i vecka 6 (5+5) och fick blödningar nu på morgonen  och det känns som mensvärk som kommer i omgångar. är jätteorolig för ett mf! Gråter har haft väldigt lätt dov värk i 1 vecka nu men räknar med att det bara var att livmodern växer.

Har inte skrivit in mig hos mvc än, ska jag ringa för blödningen eller för att skriva in mig?
    Fy va jobbigt, finns dock en massa anledningar varför man kan blöda i början av graviditeten så det behöver inte vara mf. ring mvc och berätta om blödningen, med lite tur kan du få komma in och göra ett vul.
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-11-04 09:25:10 följande:
    Hej tjejer!
    Alltså detta illamående! Jag premiärspydde ju i fredags.. Sen efter det har jag inte bara mått illa när jag är hungrig utan nästan hela tiden, imorse började jag dagen med att spy två gånger och har inte fått i mig något ännu, mår verkligen skit! Inge kul att jobba en dag som denna!
    Då har vi exakt samma då... Jag har mått illa konstant sen i lördags kväll. Enda gången jag inte mår illa är när jag äter. Har ingen aptit heller så vill helst inte äta nåt.... har dock inte spytt än men det är nog bara en tidsfråga....
  • malin1985
    nyttliv2014 skrev 2013-11-04 13:04:25 följande:
    Hej, ny medlem på familjeliv :) jag är gravid i vecka 3, detta är tredje gången jag är gravid. Men inga födda barn tyvärr.
    Första gången var väldigt längesen, gjorde an abort. Andra gången fick jag missfall, fredagen den 13e september 2013. Nu är jag gravid igen och självklart överlycklig och jätterädd. Vill att det ska gå vägen nu.

Har haft massor av tidiga symptom. Vilket jag ser som positivt även om jag inte mår så bra :)
    Redan i vecka 2 började jag må illa på kvällarna. Det var mina första symtom. Gjorde ett test som visade positivt.

Efter mitt missfall så har jag inte haft någon mens så jag hade svårt att beräkna vilken vecka jag var i, gjorde ett digitalt test en vecka senare som visade 3 veckor. Jag har beräknat mig själv till bf i slutet av juli, men det är väl bara ultraljudet som kan säga sanningen om det när det väl är dags.

Är illamående nästan hela tiden, värst på morgonen och på kvällen, tycker jag fått dålig andedräkt också är det fler som upplever det? Jag är väldigt noga med munhygien.. Sen har jag blivit tröttare och har ont i brösten :)
    Grattis och välkommen! Skriv in dig i bf-listan, du kan skriva att BF datum är osäkert och komplettera sedan när du fått information från bm. :) Om cb digital visade 3+ var du isåfall i minst v 5+0 (v 6) eftersom att det visar från befruktning och inte från mensen. :) 
  • malin1985
    Qhuiii skrev 2013-11-04 18:04:39 följande:
    Grattis till alla nya som plussat!

Själv går man denna veckan in i v7 helt otroligt va långsamt men ändå sjukt snabbt tiden går.

Mår illa mest hela tiden, super känslig för lukter, fryser, kissenödig jämt och mår allmänt pyton:P

Jag vet att man letar symtom men jag kan ärligt säga, var glad så länge du slipper dom!:P

Har fått ett sjukligt sug för pomfrits något jag egentligen inte tycker är så gott. Konstigt dedär!

Hur mår ni andra?:)

Jag går in i v 7 imorgon och jag mår skit så allt är väl som det ska ;) jag är sjukt sugen på cheeseburgare från McDonald's. Gillar inte den så värst mkt i vanliga fall men nu känner jag för att köpa typ 10 st :p
  • malin1985
    nyttliv2014 skrev 2013-11-04 16:52:30 följande:
    Hur skriver jag in mig i bf listan? Jag är ny medlem från idag jag vet ingenting om den här sidan än

Kan någon hjälpa mig att förstå hur man räknar det här veckorna.

Jag fick mf den 13 sep, sedan blödde jag en vecka efter det. Gjorde ett test den 28e som var negativt. Så någon gång efter det blev jag gravid. Alltså i början av oktober. Jag skulle vilja säga att jag då är i vecka 3 eller 4. men jag ska plussa på 2 veckor, varför? det känns så fel att göra så.

Man räknar i vanliga fall från första mensdagen om man har normal ägglossning dvs på dag 14. Detta innebär att man egentligen inte är gravid i v 1 och v 2. Har man som i ditt fall inte haft mens får man räkna från 2 veckor innan ägglossning för att få fram rätt siffror. Testen visar positivt först 1-2 veckor efter ägglossning, vanligaste är att det visar först v4+0 (=v5), har man regelbunden cykel så brukar det vara dagen man skulle fått sin mens. Cb digital visar hur många veckor sedan du vart befruktad (ägglossningen) dvs v2+0. Står det 1-2 på cb digial är man därmed mellan v3+0 och v3+6 (=v4), står det 2-3 är man mellan v4+0 och v 4+6 (=v5) och 3+ så är man länge gången än v5+0 (=v6 eller senare).

hade du varit i v 3 eller 4 hade du troligtvis inte fått positivt på graviditetstestet än.
  • malin1985
    godisen skrev 2013-11-04 17:27:03 följande:
    Hej tjejer! Jag har sprungit runt som en tok idag på jakt efter någon form av bra byxor som inte trycker!! Nästan inga affärer säljer sånt längre. .

Än så länge klarar jag mig med att dra in magen men trycket från linningen är jobbig!

Vill helst inte ha med mudd.

Jag berättade för min bästa vän idag och utbrast i ett tjut och glädjetårar :)

Så härligt! !

Jag har f.ö. lite ont på venusberget men i övrigt är jag än så länge förskonad från symtom!

Ha en bra kväll!

Jag använder mest leggings och liiite för stora stretchjeans nu om jag ska iväg. Hemma har jag pyjamasbyxor som sitter riktigt löst i midjan ;)
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-04 20:53:49 följande:
    Men om det är v 3-4 så står de väl "1-2" på cb digitaltestet va? Tänkte eftersom du skrev i sista meningen att de troligen inte visar positivt då. Eller tänker jag fel? ;)

Visar den 1-2 är man i v 4 men många får inte positivt före bim som brukar vara på 4+0 (= v5), det kan visa positivt i slutet av v 4 dock. V 3 och början av v 4 bör man inte kunna få ett positivt resultat.
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-04 21:29:43 följande:
    Då tänkte jag rätt iaf! Blir helt snurrig av alla veckor hit o dit! :) Min syrra fick dock plus i 3+1! Det står ju på vissa test att man kan få plus 1 v efter befruktning men de är säkert inte så vanligt!

Absolut, det är inte omöjligt med tidiga plus men majoriteten får inte förrän på bim eller strax innan :)
  • malin1985
    LadyGrace skrev 2013-11-05 06:34:12 följande:
    Sambon fick ett paket med en lite mössa och body tillsammans med teststickorna och jag har letat fram en kofta som jag sydde när jag gick på högstadiet. Har inte vågat köpa nåt annars. Får dock se hur länge jag orkar hålla mig :).
    Har dock börjat titta och fundera på allt som behövs. Tänker köpa mycket begagnat. Vi har båda syskon som har småbarn så jag hoppas ev kunna ärva eller köpa utav dem :).
    Hur ser ni på nytt vs. Begagnat?
    Vi kommer köpa det mesta nytt. Min syster har barn men dom är fortfarande rätt små så dom behöver nog ha kvar det mesta. Vi har relativt bra inkomst båda två och kommer spara allt överskott så vi kommer få ihop en rejäl summa innan bebis kommer :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014