Varför hatar folk SD?
Enter Sandman skrev 2014-02-27 17:06:37 följande:
Nej, det är det verkligen inte. Att man ens bryr sig om vilken etnicitet en brottsling har visar att man är rasistisk. Jag har försökt få ett alternativt svar på varför det annars ens skulle vara relevant, men svaren lyser med sin frånvaro. Om du har ett svar så lyssnar jag gärna. Jag är övertygad om att det handlar om att brännmärka invandrare som mer brottsliga än andra, och så blir man sur när inte media vill delta i hetsjakten som främst drivs av avpixlat. Det blir så pinsamt uppenbart som det är motbjudande.Fast invandrare är ju mer brottslingar än andra. Hur kan det vara rasistiskt att påpeka det? Hur kan det vara rasistiskt att påpeka att det är en ansvarslös invandring som vi har? Vi har inte råd ! Vi får stora ekonomiska påföljder med invandringen av det slag som vi har. En är ju brottsligheten. Måste citera från en blogg Frågan är vem som har rätt om invandringens ekonomiska konsekvenser. Intellektuella lättviktare som Erik Ullenhag eller tunga nationalekonomer som Astra Lindbeck? De förmåner en nation lyckats skaffa genom att ha en framgångsrik ekonomisk utveckling under 100 år , de kan man inte erbjuda resten av världen utan att vårt system går omkull.