• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 07:53:59 följande:

Pja facket företräder sina medlemmar och inte rasister, det borde väl ha varit uppenbart rätt länge?
    Ett exempel till att man inte kan yttra rasistiska åsikter på jobbet:
    www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/rasism-...
    Det där att SD är rasister kan du skrota direkt. Inte ens Marie Demker anser det.

Att du inte ser skillnaden i åsiktsfrihet i de två fallen måste bero på att du ser allt baserat på dina vänstersympatier.

Vårdförbundets medlemmar tar politiskt ställning tvärt emot de regler som finns på arbetsplatsen. Det blir inga repressalier, media står på personalens sida, facket hotar med AD. Arbetsgivaren gör inte ett smack.

Kvinnan på Röda Korset yttrar inte ett rasistiskt ord och tvingas avgå (hon hade annars blivit utkastad). Media gör en stor sak av ärendet och gör det enkelt att identifiera kvinnan. Hon blir således uthängd för en åsikt som delas av många, men inte får plats i den allt smalare åsiktskorridoren.

Således - "rätt åsikt" = stöd från media, fackförbund och arbetsgivare.
    "Fel åsikt" = sparkad, uthängd och vanärad.

(Bussförarutbildaren är sannolikt en idiot - om jag nu förväntas kommentera något om det).
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Naranjos skrev 2014-04-15 14:45:27 följande:
    Just så ser det ut. 

Nu vet jag att kontringen kommer bli typ "folk med 'rätt' åsikt hängs ut och vanäras på Avpixlat osv etc, är det bättre eller vavava?" men Avpixlat representerar endast en liten del av befolkningen medan kvällstidningar och de stora etermedierna gärna ser sig som representanter för hela svenska folket. Tydligen räcker det för att vissa ska svälja den flagranta dubbelmoralen med hull och hår. Vidare förstår jag inte heller riktigt varifrån bilden att det bara är uthängningar på Avpixlat etc som renderar i övertramp i form av hot och liknande - tro mig, det finns idioter som skriver i affekt på precis alla fronter och inte bara den "onda". För varje rättskaffens antirasist som hotats efter något som skrivits på Avpixlat finns en SD-politiker som hotats efter att ha skrivit något "fel" i en debattartikel eller "publicerats" på IRM, och tvärtom. Varför ska det vara så svårt att inse?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Errol Flynn
    chrissandra skrev 2014-04-15 14:33:00 följande:

Er?

Vilka er?
    Ja det är inte nödvändigt att vara så formell och nia. Dorian får säga du.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Naranjos skrev 2014-04-15 14:45:27 följande:
    Det där att SD är rasister kan du skrota direkt. Inte ens Marie Demker anser det.

Att du inte ser skillnaden i åsiktsfrihet i de två fallen måste bero på att du ser allt baserat på dina vänstersympatier.

Vårdförbundets medlemmar tar politiskt ställning tvärt emot de regler som finns på arbetsplatsen. Det blir inga repressalier, media står på personalens sida, facket hotar med AD. Arbetsgivaren gör inte ett smack.

Kvinnan på Röda Korset yttrar inte ett rasistiskt ord och tvingas avgå (hon hade annars blivit utkastad). Media gör en stor sak av ärendet och gör det enkelt att identifiera kvinnan. Hon blir således uthängd för en åsikt som delas av många, men inte får plats i den allt smalare åsiktskorridoren.

(Bussförarutbildaren är sannolikt en idiot - om jag nu förväntas kommentera något om det).
    Busschauffören uttryckte sig korkat och skulle hållit sin åsikt för sig själv. Däremot har han inte helt fel. Klankrig och gängkrig har vi redan.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-15 02:35:13 följande:
    Vad konstigt att facket vill agera mot SD. SD som ju bara vill förbjuda och skrota facken...
    Är det därför SD har startat ett eget fack? 
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 07:55:57 följande:

Hon menade att svenska ungdomar är mer värda än invandrade ungdomar=rasism.
    Vem är du att avgöra vad hon menade? Hon säger inte att svenska ungdomar är mer värda. Sluta sprid desinformation! För att vara för allas lika värde är du väldigt hatisk mot gamla människor. Är miljöpartist månne?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-15 17:18:19 följande:
    Är det därför SD har startat ett eget fack? 
    Japp. SD gör ofta så, är emot något, och försöker sedan vädja om deras röster. Som med judar, homosexuella, kvinnor, invandrare (som inte är "så" invandrare liksom). Och nu facken.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 09:30:40 följande:

Så du tror på fullaste allvar att Sd är ett hot mot s? :) Men det är klart, tror man att muslimer föder många barn för att ta över världen så...
    Nej, däremot tror jag att SD och S kan ingå i en regering tillsammans.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-15 17:23:20 följande:
    Japp. SD gör ofta så, är emot något, och försöker sedan vädja om deras röster. Som med judar, homosexuella, kvinnor, invandrare (som inte är "så" invandrare liksom). Och nu facken.
    Att SD startar fack har att göra med att alla andra facken utesluter medlemmar som röstar på SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?