Inlägg från: M Y L F |Visa alla inlägg
  • M Y L F

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-10 14:49:09 följande:

Jag med. Och mina barn kan skolka från skolan och få pengar ändå. Finemang.
    Nu måste jag genast lägga min röst på MP, för det låter så bra. Ska genast deklarera ut till alla på jobbet att vi snart kan sluta jobba och gå hem och göra annat som roar oss bättre för MP ska se till att alla ska ha bostad och pengar oavsett....
  • M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 17:14:08 följande:
    Därför att många svenskar INTE talar svenska. En väns far, född i norrland, kunde inte svenska under sina barnadagar, till exempel. Sedan är det en öppen fråga om vad som ska räknas som svenska. Många svenskar förstår inte de grövsta varianterna av skånska, trots nästan 500 år av assimileringsförsök, så varför ska de få slippa? För poängen är väl att man ska kunna göra sig förstådd, eller hur?
    Jag har aldrig mött en Svensk som inte kan svenska, vad pratar dom då för språk om jag får lov att fråga?

Eller dom kanske är stumma, är det kanske det du menar?

• M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 17:20:11 följande:
    Mienkiäli, romani, jiddisch, samiska, finska... finns några exempel.
    Jaha jag trodde det var Svenskar vi pratade om. Så fel jag hade...

• M Y L F
    effemgea skrev 2014-03-12 14:27:37 följande:
    Ja, varför. Ofta lågbetalda arbeten, med låg status som innebär mycket slit och lite uppskattning. En sektor som är helt beroende av att det finns invandrare som inte är för fina för att ta jobben. Ett sätt för sverigedemokrater att komma kontakt med ett Sverige de aldrig kan förstå genom att besöka avpixlat. För övrigt praktiserar väl Jimmie Åkesson på geriatriska avdelningen på NUS idag - efter att han fick nobben av Volvo i Umeå.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.

Nu sitter du och hittar på att Svenskar skulle vara för fina att ta vissa jobb, dessutom så krävs det utbildning att jobba inom vården. Hur mycket tror du en Jordansk kvinna som kom hit på slutet av 8o talet och som är fortfarande behöver tolk, har jobbat i Sverige? Hur kan vi ens veta om invandrarna själva vill ha dessa jobb? Om man får generöst med bidrag, varför skulle man nöja sig med ett lågavlönatjobb?
  • M Y L F
    effemgea skrev 2014-03-12 15:04:38 följande:
    Ok. Då jobber det inga invandrare inom vården, enligt dig. Min uppfattning är att vården ibland är lika invandrartät som ett miljonprogramsområde.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.

Det sa jag inte, att det inte jobbar invandrare inom vården , men du får det som att låta att det bara jobbar invandrare inom vården för att det skulle vara under en Svensk värdighet att jobba där. Dom flesta jag träffat på inom vården är svenskar men naturligtvis även invandrare, men inte så att dom skulle vara en majoritet av den anledningen som du drar. Dessutom sa krävs det viss utbildning inom vården. Du svarade aldrig heller varför man skulle välja ett lågavlönat arbete om man har ett generöst bidrag? Dessutom är det naivt att tro att alla kvinnor som kommer från länder där mannen är familjeförsörjare ens kommer att vilja jobba. Med tanke på att det mest är kvinnor som jobbar inom vården , så oroar ju jag mig över att vi inte kommer att ha någon som vill jobba där i framtiden. Våra yrken måste få högre status och bättre löner och då går ju alla dessa människor som skulle ta ett lågavlönade arbete bort.
  • M Y L F
    effemgea skrev 2014-03-12 15:04:38 följande:
    Ok. Då jobber det inga invandrare inom vården, enligt dig.

Min uppfattning är att vården ibland är lika invandrartät som ett miljonprogramsområde.

Nu vet jag inte riktigt vilka typer av sjukhus och vårdcentraler du uppsöker, men folk som sitter i väntrummet tillhör oftast inte personalen.
  • M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 16:25:33 följande:
    Jaaa, vaaarför kalla folk SD för rasister...
    Jag tror att han syftar på dessa som uppgår till 90% , långt ifrån alla som söker asyl har några som helst asylskäl. Det kan ju också vara bra att belysa i debatten att det förkommer:
    bättrelivinvandring skenäktenskapsinvandring sjukdomsinvandring ålderdomsinvandring till barn i Sverige bedräglig arbetskraftsinvandring falsk konvertitinvandring hushållsbarnsinvandring ogrundad asylinvandring från EU-länder och länder på Balkan kriminalitetsinvandring; dvs människor som begått brott i sina hemländer och vill undkomma straff falskahandlingarinvandring
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-03-25 17:05:24 följande:

Jag har flera vänner som invandrat hit från andra länder och som nu har jobb och familj i Sverige. Hur är det fel?
    För att man tar sig in på falska grunder? Det är ju egentligen det frågan ska handla om, inte reella flyktingar som faktiskt blir drabbade av fuskande människor.

Hur kan det vara ok att vi ska ta emot folk som inte har ett behov av skydd och som ska ta del av vårt välfärdssamhälle?
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-03-25 19:10:40 följande:
    Förstår inte vad du menar. Om en person från ett fattigt land tar sig till Sverige, ordnar arbete och senare skaffar familj här kan väl inte vara fel? Eller kan de inte göra rätt i dina ögon?

Nej jag har förstått att svenska lagar och regler är det många som inte bryr sig om. Att ta emot fattiga till ett bättre liv är faktiskt inte vårt ansvar. Att ta emot människor som behöver skydd är däremot det. Att människor som är i skyddsbehov kommer i kläm för att dina fattiga polare ska komma hit är inget som bekymrar dig.

Jag uppmanar dig att läsa merit wagers blogg så inser du att människor med reella behov blir drabbade av missbrukande människor. Men självklart ska fattiga komma före krigsflyktingar...
  • M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 20:07:21 följande:
    Helt sant, många struntar i svenska lagar. Som SD, till exempel. En del av deras partiprogram bryter mot svensk lag, grundlag till och med, liksom flera avtal Sverige skrivit på. Och då går vi inte ens in på vad privatpersoner inom SD ägnar sig åt - propagerar för våld mot kvinnor, olaga hot och förberedelse till misshandel, förtal, hets mot folkgrupp...

Och inte bara sd utan alla partiet håller på med att ignorera lagar som vi har i Sverige och det är för djävligt rent ut sagt. Hur hamnade vi här undrar jag i ett land där våra egna politiker inte gör annat än att göder sig själva och sina rika polare.

Politiker har för mycket makt och framför allt för höga ersättningar och förmåner. När ska vi protestera mot det undrar jag. Men den mesiga Svensken kommer aldrig att vakna och agera.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?