• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-04-14 20:31:19 följande:
    Aha, som några brandmän och sköterskor i Malmö förra veckan menar du.

Åsiktsfrihet på jobbet gäller således endast om åsikterna är MOT SD. Då förstår vi hur du tänker.

Det var ett lysande exempel på att man inte får säga vad man vill på jobbet. Men det är arbetsgivaren som bestämmer nivån, inte Sd eller någon annan. Vårdpersonal fick tillsägelse och hot om varning ifall de yttrade några protester mot Åkessons besök. Så vad är problemet??
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-14 21:46:25 följande:
    Men eftersom du jobbar på RK kan ju du säga det till dem. Hatar man åsiktsfrihet kanske man inte ska ta emot pengar från människor som värdesätter åsiktsfrihet.

Du menar den åsiktsfrihet som Sd tillämpar på sina möten: håll tyst och sitt ner, annars blir ni utslängda. Nej, den typen åsiktsfrihet vill vi inte ha i Sverige, då glider tankarna till ett annat århundrade och ett annat land. Men det kanske är vad ni är ute efter?
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 00:14:33 följande:

Det var ett lysande exempel på att man inte får säga vad man vill på jobbet. Men det är arbetsgivaren som bestämmer nivån, inte Sd eller någon annan. Vårdpersonal fick tillsägelse och hot om varning ifall de yttrade några protester mot Åkessons besök. Så vad är problemet??
    Problemet är att facket stödjer sköterskornas rätt -samt uppmuntrar personal- att fortsätta med sin demonstration genom att t.ex. fortsätta bära det där märket på uniformen, samt att facket gjort klart för arbetsgivaren att man ämnar dra det till AD om arbetsgivaren ger någon en varning för brott mot anställningsavtalet.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-04-15 00:46:03 följande:
    Problemet är att facket stödjer sköterskornas rätt -samt uppmuntrar personal- att fortsätta med sin demonstration genom att t.ex. fortsätta bära det där märket på uniformen, samt att facket gjort klart för arbetsgivaren att man ämnar dra det till AD om arbetsgivaren ger någon en varning för brott mot anställningsavtalet.
    Vad konstigt att facket vill agera mot SD. SD som ju bara vill förbjuda och skrota facken...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-04-15 00:46:03 följande:

Pja facket företräder sina medlemmar och inte rasister, det borde väl ha varit uppenbart rätt länge?

Ett exempel till att man inte kan yttra rasistiska åsikter på jobbet:

www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/rasism-pa-bussforarutbildning
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-14 21:55:22 följande:
    Sjuttiofemman menar den 72-åriga kvinnan som jobbade ideellt för Röda Korset. 75:an anser att kvinnan hatar människor för att hon sa att vi ska hjälpa människor på plats i stället för att ta hit dem. 

Hon menade att svenska ungdomar är mer värda än invandrade ungdomar=rasism.
  • sjuttiofemman

Ni Sd-lobbyister som ylar i högan sky över att inte ohämmat få yttra rasism och kränkningar, varför anmäler ni inlägg på löpande band här på FL? Då kränker ni ju yttrandefriheten om den innebär att man får säga vad man vill..?

Jag har tom blivit mailad från någon som kände sig dödligt kränkt över att jag anmält ett inlägg vilket jag inte hade.

Nå, står ni upp för yttrandefriheten eller medger ni att i samhället får man yttra sig så länge man följer de regler som finns på tex arbetsplatsen?

• Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-14 22:33:00 följande:
    Ja, fan vet. Det viktiga verkar vara att fylla på med folk här, hur många man hjälper eller inte hjälper tycks irrelevant.

Om människor och partier, som påstår sig vara insatta i "invandringsproblemen", inte ens kan (eller vill) se skillnaden mellan två helt skilda verktyg som asyl och bistånd. Då blir debatten väldigt konstig.

Det finns massor skrivet om varför bistånd OCH asylinvandring behövs samtidigt. Googla? UNHCR är en bra början.

Och fram till den dagen då SD på allvar offentliggör en genomtänkt och fungerande pkan på hur vi ska kunna lösa de problem "på plats" som får folk att fly. Fram till den dagen då SD börjar uttrycka sig respektfullt om "invandrare" (oavsett religion eller om de är papperslösa eller ej) och inte hånar dem i reklamfilmer eller på twitter.

Fram till den dagen får man nog räkna med att många tror att deras omtanke om dessa utsatta människor inte direkt är helhjärtad.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • chrissandra
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 07:53:59 följande:

Pja facket företräder sina medlemmar och inte rasister, det borde väl ha varit uppenbart rätt länge?
    Ett exempel till att man inte kan yttra rasistiska åsikter på jobbet:
    www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/rasism-...

Facket är politiskt engagerat och vill givetvis värna S. Att få tyst på meningsmotståndare gagnar facket.
  • sjuttiofemman
    chrissandra skrev 2014-04-15 08:33:03 följande:
    Facket är politiskt engagerat och vill givetvis värna S. Att få tyst på meningsmotståndare gagnar facket.

Så du tror på fullaste allvar att Sd är ett hot mot s? :) Men det är klart, tror man att muslimer föder många barn för att ta över världen så...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?