• Anonym (:()

    Slog min kille pga otrohet

    Hur har ni reagerat när er partner varit otrogen? När jag fick reda på det så slog jag min kille.... Jag slog honom på huvudet flera gånger, sparkade honom, slog honom på ansiktet, mellan benen och fick honom att blöda från pannan vilket orsakat ett stort sår (ca 5 cm) på pannan som fortfarande sitter kvar.

    Han är inte arg på mig för vad jag har gjort. Han förstår att jag gjorde som jag gjorde. Vi har löst allt nu...även om det kändes bra för stunden så mår jag dåligt att det behövde gå till den nivån att jag skulle slå honom. Våld är aldrig lösningen, men i den stunden var det det enda jag kunde..  Mår dåligt varje gång jag ser hans sår...

    Hur har ni reagerat när er partner bedragit er och svikit er grovt?    

  • Svar på tråden Slog min kille pga otrohet
  • Michelle 341
    Anonym (URK) skrev 2013-12-06 20:00:02 följande:
    Min sambo trodde jag skulle slå honom när han var otrogen. Det fanns inte i min värld, men när han nämde det, så kände jag faktiskt för att slå honom. Nu gjorde jag inte det, men det hade han varit värd. Vara otrogen, jävla avskum!!
  • Anonym (...)

    Första gången gjorde jag inget. Jag frös ut honom ur mitt liv. Andra gången skrek jag och slog honom. Han slog mig. Jag slog honom. Han tog en kniv som jag slet bort från honom, vilket resulterade i att hela min hand skars upp och det blev blod överallt. Sen började han gråta och be om ursäkt och jag lämnade honom. Det kändes som någon djävla film.

    Also, tycker det är rätt intressant att så många tycker det är okej att en kvinna slår en man vid otrohet eftersom han per automatik är ett svin, men när det är tvärtom och det är en man i fråga så är han och ett svin + hustrumisshandlare och borde låsas in.

  • Nomanisanisland
    Anonym (URK) skrev 2013-12-06 20:00:02 följande:
    Min sambo trodde jag skulle slå honom när han var otrogen. Det fanns inte i min värld, men när han nämde det, så kände jag faktiskt för att slå honom. Nu gjorde jag inte det, men det hade han varit värd. Vara otrogen, jävla avskum!!
    Och slå honom att inte gjort dig ett dugg bättre än honom.
  • Nomanisanisland
    Michelle 341 skrev 2013-12-06 19:25:15 följande:

    Kunde du inte bara bett henne att lägga av med sitt örfilande?

    Självklart är det inte ok för mindre människor att springa runt och slåss hur som helst heller. Det måste ju vara befogat, tar man till våld "varje gång man blir arg" så bör man söka hjälp. Det är inte ok någonstans Men bra att din tjej till slut fattade- Jag utgår från att " jag gav henne så mycket stryk så hon inte kunde sitta på en hel vecka" är bildligt talat, annars är du ett jävla svin. Är du i fysiskt överläge ska du inte ens behöva utdela stryk, det ska räcka med att du höjer rösten, ev ger en knuff som förstärker ditt budskap men fan inte stryk. Fy!
    Ja fast den som är mindre till vikten eller storleken har ju precis samma ansvar att bete sig som folk.

  • Nomanisanisland
    Anonym (Brutus) skrev 2013-12-06 17:29:19 följande:
    Vilken otrolig bullshit! Min tjej trodde samma sak och gav mig örfilar varje gång hon blev arg. Till slut gav jag henne så mycket stryk att hon inte kunde sitta efteråt. Efter det fattade hon att hon ska ge fan i att slåss.
    VIlket pucko till tjej.
  • Nomanisanisland
    Michelle 341 skrev 2013-12-06 17:11:05 följande:

    Nä men nu tror jag ändå vi börjar närma oss.
    Jag hade heller aldrig kunnat slå någon även om jag velat eftersom jag har spärrar jag med. Men just eftersom jag upplevt att jag egentligen känslomässigt VILL slå till någon av ilska och frustration så kan jag därför FÖRSTÅ dom som gör det.  Jag hoppas dock alla mina spärrar släpper om någon medvetet gör illa mina barn....
    Fast det är ju lite samma sak som att hoppas att dina (kvarvarande) barn blir föräldralösa (när du åker fast för det du gör under spärrsläppandet).

  • Nomanisanisland
    jaghopparhögt skrev 2013-12-05 18:53:15 följande:
    När sådana saker händer så gör man knappast någon analys över vad man tjänar på det och vad som blir bättre. Det är lite som att gråta, inget blir bättre av att börja gråta men ändå gör man det ibland. Det är en stor ilska som måste ut och har man då en fallenhet för att bruka våld så kan såna saker inträffa, normala människor har väl vissa spärrar men dom spärrarna är ofta svagare än man tror.
    Jag har själv använt vad de flesta människor kallar för väldigt grovt våld mot en annan människa i en situation som liknar den som ts beskriver och det är svårt att förklara varför det blev så. Jag blev arg och ledsen helt enkelt, kan låta som en väldigt löjlig förklaring men egentligen finns det ingen bättre förklaring, det är sanningen. Jag minns mycket väl mina känslor innan, under och efter händelsen och ärligt talat så gav det mig en känsla av att jag hade löst ett problem, hämnden som man kanske kan kalla det var väldigt tillfredsställande. Jag lever ett betydligt skötsammare liv idag och ångrar mycket i mitt liv men just den händelsen ångrar jag faktiskt inte, även om jag idag kan tycka att det var lite onödigt.
    Det enda det här inlägget säger är att du saknar insikt om vad du har gjort och utsatt en annan människa för. Jag har väldigt svårt för den här sortens självömkande efterhandsförsvar. Var det inte en nödvärns/självförsvarssituation så är det ju alldeles glasklart att du gjorde fel, och det är ju komplett ointressant att du blev det ena eller det andra, vi kan alla bli arga eller ledsna eller få det mest förskräckliga impuslser eller idéer om att skada oss själva eller andra, men det ger oss inget frikort att agera ut dem. Lika lite som TS kan få något frikort i att hon blev arg eller kände sig sviken eller kränkt.
  • Nomanisanisland
    Michelle 341 skrev 2013-12-06 17:12:20 följande:

    Ja, om killen är mindre och svagare än tjejen, inte annars.
    Fast det där är ju bara konstigt. Olika starka personer kan ju göra samma skada - den svagare kanske tar i mer. Och kränkningen är ju densamme.
  • Anonym (URK)
    Nomanisanisland skrev 2013-12-09 15:49:22 följande:
    Och slå honom att inte gjort dig ett dugg bättre än honom.

    Nej det var ju precis det...Jag skrev att jag "kände" för det.
  • Nomanisanisland
    Michelle 341 skrev 2013-12-05 16:44:27 följande:

    Försvarar?! Nä, nu blandar du ihop koddarna med morötterna lilla vän.
    Jag kan känslomässigt förstå min kompis reaktion men nej, jag tycker inte alla otrogna förtjänar att få skallen krossad och jag tycker definitivt inte det är något bra eftersom jag absolut anser att det är övervåld. En örfil däremot tycker jag nog de flesta förtjänar, i alla fall är dom skyldiga att lätta lite på trycket hos den som dom bedrar och då är en örfil, en putt och/eller en utskällning ganska rimlig at bjuda på.

    1) nä kanske inte rent lagligt men helt klart moraliskt kan man leva efter det regeln att man aldrig slår på någon som är mindre än en själv. Varför inte? Jag tycker det är mycket värre om en stor stark man ger sin lilla fjäderviktare till fru en rak höger så käken knäcks mot att den lilla frun ger sin otrogna man en örfil så han får ett litet rött snärtmärke som går över efter en timme. Men jag vet att alla ni jämställhetsministar tycker det är lika illa... och det skrämmer mig lite.

    2) jo, det finns massor av tillfällen när jag tycker våld är försvarligt och jag är såklart för både dödstraff och tortyr, det får dock inte finnas några som helst tvivel på att den skyldig är skyldig så gatlopp och tortyr ska gälla dom som tas på bar gärning och för extremt grova brott. (typ Breivik, fritzl, o.s.v)

    3) skit i principer och inför medborgargarde ELLER höj dem fruktanvärt mesiga skitstraffen i detta land.
    Ja du försvarar henne till viss del, till exempel genom att hoppas att hon inte får ett sitt straff. Har svårt att se dig säga samma sak om en man som slagit in skallen på sin fru med en golfklubba.

    Sen blandar du ju bara bort korten: det är lika illa om en man/kvinna/stor/liten gör en lika stark örfil, och lika illa om en kvinna knäcker käken på sin man som tvärtom. Du konstruerar asymmetriska scenarier för att förstärka och förvrida din poäng: men faktum kvarstår oavsett din retoriska puts: man slåss inte. Och det gäller kvinnor med. TS i trådstarten är kriminell misshandlare ingenting annat. Likaså i mindre skala är den kvinna som örfilar sin man.


Svar på tråden Slog min kille pga otrohet