• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-14 17:21:19 följande:
    Ja, tänk om kvinnan inte hade svarat på den hotfulla mannens frågor. Vad hade han gjort då?

Sannolikt frågat igen..kom igen nu. Du spekulerar baserat dina egna fördomar om den här personen. Lägg ner.

Damen gjorde fel vilket sannolikt inte var första gången och valde att lämna organisationen. Simple as that. Ta och rekrytera henne till ditt parti istället för att fortsätta gnälla på röda korset eller vad det är.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-14 17:33:46 följande:
    Så nu duger inte PK-kanalen för dig. 

Är mest förvånad att den duger för dig.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-14 17:26:41 följande:
    Samma källa som anger att SD är det parti svenskar med tydlig marginal har allra minst förtroende för i samtliga andra frågor.
    Jaha? Det var inte det som var frågan. Frågan gällde vilket parti som har bäst invandringspolitik och det har SD om svenskarna får välja.

Sören Holmberg är inne på samma spår i SVTs sommarprogram.

">

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-14 17:31:44 följande:

Röda Korset har allas lika värde som grundläggande värdering.
    Nämen vilket sammanträffande! Det har SD också.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-14 17:21:19 följande:
    Ja, tänk om kvinnan inte hade svarat på mannens frågor. Vad hade han gjort då?
    Men nu gjorde hon det och det var troligtvis inte första gången hon uttryckte dessa åsikter för någon. Någon gång ska det ju spricka och denna gång var tydligen nu.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-14 17:39:23 följande:
    Nämen vilket sammanträffande! Det har SD också.
    Nej, människor från MENA-länder står extremt lågt i kurs hos påfallande många SDare. Ibland kallas de inte ens människor utan apor.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-14 17:41:47 följande:
    Men nu gjorde hon det och det var troligtvis inte första gången hon uttryckte dessa åsikter för någon. Någon gång ska det ju spricka och denna gång var tydligen nu.
    Hennes åsikter delar väldigt många svenskar. Och nu borde Röda Korset gå ut med att alla som delar hennes "rasistiska" åsikter inte ska ge organisationen pengar. Det handlar om trovärdighet.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-14 17:36:40 följande:
    Jaha? Det var inte det som var frågan. Frågan gällde vilket parti som har bäst invandringspolitik och det har SD om svenskarna får väljak
    Nej, om svenskarna får välja tyckte de ingen. Den gruppen var störst. Utmärkande var dock att SD fick bottenbetyg i samtliga andra frågor. Lite märkligt att du vill länka till så tragiska resultat.

Åkesson är också den politiska ledare som flest har sämst förtroende för.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-14 18:02:51 följande:
    Hennes åsikter delar väldigt många svenskar. Och nu borde Röda Korset gå ut med att alla som delar hennes "rasistiska" åsikter inte ska ge organisationen pengar. Det handlar om trovärdighet.
    Hennes åsikter delas alldeles säkert av fler svenskar, men inte av hennes uppdragsgivare så då går det som det går. Röda korset tar emot pengar anonymt från alla som vill ge och de hjälper alla som behöver hjälp utan att ställa frågor - ett koncept som alltså fungerar åt båda håll. Däri ligger trovärdigheten.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-14 18:05:52 följande:
    Åkesson är också den politiska ledare som flest har sämst förtroende för.
    Men det är väl inte så konstigt? Svenska folket är ju indoktrinerade av PK-sekten (massmedia-journalister-facket-politiker) att SD är någonting dåligt. För att ha sämst förtroende är det en bedrift att vara tredje största partiet och fortsätta växa.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?