• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra
    Gert skrev 2014-04-14 21:55:22 följande:
    Sjuttiofemman menar den 72-åriga kvinnan som jobbade ideellt för Röda Korset. 75:an anser att kvinnan hatar människor för att hon sa att vi ska hjälpa människor på plats i stället för att ta hit dem. 

Ja. Kanske ska man istället utgå ifrån att hon och andra som säger "att vi ska hjälpa folk på plats istället för att ta hit dem" är oinsatta och ej pålästa? För vi TAR inte hit nån. De flyr hit av egen vilja. Dessa människor är här. De är på flykt. Och vi måste fundera på hur vi ska bemöta dem. Löst prat om att hjälpa på plats ändrar inte på det.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-04-15 09:45:06 följande:

Ja. Kanske ska man istället utgå ifrån att hon och andra som säger "att vi ska hjälpa folk på plats istället för att ta hit dem" är oinsatta och ej pålästa? För vi TAR inte hit nån. De flyr hit av egen vilja. Dessa människor är här. De är på flykt. Och vi måste fundera på hur vi ska bemöta dem. Löst prat om att hjälpa på plats ändrar inte på det.
    Ja. De tar sig hit. Till Sverige. Trots att det finns andra potentiella mottagarländer på närmare håll - men nä, hit är det de ska, för här har vi en "generös asylpolitik" och så ska det vara, ty det är skrivet i sten. Att man har skyldigheter gentemot nya invånare (och omvänt, givetvis) även efter att de fått PUT är det inte så noga med. Sverige ska vara världens goda samvete och drömmen om den mångkulturella utopin Får Inte Ifrågasättas. För om 20-30 år kommer vi sitta där med trumf på hand och bara galoppera ifrån alla andra länder.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Quintus Zebra
    Naranjos skrev 2014-04-14 20:31:19 följande:
    Aha, som några brandmän och sköterskor i Malmö förra veckan menar du.

Åsiktsfrihet på jobbet gäller således endast om åsikterna är MOT SD. Då förstår vi hur du tänker.

Det är lätt att kritisera Röda Korset och skolor eller andra för att hota åsiktsfriheten.

Men man kan ju också se vilken politisk organisation som de senaste åren, vad jag har förstått, har uteslutit flest medlemmar på grund av rasism eller andra ej godtagbara åsikter.

SD!

Hur är det nu? Skolor och Röda Korset måste i åsiktsfrihetens namn låta vikarier och ideella jobba kvar oavsett vad de säger eller skriver på nätet? Men SD får sparka ut folk av exakt samma skäl??
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • sjuttiofemman

Är det sån här åsiktsfrihet ni Sd-lobbyister vill ha? Att kunna skriva vad ni vill till vem ni vill (och sedan skylla på hackad dator)?

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-04-15 11:00:38 följande:
    Du kommer som tvåa i lögnhalsligan!

Oj vilken smaskig replik. Sandlådan direkt. Måste vara sd's främsta argument.
  • chrissandra
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 09:30:40 följande:

Så du tror på fullaste allvar att Sd är ett hot mot s? :) Men det är klart, tror man att muslimer föder många barn för att ta över världen så...

Det är inte jag som vill förbjuda och tysta ned.

Jag tror ingenting, jag har inget parti att rösta på alls.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-14 22:03:06 följande:
    Med sjuttiofemmans resonemang så hatar Sverige sitt eget folk, då Sverige satsar minst i EU på sjukvård för sina medborgare.
    Japp, och SD röstade för alliansen som för den politiken.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-04-15 11:39:45 följande:
    Eftersom jag själv blir avstängd allt som oftast, med hänvisningar till denna tråd, så har jag nu börjat svara med samma mynt som du använder, d.v.s. att anmäla inlägg. Nåt fel med det?

Eller är det bara Sd-hatare som ska få posta här, tycker du?

Jag började anmäla inlägg när andra anmälde mig, kändes mest rättvist så.

Så eftersom du anmäler inlägg så kränker du den yttrandefrihet som du säger dig värna.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 00:14:33 följande:

Det var ett lysande exempel på att man inte får säga vad man vill på jobbet. Men det är arbetsgivaren som bestämmer nivån, inte Sd eller någon annan. Vårdpersonal fick tillsägelse och hot om varning ifall de yttrade några protester mot Åkessons besök. Så vad är problemet??

Man ska ju få säga vad man vill på jobbet va!?

Dagens läskigaste.

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?