Du måste logga in för att svara i en tråd.

• rexie

diskbråck

Hej! Ng där ute som har haft diskbråck o som blivit bra av kroppens egna läkning?

För snart tre veckor sedan fick jag ont i mitt v ben. värkte till början, men trodde att jag sträckt det. Sedan började jag krampa o den värsta smärtan jag vart med om. Har en jätte bra sjukgymnast med inriktning omt utbildning.
    Hon säger att det här skall vi fixa. Är sjukskriven nu fram till nästa vecka. Blivit mycket bättre acceptabel värk som jag kan sova med.

Känns inte bra när jag skall böja mig eller vrida mig då illvärker det o strålar ner i benet. Skadan sitter på L4.

Kommer det att funka på jobbet? gör inget annat än att plockar upp varor blir att man böjer si helga tiden. Övar som attan min mag o ryggövningar men det kan ju inte ge resultat på en gång.

Jag är svag i hela min vänstersida som skadan sitter. Jobbigt är att jag inte hinner in på toa när jag är kissenödig.  Detta har kommit i samband med ryggen är det vanligt?

Hoppas ng som genomgått denna resa som man kan bolla lite frågor med. Önskar inte min värsta ovän detta elände. Kram Rexie      

• Svar på tråden diskbråck
  • Aimee68

Men oj då! Vad otäckt! Ta hand om varandra.

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • rexie
    Aimee68 skrev 2013-10-26 14:25:45 följande:
    tack tack kan bhövas
  • rexie
    Aimee68 skrev 2013-10-26 14:25:45 följande:

vill bara vet fick du ng träningsvärk när du tränade ditt svaga ben med tårna upp o hälsena neråt. gjorde en del igår o kändes bra men har ont i låret. känner mig orolig
  • MissKaos

Jag hade ont överallt när jag började träna. HAde då spänt en massa muskler pga skadan med så det gjorde väl sitt till. JAg fick övningar MacKinzey eller ngt liknande som är rätt bra använder vissa fortfarande.

Ligga på rygg på golvet och sätta i fötterna i golvet (då blir ju benen som ett uppoch nervänt V) sen luta knäna lite mot golvet. Var en bra övning för mig! Man får luta så långt det går oc göra det flera ggr!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • rexie

Tack för tips skall knäna falla isär åt vars sitt håll ?

• lightfish

Om man har så kraftig påverkan att man har svårt (eller inte kan) hålla tätt ska man ha en akutundersökning/röntgen så det antar jag att du har fått?

Själv kändes det som jag höll på att dö av smärta när jag försökte göra övningarna från sjukgymnasten. Till slut fick jag hjälp och för 1,5 år sen blev jag opererad mellan L4 och L5, jag var sjukskriven 4 veckor efter det och jag fick under den inte bära mer än 1 kg. Nu har jag varit smärtfri och problemfri lika länge och det är helt underbart!

• MissKaos
    rexie skrev 2013-10-26 19:14:08 följande:
    Tack för tips skall knäna falla isär åt vars sitt håll ?
    Nej åt samma. Du ska hålla ihop dom och ligga kvar på rygg. Detta är en övning jag fick att göra under det akuta skedet.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • rexie

Tack söta skall pröva.sjukgymnasten dagtid pröva bara det inte stråla ut i benet. Ha en bra kväll

• Aimee68
    rexie skrev 2013-10-26 17:14:14 följande:
    vill bara vet fick du ng träningsvärk när du tränade ditt svaga ben med tårna upp o hälsena neråt. gjorde en del igår o kändes bra men har ont i låret. känner mig orolig

Jo lite kändes det allt. Men ta det försiktigt!
    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • rexie
    lightfish skrev 2013-10-26 19:32:07 följande:
    Om man har så kraftig påverkan att man har svårt (eller inte kan) hålla tätt ska man ha en akutundersökning/röntgen så det antar jag att du har fått? Själv kändes det som jag höll på att dö av smärta när jag försökte göra övningarna från sjukgymnasten. Till slut fick jag hjälp och för 1,5 år sen blev jag opererad mellan L4 och L5, jag var sjukskriven 4 veckor efter det och jag fick under den inte bära mer än 1 kg. Nu har jag varit smärtfri och problemfri lika länge och det är helt underbart!

Nej har inte vart på röntgen . Går Hos privat sjukgymnast o vc. Men har lovat att betätta för min läkare på månd. Tyckt det vart lite jobbigt att betätta.
Svar på tråden diskbråck