Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Nejdå, SD är inte rasistiskt, inte alls... Kräks

Länk

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-23 19:03:52 följande:
    Som regeringens expert på afrofobi, Tobias Hübinette. Fast han beskyller inte svenskar för att vara ett lögnaktigt släkte. Han beskyller svenskar för att vara ett rasistiskt och pedofiliskt släkte. 
    Tja, SD-fansen beskyller ju svenskarna för att bara blinda, dumma, rädda och PK-slavar, så han passar i så fall perfekt med SD-röstarna?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-23 19:10:38 följande:
    Det var inte ens roligt.
    Nej, du har rätt, det är inte det MINSTA roligt att SD är ett av de mest oikofoba grupperna i Sverige, samtidigt som de beskyller alla andra för att vara - ironivarning - just oikofoba för att de inte gillar/röstar på dem!
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-04-23 19:37:09 följande:
    Det är klart att det är rasistisk att föreslå olika lagar gällande tiggeri för svenska medborgare och utländska medborgare. Om något ska vara straffbart för någon ska det vara straffbart för alla.

Låter som SD vill gå tillbaka till synen i de gamla landskapslagarna där man gjorde skillnad på folk och folk. Fast det var på 1200-talet och frammåt.
    Ja? Klassisk SD - det var bättre förr! Ju förr desto bättre!! :-P
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-04-23 19:46:38 följande:
    Och du menar att svenskar inte kan ingå i kriminella nätverk? Och lika inför lagen är inget att sikta på? Nänä, men då får du stå ut med att bli beskylld för att backa rasistiska förslag.

Min mening är att det antingen är förbjudet för alla eller så är det tillåtet för alla. Men så är inte jag SDare.
    Som jag tjatat om i den här tråden - "Quad licet Iovi non livet bovi" är SDs måtto.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-04-23 20:19:48 följande:
    Inte så ofta på själva tågen utan på perrongen, i undergångar och utanför. Du måste antingen vara blind eller röra dig i alldeles särskilda delar av Stockholm för de tiggare jag har stött på där är förutom influxet av romska tiggare är  alkisar, hemlösa och ungdomar med street performances av väldigt varierande karaktär när det gäller kvaliteten och så "indianerna" med bergsprängare och panflöjter förstås.

Så hur motiverar du att vi ska ha olika lagar för olika människor?
    Meh, de är ju inte SVENSKAR, svenskar är det vita, välbärgade manliga medborgare som har fast jobb och röstar på SD. Du måste hålla rätt på semantiken här, vi diskuterar med SD-are. Tungan ute
  • Dorian Ertymexx
    daxare skrev 2014-04-23 20:23:09 följande:

Jo, lösningen är verkligen att åka till Sverige.

Detta kommer lösa deras problem permanent.

Vet du, jag undrar om du skulle svara likadant om, säg, en dalmas vill flytta till Stockholm i hopp om att få jobb och en bättre situation.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-23 20:31:27 följande:
    Man ska förbjuda för kriminella. 
    Mhm, fast det är inte vad SDs föreslog. De ville förbjuda tiggeri för invandrare, men tillåta det för svenskar. Oavsett om de var kriminella eller inte.

• Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-04-23 23:32:55 följande:
    Jag vet att ämnet är kontroversiellt att diskutera och jag vill egentligen låta bli. Sen kan jag inte heller uttrycka mig lika väl som t.ex. Christopher Hitchens - så jag bifogar ett par klipp som förhoppningsvis skall kunna förklara varför jag ogillar religion i allmänhet och "The religion of peace" i synnerhet. Om detta inlägg anmäls och tas bort, vill jag uppmana moderator att lyssna på det första klippet från ca. 2.10 och framåt. (Och jag kan då säga - "vilket skulle bevisas").

" rel="nofollow" target="_blank">

Samt dessa två - skrämmande...

Jag kan rekommendera flera debatter med Hitchens - bl.a. en där han debatterar religion med Tony Blair. 

Vi kan hitta tonvis med skrämmande uttalanden från kristna fundisar också. Ändå stöttar SD kristendomen och vill i stort sett tvinga på Sverige mer av religionen. Det är liksom banalt att ta enskilda exempel och generalisera det över dryga miljarden troende, oavsett om det handlar om islam, kristendom eller någon annan religion.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?