Inlägg från: UniqueSnowflake |Visa alla inlägg
  • UniqueSnowflake

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-03-04 20:08:33 följande:

Så ordet "kamelknullare" är inte provokativt eftersom det får stå kvar? Söder tar bort kritiska och ifrågasättande kommentarer men låter rasistiska vara kvar. Bara Sd-lobbyister ser det som fullt normalt..
    det har jag ingen kommentar till då jag inte sett det själv.
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake

Men igen!! Jag läser inte länkar från molotovkastarvänstern.

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-04 21:03:25 följande:
    Just där har du helt rätt. Man bör kunna kräva att sjuttiofemman godtar länkar från t.ex. Avpixlat lika okritiskt som sådana från IRM.
    TACK! Det är precis den poängen jag försöker knacka in.
    Glad jag blir att du förstod.
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    effemgea skrev 2014-03-04 22:47:56 följande:
    Fast du förstod tydligen inte.

Nej du har fel som vanligt. DU förstod inte meningen med MITT inlägg.

Jag gjorde helt enkelt en spegling av ett skrivsätt som du och dina fränder frekvent använder.

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Philipsson skrev 2014-03-04 22:50:14 följande:
    De flesta sunt tänkande människor anser att svenskar som bosätter sig på franska Rivieran eller på den spanska Solkusten, och ännu efter 25 år inte kan säga mer än "Une bière s'il vous plaît" eller "Una cerveza por favor", är pinsamma, och bör i koherensens namn anse att de invandrare som efter 25 år i Sverige inte kan säga mer än motsvarande på vårt språk, är precis lika pinsamma.

Problemet är att många inte gör det, utan att de använder olika måttstockar för invandrare och svenskar. De som gör så, efter min erfarenhet, använder också olika måttstockar när det gäller kvinnor och män, men de kallar samtidigt jämställdhetsivrare! Hur går det ihop?

Det är ju faktiskt de som gör så, som bedömer folk efter etnicitet/kön, inte vi andra.
    Amen, preaching to the choir!
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-04 23:05:49 följande:
    Jag nämnde inte molotovs överhuvudtaget. Min poäng var att IRM och Avpixlat i grund och botten är av samma skrot och korn och bör tillmätas ungefär samma tillförlitlighet.

Att just du reagerar som du gör på molotovgrejen (dödliga vapen osv etc) är dock lite anmärkningsvärt, med tanke på att det fanns en tid då du talade om "järnrörsbataljon" och så vidare så fort SD kom på tal. Man kan döda folk med järnrör med om man vill.
    Precis, tack, Vitryssen! DÅ går det minsann bra! Men när man gör ett exempel av det hela går det inte bra.
    Håhåjaja, sila mygg och svälj kameler...
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    effemgea skrev 2014-03-05 14:22:55 följande:
    Återigen. Det är inte ok att du inte förstår skillnaden mellan fantasi och verklighet, inte när du  anklagar personer för att kasta molotovcocktails.
    Och du visar med pinsam tydlighet att du fortfarande inte förstått vitsen av mitt ironiserande.
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-05 17:39:21 följande:
    Tack! Avskyr när SD-bratsen envisas med att kalla invandrartäta bostadsområden för "ghetton". Skulle någon av oss börja kalla SD-täta byar för "byhålor" skulle offerkofteskriken inte låta vänta på sig.
    Är Stockholm en byhåla? Tydligen många SD-röster härifrån...
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-03-05 19:17:14 följande:
    Och om samma sak hade gjorts av företrädare för partierna i den sittande regeringen hade du förstås resonerat på samma sätt?
    Alla politiskt lagda ser väl på saken genom sina egna färgade glasögon?
    Tack och lov att jag är politisk vilding. Mina glasögon är rätt klara.
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake

*vilde menar jag!! haha.

~thorn in your side~
Svar på tråden Varför hatar folk SD?