Inlägg från: M Y L F |Visa alla inlägg
  • M Y L F

Varför hatar folk SD?

Ermenegildo skrev 2014-01-10 17:30:16 följande:
    Det beror på vad du menar med "ansvariga". Som EU medborgare har du rätt att exempelvis arbeta i andra EU-länder på samma villkor som de som redan bor där. Du har också under vissa förutsättnignar rätt att ta del av sjukvård m m. Jag tycker det är ett mycket bra system, jag har själv för länge sen utnyttjat möjligheten att läsa i ett annat EU-land. Vissa frågor är åsiktsfrågor där det inte finns rätt eller fel, andra är rena faktafrågor. SD bygger eller rättfärdigar i hög grad sina åsikter på felaktiga fakta eller ologiska slutsatser. Genom att du i samma stycke talar om invandrare och vård skola och omsorg bidrar du till det "vi och dom"-tänk du skriver att du inte gillar. De utmaningar vi har inom välfärden påverkas nämligen knappt alls av om vi stänger alla gränser imorgon. Om vi till och med hade avflyttning från Sverige, skulle det då vara positivt för välfärden, tror du? Jag vet inte vilka kunskapsbrister du har men resonemanget tyder som sagt på att du tror att invandringen är en mycket större ekonomisk fråga för Sverige än vad den är. Här har SD varit skickliga i sin propaganda, när man påstår att man skulle kunna förbättra ekonomin för alla möjliga olika samhällsgrupper om man bara fick begränsa invandringen. Det är fel.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu

Nu blev det lite mer intresant, vilka jobb far man som EU imigrant, om inte tiggeri ses som jobb vill saga. Ar det ok att ge socialbidrag till EU medborgare for att dem ar det taskigt i sina hemlander? Du verkar ju veta varfor just Sverige ser en obegransad invandring som ren vinst, hur da om jag far lov att fraga? Varfor slass inte eu om alla manniskor? Varfor forlorar vi en generation till Norge om vi nu ar det sa bra med jobb och vart ar dem? Norge borde ju vilja ta in mycket mer folk an oss med tanke pa att dem faktiskt ar i beov av arbetskraft. Varfor gar det sa mycket battre i Finland i skolan? Kan du bevisa att det inte skulle bli nagon skillnad om vi under nagra ar strop at invandrinngen? Jag tycker mer att det ar andra som forminskar det faktum att invandring kostar pengar da det inte andlar om arbetskraft. Lika skrammande som du tycker att SD antagligen ar skrammande av motsatt asikt. Nu fick sig nog SD en rost iaf, men tills dess far jag leva med att vara moderat.
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-01-10 18:59:07 följande:
    Ja eftersom ad inte direkt är kända för att vara snälla mot invandrare så är det inte svårt att se vad "falska uppgifter" innebär. Om någon uppgett fel ålder tex, bye bye och Åkesson hälsar: kom inte tillbaka. Eller tex de syrier som flyr från ett brinnande krig, inte lätt att komma ihåg sina uppgifter. Har de ett enda fel: bye bye. Med andra ord, de som bäst behöver hjälpen får inte stanna. Precis så som Sd vill ha det.

Idag kommer valdigt fa som som beover hjalpen bast. Jag forstar inte detta motstand att det behovs papper pa vart man ar ifran. Ar det for mycket begart att krava lite mer an vad vi gor idag? Iom att vissa avdar att det ar en otroligt liten del som ar kriminella sa ser jag inget fel i att bade ta ifran medborgarskap och utvisa folk. Det kommer ju vara en sa liten del eller hur och grovt kriminella har gjort sitt har. Inget att braka om.
  • M Y L F
    nihka skrev 2014-01-20 00:10:58 följande:

T

Jag vill fortfarande inte vara tvungen att behöva spontanlegitimera mig. När man åker tunnelbana ska man givetvis ha med färdbevis och bilförare ska ha med körkortet vid bilkörning. Men det finns så många tillfällen när man bara går ut och då ska man inte behöva tänka oj, fick jag med legitimation ifall polisen skulle stoppa mig och kolla om jag får vara här och vara beredd på att det händer.

Är det bara du som vill ha spontanlegitimering i Sverige eller är detta något även SD vill införa? 
    Är detta ett ofta förekommande problem tycker du?
  • M Y L F
    nihka skrev 2014-01-20 20:27:24 följande:
    Folk reagerade över det i alla fall och jag personligen tycker det skulle kännas olustigt om en polis bad mig att legitimera mig bara så där.
    Nu får man leva med att man faktiskt kan bli stoppad och ombedd att legitimera sig., men jag tror att chansen är minimal att det skulle hända. Så du behöver inte oroa dig och skulle så hända och man inte har gjort något så vad har man att oroa sig över?

Jag vill ha mer kontroller och mer poliser i samhället. 

Nu så ber man om ursäkt till kriminella och låter vanliga medborgare ta straffet.
  • M Y L F
    nihka skrev 2014-01-22 11:03:54 följande:
    Ja, och om man sedan plussar på alla potentiella Breivikare får vi nog barrikadera oss hemma. Vad jag menar är att man ska nog inte lägga all sin energi så ensidigt som SD gör.
    Så förutom inhemska brottslingar som vi tyvärr fått på köpet av att dom är födda i Sverige så ska vi importera fler?

Jag anser personligen att det ska vara brottsligt att kriga för andra om man är Svensk medborgare och framför allt om man strider för terror organisationer. Sedan ska det vara brottsligt att rekrytera och uppmana folk i Sverige att göra sådant.

Hur kan det ens vara lagligt att det sitter högt "uppsatta" i moskéer i Sverige som uppmuntrar unga till att åka utomlands för att terrorisera, våldta och mörda?
  • M Y L F
    Digestive skrev 2014-01-22 13:44:01 följande:
    Risken för att det uppstår brottslingar i Sverige kan ses som lika hög oavsett hur det görs. Nu har Sverige haft ett behov utav immigration sedan 1970, vilket gör resonemanget allt mer tafatt.

Det finns ingen annan skiljelinje mellan krig och terror än utöver följande; termen "krig" gäller när ett land sanktionerar striderna och termen "terror" gäller för strider som inte har sanktionerats av ett land. Som fenomen råder det dock knappast någon skillnad på strider, exakt samma skit.

Våldta och mörda? Källor tack.
    Vilken planet bor vissa på? Läser eller ser ni aldrig på TV?

www.svd.se/nyheter/utrikes/fn-rapporterar-om-valdtakter-i-syrien_8510004.svd
    blog.svd.se/ledarbloggen/2013/08/06/moskeer-uppmanar-till-jihad-i-syrien/

Jag kan rada upp rapporter om hemskheter som händer i krig. Vad tror ni händer i krig? Är det inte därför vi tar emot människor?

Sitter du och säger att det är ok med både krig, att det åker sk Svenskar och krigar och att man uppmanas i SVERIGE till det?
  • M Y L F

Tycker man ska kolla uppdrag granskning. Kvinnan i Biskopsgården säger ju precis det som är ett stort problem.

• M Y L F
    nihka skrev 2014-01-22 22:26:06 följande:

Jag tycker man ska skilja på att kriga för att annat land och att ansluta sig till terrorister även om det säkert kan vara svårt att bena ut vad som  är vad.
    Jag tycker att det är sorgligt att det finns personer som uppmuntrar och tycker att det är ok att unga sk Svenskar ger sig ner och ger sig in i ett inbördeskrig.

Vi kan ju lätt räkna ut att dem flesta har blivit rekryterade av terror organisationer och om vissa av personerna återvänder och får för sig att bomba någonstans här i Sverige, så är det helt ok?

Vi kan inte räkna med det eller räkna med några fåtal? Det fåtalet är illa nog.
  • M Y L F
    Errol Flynn skrev 2014-01-23 10:32:57 följande:

Hoppas bara att någon i det lilla fåtalet inte spränger en liten bomb så 100 oskyldiga svenskar stryker med. Men det kanske man får räkna med.
    Vi har ju redan haft ett försök och det gick ju lyckligtvis dåligt, men det kan man ju inte räkna med nästa gång. Även terrorister lär av misstag och att "bara" 100 skulle stryka med får vi nog vara glada för.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?