Inlägg från: M Y L F |Visa alla inlägg
  • M Y L F

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 21:00:26 följande:
    Jag undrar mest varför du, som har såpass vänster-lika åsikter värnar om SD, som mestadels röstar med Alliansen, och därmed gör raka motsatsen till det du önskar?

När har jag sagt att jag värnar om sd? Jag har skrivit flera gånger att jag är ingen sd are. Däremot så förstår jag varför sd har framgång hos folk. Sedan är jag för demokrati och då gäller att alla partier respekteras. Jag respekterar att miljöpartiet vill ha fri invandring men jag håller inte med och jag undrar hur man tänkt finansiera allt. Sedan undrar jag hur man kan kalla sig miljöpartiet och samtidigt så motsägelsefullt vilja förflytta stora folkmassor vilket innebär enorm miljöpåverkan. Människor och miljö går liksom inte riktigt ihop. Moderaterna som jag röstat på har svikit i allra högsta grad och i princip så ser varenda parti likadant och spottar ur sig valfläsk som aldrig kommer att hållas. Jag är en person som har ett väldigt politikerförakt och inget parti i sittande riksdag är min röst värd.
  • M Y L F
    effemgea skrev 2014-03-25 23:01:21 följande:
    Det där är ju riktigt intressant. I tråden där SD-sekten diskuterar med SVP-sekten om det behövs ett nytt miljöparti var det en som skrev:

"Vill man "rädda" så många som möjligt och se en befolkningsökning av sällan skådat slag så ska man flytta folk från U-länderna till I-länderna. Är man mån om miljön så hjälper man på plats och man kan även hjälpa på olika sätt. Miljömässigt är det bättre att hjälpa dem med steriliseringar än att ge dem mat och vatten till exempel"

Som vanligt utgår bägge sekterna från att invandrare som kommer hit skaffar fler barn än en sektmedlem har hjärnceller, trots att alla tillgängliga fakta visar att att å inte är fallet - men det mest intressanta är den nya aspekten på "hjälpa på plats" som inte ger utrymme för vatten och mat med väl steriliseringshjälp.

Mot bakgrund av att SVP-sekten gärna tar till kniven så får man ju hoppas att sekten inte beger sig utomlands för att hjälpa på plats.

Någonstans där i gränslandet mellan SD och SVP finns det ett embryo till ett Miljöparti (R) - där R inte står för revolutionärerna utan för rasisterna.

Det den personen skriver är ju helt rätt, men man får ju utveckla det lite till. Delvis så är vi för många människor på jorden och delvis så använder en del av dessa människor alldeles för stora resurser.

I U-länder så är dom redan för många och fler blir dom, i I-länder så utnyttjar vi jordens resurser så att jorden i princip håller på att utarmas. U-länder vill ha det som I-länder har. Inget konstigt alls. Det är problem som kan lösas med att hela jordens befolkning faktiskt krymper dramatiskt i alla delar av jordens hörn.

Ett sätt att minska befolkningen är att sluta att bota sjukdomar och att låta naturen ha sin gilla gång. Där är jag antagligen inte så fel ute, för jag tror att det kommer att bryta ut en sjukdom som vi inte rår på och så har naturen sett till att avbefolka jorden på ett naturligt sätt.

Jag är övertygad om att vi är inne i slutfasen av homosapiens existens, om inte av sjukdom så av krig eller någon stor naturkatastrof.

• M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-03-26 10:04:48 följande:

Och det är de med skyddsbehov som får mest skäll av de som befinner sig på din politiska sida, dessa personer beskylls för att vara analfabeter, outbildade och vara orsaken till att svenska skolan har stora problem. Så du tycker alltså att vi ska ta emot fler människor med skyddsbehov? I så fall kanske Sd-lobbyister och andra skulle sluta beskylla dessa personer för allt ont i samhället..?
    Fast det är ju inte dom med störst skyddbehov som kommer hit så du bekräftar ju bara att vi tar in helt fel människor.

Nu länkar jag sista gången meritwager.wordpress.com/
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-03-26 10:53:52 följande:

Återigen, personer med skyddsbehov som kommer hit eller har behov av att komma hit är den grupp av människor som säkerligen inte är högutbildade och kanske tom är analfabeter pga bristande offentlig verksamhet i sitt hemland. Kan du acceptera att det kommer hit lågutbildade människor hit? För en del av skoldebatten idag handlar om att beskylla invandrare för att förstöra svenska skolan, att det är invandrarnas fel att svenska skolan dras med dåliga resultat. Så då antar jag att du tycker det är värt att ta hit dessa människor ändå? Jag menar, det är knappast universitetsutbildade människor som måste fly från sina hemländer.

Jag drar samtidigt slutsatsen att det inte spelar så stor roll att en invandrare integreras i samhället eller står för sin egen försörjning och bidrar till välfärden. Det viktiga för dig är således att det är "rätt" person som kommer hit (vem det nu är).

Har inte tid att läsa din länk, det är väldigt många sidor text. Du kan väl beskriva poängen med bloggen istället?
    Om man inte orkar läsa så orkar jag inte förklara. Jag har inget emot folk som är i reellt behov av skydd. Jag välkomnar faktiskt dom 152 Kongoleser som ska komma som en del i flyktingkvoten.

Vad jag har problem med, är människor som kommer hit för enbart ett bättre liv. Det är fullt förståligt, men jag har faktiskt ingen lust att lägga pengar på någon som på falska grunder tar sig till Sverige och sedan ljuger sig blå för att få stanna. Det är ett faktum att mer än 80% av alla som kommer har slängt sina id handlingar eller kommer med falska sådana. En majoritet av sk ensamkommande barn är inga barn, i bästa fall handlar det om 20% som är under 18 år.

Kan du förklara hur och varför vi skulle ta hand om hela världens fattiga här i Sverige? Tycker du själv att det är ok att det kommer mängder med folk som ljuger sig in i Sverige? Är det ok att vi inte vet vem vi släpper in och vad deras agenda är?

Sedan den absolut viktigaste frågan, hur ska vi ha råd med att ta hand om alla förutom att sno hälften av allas löner, inte ens det kommer att räcka, det blir en droppe i havet? Hur ska vi få igång bostadsbyggande där det enda intresse bolag har är vinster? Vem ska ha råd att bo i dom bostäderna? Och framför allt, den missvisade siffran på 8 % arbetslöshet, är nog i verkligheten mer än 15 %, hur ska vi fixa jobb till alla?

Tycker att det vore intressant att höra hur vi ska lösa dessa stora problem. Sedan undrar jag NÄR blir den invandring vi har idag lönsam? Idag förstår ju en vanligt intelligent människa att det inte är en vinst att ta emot en massa människor, men frågan är när och blir det någonsin en vinstaffär för samhället, eller är det bara privata aktörer som kommer att vinna på invandringen?

Att sitta och ljuga ihop att det är en vinst för samhället lönar sig inte i längden. En dag stannar karusellen och vem ska man då lägga skulden på?

• M Y L F
    Velouria skrev 2014-03-26 11:38:12 följande:
    Det vet ju inte du. Du tror bara på det du läser i bloggen. Du kommer ju inte därifrån dessa människor kommer, så hur kan DU ens säga att "vi tar in fel människkor"?
    Jobbar du på migrationsverket? Jag litar på Merit Wagner.
  • M Y L F
    Velouria skrev 2014-03-26 11:47:38 följande:
    Men hur påverkar det dig negativt om folk ljuger för att få stanna här, när de är här för att få ett bättre liv och ser till att få det också?

Vad tolkar du som att "skaffa ett bättre liv"?
    Skojar du med mig nu?
  • M Y L F
    Velouria skrev 2014-03-26 11:48:31 följande:
    Åh nej, jag har mer insyn än vad Migrationsverket har. Faktiskt.
    Mer än migrationsverket och dom som jobbar där? Säkert...
  • M Y L F
    Velouria skrev 2014-03-26 11:53:46 följande:
    Jag VET att många flyktingar som kommer hit måste överdriva i sina asylansökningar, därför att Migrationsverket är fruktansvärt hårt. Flyktingen vet med sig att livet i hemlandet inte är normalt men vet också att det är så många som söker sig till Sverige att det blir som en sorts "konkurrens" bland asylsökarna. Då MÅSTE man överdriva en del detaljer för att få chans att stanna.

Men hur påverkar det dig och mig negativt? 
    Om du jobbar på migrationsverket så måste du också vara väl känd med Merit Wagner. Det du skriver stämmer inte överhuvudtaget med det som både hon och dom som hon kallar för miggor berättar. Så ursäkta mig, jag har väldigt svårt att tro att du ens stigit innanför migrationsverkets dörrar. Lätt att sitta och ljuga ihop en bakgrund som man inte har, utan att bevisa den...

Hur det påverkar mig negativt? Min skatt blir högre och min skatt går till människor som jag inte har lust att försörja. Jag vill att mina pengar hamnar i skolan, vård och omsorg. Jag vill slippa jobba tills jag är närmare 70.
    Om vi inte vet vem vi släpper in, tex en terrorist så vet vi ju inte heller avsikterna?

Är folk verkligen så naiva?

• M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-03-26 12:17:26 följande:

Jaha så då är det bara dunka upp länkar till långa arbeten och sen kräva att man ska lägga ner timmavis på att läsa igenom allt? SÅ himla betydande är inte detta forum :)

Jag är inte alls insatt i samhällsekonomi utan överlåter det till andra som kan det bättre. Jag märker på ditt resonemang att du endast ser invandring som ett problem, att de kommer hit och "snor" det som vi vill behålla för oss själva. Sen att det är dessa människor som arbetar för slavlöner för att du ska kunna shoppa en skjorta på HM för 99kr istället för 599kr, det ser du bara som naturligt? Så när dessa människor vill ta sig ur dessa liv och söker sig till mer välmående länder för att kunna bilda sig ett bättre liv, då står ett gäng SvP-företrädare och gapar "sverige åt svenskarna" klädda i kläder som producerats just på detta sätt. Rättvist?
    Ja du låter som en sann politiker. Lätt att spendera andras pengar....
  • M Y L F
    FDFMGA skrev 2014-05-07 10:44:57 följande:
    Hur gick det med moderaterna som enligt dig tog ställning för apartheid. Var det också något du hörde på den där restaurangen där man hör så mycket?
    www.aftonbladet.se/kultur/article17975195.ab

Citat ur artikeln...

"Moderatledaren Ulf Adelsohn försvarade 1985 svenskt företagande i Sydafrika med argumentet att ”de stackars negrerna” annars skulle stå utan jobb. När uttalandet orsakade storm vidhöll han sin ståndpunkt i en TT-intervju: ”Nej, jag ångrar ingenting. En neger är en neger och en svensk är en svensk.”

TT rapporterade den 4 september 1985 att Carl Bildt något irriterad försvarade Ulf Adelsohn på en gymnasieskola: ”Nja, det är ju helt riktigt som Adelsohn sagt, man kan ju också säga att en svensk är en svensk och en jude är en jude.”

• M Y L F
    FDFMGA skrev 2014-05-07 11:36:32 följande:
    Hm, det finns inget i Åsa Linderborgs artikel som ger stöd för det Philipsson påstod - att moderaterna stödde apartheid.

Det är ingen nyhet att Moderaterna var emot sanktioner mot apartheidregimen eller att de inte ville ha något med ANC att göra vid den tiden. 

Jag saknar fortfarande uppgifter där det framgår att Moderaterna stöder apartheid. Det är lite märkligt att det så ofta saknas intellektuell stringens  i sverigedemokraters och SD-kramares  tänkande.

För övrigt kan jag rekommendera Åsa Linderborgs "Mig äger ingen". Helt suverän!
    Jag "läser" iaf lite mellan raderna att man stödde Apartheid, så som många verkar läsa mellan raderna vissa saker i SD partiprogram. Jag tolkar att man kanske såg att man gynnades av Apartheiden och med indirekt så stödde man också det. 

Det finns smuts hos alla partier.
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-05-23 13:10:56 följande:
    Kan någon tolka budskapet i Sd-kvinnors reklamfilm? Jag ser bara en sliskig filmsnutt som ska locka till sig blickar, det har inget med politik eller något budskap att göra.
    www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/sd-kvinno.../
    Herregud människa, gör du inget annat än hänger på FL?

Hade du inte 2 jobb och studerade? När sover du egentligen...
  • M Y L F
    nihka skrev 2014-07-01 11:02:44 följande:

Ja, jag ser att "denna person" för vidare lögnen om att man upptäckt att 30 flickor i en klass i Norrköping könsstympats. Denna "nyhet" har dementerats av all seriös media.

Källkritik har aldrig varit något "denna person" ägnat så mycket tid och tanke på i sin privata blogg.

Ja, i Norge är de ibland lite tuffare och dumpar folk man inte vill ha där i Sverige. De tycker de kan göra så för att de inte är med i EU.
    "Denna person" ? Menar du att miggorna som skriver till Merit Wager ljuger?

Skulle du kunna sänka dig till att kalla "denna person" för rasist?
  • M Y L F
    nihka skrev 2014-07-01 14:17:10 följande:
    "Denna person" är förstås Merit Wager som kallades "denna person" av den jag  citerade och det var som sagt "denna person" som förde vidare lögnen som står att läsa i det citerade inlägget om att man upptäckt att 30 flickor i en klass i Norrköping könsstympats -  en "nyhet" har dementerats av all seriös media.

Jag skulle inte kunna sänka mig överhuvud taget. Varför skulle jag göra det?
    Så för att alla inte gick i samma klass, det rättfärdigar könssympning,  eller att en del hade könsstympats innan dom kom till Sverige? Bra då vet vi det...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?