Inlägg från: M Y L F |Visa alla inlägg
  • M Y L F

Varför hatar folk SD?

Enter Sandman skrev 2014-02-27 17:06:37 följande:
    Nej, det är det verkligen inte. Att man ens bryr sig om vilken etnicitet en brottsling har visar att man är rasistisk. Jag har försökt få ett alternativt svar på varför det annars ens skulle vara relevant, men svaren lyser med sin frånvaro. Om du har ett svar så lyssnar jag gärna. Jag är övertygad om att det handlar om att brännmärka invandrare som mer brottsliga än andra, och så blir man sur när inte media vill delta i hetsjakten som främst drivs av avpixlat. Det blir så pinsamt uppenbart som det är motbjudande.

Fast invandrare är ju mer brottslingar än andra. Hur kan det vara rasistiskt att påpeka det? Hur kan det vara rasistiskt att påpeka att det är en ansvarslös invandring som vi har? Vi har inte råd ! Vi får stora ekonomiska påföljder med invandringen av det slag som vi har. En är ju brottsligheten. Måste citera från en blogg Frågan är vem som har rätt om invandringens ekonomiska konsekvenser. Intellektuella lättviktare som Erik Ullenhag eller tunga nationalekonomer som Astra Lindbeck? De förmåner en nation lyckats skaffa genom att ha en framgångsrik ekonomisk utveckling under 100 år , de kan man inte erbjuda resten av världen utan att vårt system går omkull.
  • M Y L F

[quote=72664930][läsa e-nick]nihka skrev 2014-03-03 22:16:13 följande:[/quote-nick]

Errol Flynn skrev 2014-03-03 13:25:33 följande:
    Och att det är relativt stökigt på boendena vittnar om att det inte är yngre vi har att göra med. Att personal utsätts för våld och sexuella trakasserier är hemskt. På något boende (artikeln var i en lokaltidning) så hade de boende satt eld på madrasser när personalen inte skjutsade dem till krogen eller åkte och köpte cigaretter vid något tillfälle. Krogen och cigg för barn? Det rimmar illa. www.dn.se/debatt/unga-man-over-18-ar-ska-inte.../ sverigesradio.se/sida/artikel.aspx... meritwager.wordpress.com/2013/05/19/antalet-a.../ www.socialstyrelsen.se/nyheter/2012juni/alder... Ålderstester är inte felfria men att de sökande droppar av från länder som använder det kan ju tyda på att de har något att dölja?
    Det är precis som med allt som rör invandrare och flyktingar SDares roll att plocka fram det sämsta av det sämsta och framhålla att det är så här det är. Totalt beviljades 1 974 ensamkommande barn och ungdomar asyl i Sverige under 2012, vilket är knappt 70 procent av dem som sökt skydd. Jag har inte siffrorna för 2013 men det torde vara fler. De ensamkommande flyktingbarnen bor i familjer, hos släktingar och på boenden. Att det inte är mer bråk på kommunernas boenden än vad det är är ju det konstliga med tanke på att vi stuvar ihop en massa tonårskillar utan föräldrar närvarande. Inte för att det är någon ursäkt för de som faktiskt beter sig illa, men något man ändå ska ha i minnet och föreställa sig hur tonåringar överlag fungerar i en sådan situation. Sedan är det inte problem på ALLA boenden, det är inte heller problem med ALLA barn på de boenden där det förekommit bråk. Men visst finns det problem. Det kan vara 2 som trashar stället och det är jävligt synd om alla de andra barnen som blir precis lika rädda för våldsverkarna som personalen. De som är våldsamma tvångsomhändertas enligt LVU och placeras på ungdomshem. Man får inte stanna kvar på något boende för ensamkommande flyktingbarn om man har mordbrandsvanor eller är våldsam på något annat sätt. Det blir rubriker så fort något händer och det är bra, men det är inte bra att dessa rubriker tas som norm för hur ensamkommande flyktingbarn fungerar.   Många flyktingbarn sköter sig alldeles utmärkt iaf om jag får gå på min erfarenhet från där jag verkar och har gjort i åratal. Om jag skulle ge mig på en skattning på hur många ensamkommande flyktingbarn som inte är under 18 vid ankomst men som slinker igenom så skulle jag säga ca 20%. De som är äldre är ett stort problem för att de vill ofta topprida de yngre och personalen. Jag tycker man ska gå hårt åt fuskare och våldsverkare, men utan att peka finger åt samtliga ensamkommande flyktingbarn som försöker få sitt liv på fötter i ett främmande land. [/quote] Med tanke på att miggorna själva uppskattar att det i bästa fall är 25% som faktiskt är under 18 år så har någon av er väldigt fel. Undra vem? Detta finns att läsa på Merit Wagners blogg. Sluta sitt och försvara uppenbart fusk.
  • M Y L F
    Errol Flynn skrev 2014-03-04 13:39:55 följande:
    st.nu/medelpad/sundsvall/1.5203303-god-man-mi... En god man som går ut med namn.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.

Vuxna ska inte bo ihop med barn. Varför håller vi på och intalar oss gula och blåa att det inte pågår fusk av stora mått i den invandringspolitik vi för . På sin höjd är det 25 % som är under 18 år och då är det antagligen högt räknat . Man är rädd om sina jobb och framför allt så är det en väldigt lukrativ bransch för som som har råd att starta upp ett boende av något slag. Inse att det är dom rika som tjänar på detta, medan vanligt folk kommer att få leva med konsekvenserna resten av våra liv. Vilket arv vi ger våra barn. Inte blir det bättre av folk som likt i denna tråden sitter och skriker rasist och tillkallar media för att varenda en ska få stanna oavsett skyddsbehov eller ej, Många som kommer av dessa sk barn och andra vuxna bor inte ens i länder där det finns ett behov av att få skydd, eller så är dom så fräcka att dom redan har PUT i annat EU land.Allt för att Sverige har mycket generösare bidragsystem än något annat land i världen Jag vill ta hand om människor som behöver skydd och inte för att dom flyr från ev fattigdom eller bara för att få ett liv försörjt av ett dumt blåögd folk. Jag uppmanar än en gång att folk borde läsa Merit Wagner blogg. Men man vågar antagligen inte se sanningen även om den kommer från miggorna själva
  • M Y L F
    themia skrev 2014-03-06 10:15:25 följande:
    Så varför ställer inte du upp som politiker, med din briljanta intelligens och dina lysande kunskaper, skulle du kunna göra underverk? Eller ... ?
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.

Tror inte att det är så enkelt att bara ställa upp som politiker...
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-03-10 11:05:07 följande:
    Måste vara jobbigt för Sd nu att ett gång "haschtomtar" som Sd gärna kallar dem, nu går om Sd i opinionen :D
    www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri...
    Fast jag blev lite nyfiken och gick in på United Minds hemsida och det som AF skriver verkar ju inte stämma eller så har jag missuppfattat något.

SD 11,2 MP 10,2

www.unitedminds.se/sites/unitedminds.se/files/attachment/unitedminds_aftonbladet_v%C3%A4ljarbarometer_rapport_feb_2014.pdf
  • M Y L F
    Anghammarad skrev 2014-03-10 11:38:04 följande:
    Du refererar till den förra mätningen. Här är den senaste:

www.unitedminds.se/sites/unitedminds.se/files...
    Jaha jag fick upp fel fil. Precis som jag skrev att jag kunde ha missuppfattat något.

Men jag tar alltid en mätningar med en nypa salt. Det går ju upp och ner hela tiden och det är ju vid valet som är det viktiga.

Däremot så ryser jag vid tanken på MP. Dom är ju helt verklighetsfrånvarande. Ett av dom värre partierna enligt mig och jag undrar om det är så att många röstar på dom för att dom tror att MP håller på med miljö och ingenting annat. 
  • M Y L F
    Marlean skrev 2014-03-10 12:14:38 följande:
    andra partier som tar sitt ansvar för oansvariga. 
    Vilket ansvar tycker du att dagens partier tagit? 

Intressant att få lite inblick här känner jag...
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-03-10 13:14:24 följande:

Och av någon orsak så tror du att det är jag som anmäler? Nej du, jag har anmält färre inlägg än fingrarna på handen.
    Vilken tur att du inte är polis, då hade det inte blivit så effektivt för dina misstankar kan du behålla för dig själv. Jag har två arbeten och blivit tvungen att tacka nej till ytterligare två. Dessutom studerar jag på heltid.
    Något mer du undrade?
    Nu blir det helt OT, så fortsätt du med ditt så fortsätter jag med mitt.

För vi kommer aldrig att enas i våra åsikter.

Självklart är du student, hur kunde jag tro något annat...

Svar på tråden Varför hatar folk SD?