• swede

Äggdonator sökes

Vi har precis fått reda på att vi inte kan få barn utan hjälp, och söker nu med ljus och lykta efter någon som är villig att hjälpa oss. Vi letar efter någon som kan tänka sig att hjälpa till med ägg. Jag är 40 år och har hamnat i ett tidigt klimakterie, så jag har inga egna ägg längre.Vi längtar efter att bli föräldrar och söker nu efter någon som vill hjälpa oss. Vi bor i södra Sverige och har jobb båda två (40 resp 33 år). Är du intresserad så hör gärna av dig, så berättar jag/vi mer om oss. Vänliga hälsningar från oss två

• Svar på tråden Äggdonator sökes
  • LillGris
    swede skrev 2013-11-15 19:18:14 följande:
    Ha, ha...ok...då förstår jag, jag var tvungen att fundera själv om man kan eller inte Ja, jag vet att det kan ta lång tid när man slutar med p-spruta mm. Jag själv slutade med piller och fick aldrig tillbaka min mens. Trodde att det var normalt, har ju läst att det kan ta tid innan den kommer tillbaka. Tydligen var det inte meningen att den skulle komma tillbaka över huvud taget...

Allting är intressant för oss Vi är mycket mobila av oss också. Men fundera om det kan vara av intresse...ingen skulle bli mer glada än oss   

Jag vill prata med min sambo bara, i och med att barnet kan söka upp mig när hen är vuxen vill jag helst inte göra något så stort utan att han är med på tåget :)
  • Allinrep
    swede skrev 2013-11-15 18:45:19 följande:
    Här kan du läsa lite om vad det innebär att vara äggdonator:

www.villhabarn.se/content/48-Att-bli-aggdonator-vad-innebar-det

Hu, det där lät mycket värre än jag hade föreställt mig, nu förstår jag varför det är få som donerar... Bra läsning ändå, nu är jag mer säker på att jag faktiskt vill donera ägg så småningom, men jag är nog tyvärr inte heller rätt donator för just er, TS. Jag är själv gravid med mitt första barn och skulle inte vilja gå igenom donationsprocessen förrän barnet är fött, kanske inte ens så länge jag fortfarande ammar efteråt. Men jag har många år kvar innan jag blir för gammal, så någon dag kommer det hända.

Jag önskar er all lycka i ert sökande, TS. Det tog mig flera år att bli gravid på det "vanliga" sättet och under tiden hann jag lida mycket av tankar som jag är säker på att du/ni också har eller har haft. Det är inte en lätt resa men jag hoppas ni vågar tro på framtiden.
  • Jojjo77
    LillGris skrev 2013-11-15 19:32:22 följande:

Jag vill prata med min sambo bara, i och med att barnet kan söka upp mig när hen är vuxen vill jag helst inte göra något så stort utan att han är med på tåget :)
    Jag blir så glad av att läsa om att du i alla falla tänker tanken på att bli donator! Stor eloge till dig och alla andra snälla kvinnor därute!!! {#emotions_dlg.flower}
  • swede

<3 Jag håller med. Fantastiskt att det finns kvinnor som kan tänka sig tanken att donera ägg. Jag förstår att det inte heller kan vara så lätt att ta ett sådant beslut...Jag är i alla fall JÄTTEGLAD för det...!! <3

• Jojjo77
    swede skrev 2013-11-20 12:54:31 följande:

<3 Jag håller med. Fantastiskt att det finns kvinnor som kan tänka sig tanken att donera ägg. Jag förstår att det inte heller kan vara så lätt att ta ett sådant beslut...Jag är i alla fall JÄTTEGLAD för det...!! <3

Hur går det, har ni fått tag i en donator?
  • swede

Jojjo77, vi tror eventuellt att vi har hittat en donator. Vi fick kontakt per mail från en tjej och hon ska på samtal i mitten av december till Storkkliniken...och vi hoppas så innerligt att hon kommer att fortsätta hela vägen. Hon har skrivit att hon vill hjälpa oss och det vore ju helt fantastiskt om det blev så. Vi håller tummarna. Återkommer senare...

• Jojjo77
    swede skrev 2013-11-28 16:32:54 följande:
    Jojjo77, vi tror eventuellt att vi har hittat en donator. Vi fick kontakt per mail från en tjej och hon ska på samtal i mitten av december till Storkkliniken...och vi hoppas så innerligt att hon kommer att fortsätta hela vägen. Hon har skrivit att hon vill hjälpa oss och det vore ju helt fantastiskt om det blev så. Vi håller tummarna. Återkommer senare...
    Vad spännande och vad kul! Håller tummarna för att det går vägen!
  • Jenkis
    Jojjo77 skrev 2013-11-26 21:26:15 följande:
    Hur går det, har ni fått tag i en donator?
    Dum fråga kanske, men har ni sökt runt i trådarna på FL? Det finns flera som kan tänka sig att donera som lagt ut trådar om det. Någon enstaka kanske kan tänka sig att resa till det sjukhus just ni tillhör?
Svar på tråden Äggdonator sökes