Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-07-29 18:05:35 följande:
    Det är väl klart att det är åt helvete med stenkastning och bilbränder. Det har ju inget med rasism att göra.
    Hehe, skapa en tråd om hur leds du är på det och att det är åt H-E så ska vi se hur många inlägg som hinner skrivas innan första rasism-anklagelsen kommer. Kan bli en kul test...jag tippar på- fyra.
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-07-29 18:10:04 följande:
    Är det en trend? Enl Jeaninne finns det ingen statistik på området, utan hon tror det för hon känner som känner npn som har berättat om nån.

9-11 ledde ju till att många tusen dog. Hittills är väl dödsoffren av ev felaktiga beslutsgrunder för PUT relativt få.
    Förstog att jämförelsen skulle komma..men det var principen jag var ute efter. Ett förhållningssätt, som man kan ha både om man hanterar den ena eller andra frågan .
  • realist14
    Wajwajwa skrev 2014-07-29 18:30:27 följande:
    Jaha är det en trend då? På riktigt eller enligt SDare?

Brukar vara rätt stor skillnad där ibland :)

Den där jämförelsen var bara löjlig
    Vad ska vi jämföra med då? Eller ska amhället se igenom med allt bara för att det inte orsakar död? Fritt fram för politikerna att fiffla också med samma argument isåfall...?

Trend just nu vet jag inte, inte ovanligt iallafall....tyvärr.

• realist14
    Speakers Corner skrev 2014-07-29 18:58:54 följande:
    Fast ska man ha ett förhållningssätt måste man inte då ta hänsyn till alla faktorerna?
    Så om  dom skiljer sig i olika fall så kanske man inte kan ha samma förhållningssätt?
    Absolut men inte ha förhållningssättet att så länge inte något orsakar ond bråd död så ska samhället se genom fingrarna.

Man ska ha hårdare kontroller och ta reda på sanningshalten, vilket bör vara rätt enkelt. Samt att sätta stopp för systematiskt utnyttjande, dvs någon som "åker och hämtar en ny fru" var tredje år eller var det nu var för gräns som gjorde att de hade mer rätt i samhället och därför byttes ut av gubben mot någon som var mer beroende av honom.
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-07-29 18:59:11 följande:
    Hur vanligt är det? Gärna i absoluta tal liksom i procent.

Har aldrig sett någon sådan undersökning ( undrar varför) ( hm)

Har hört det berättas av kvinnor mest som gift in sig i en släkt och sedan upptäckt hur det går till i den och andras
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-07-29 19:03:31 följande:
    Nej. För då skulle det bara komma ett hatiskt pack som vill vräka ur sig hur invandrare är genetiskt betingade att kasta sten, trots att det rör sig om ett absolut fåtal som deltar i dessa upplopp, varav vissa är svenskar och där mängder av nationaliteter är representerade, utan att ta hänsyn till att så gott som alla boende i Husby, Rinkeby, Fittja och Danderyd är relativt genomsnittliga personer som önskar ett gott liv för sig och sin familj utan att skada någon annan.
    Ett absolut fåtal, som göra att det ser ut som det gör, och utryckningsfordon inte kan köra in ens?
  • realist14
    Wajwajwa skrev 2014-07-29 19:10:13 följande:
    Nja, men jag ser det som värre om seriösa par som älskar varandra inte får leva ihop i Sverige än om några slinker igenom och får PUT genom att lura någon.
    Beror väl lite på vad man har för människosyn kanske? 

Jag ser gärna siffror, länk?
    Vad innebör "några" i runda tal?
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-07-30 08:51:39 följande:
    Det bor 11000 i Husby. Ca 16000 i Rinkeby. Vid det senaste upploppet i Rinkeby trodde polisen att ca 100 pers, varav flera kända och tillresta, var involverade. Om vi utgår från att flera betyder ca hälften, är det alltså 15550 stycken som inte var involverade alls eller som försökt lösa det.
    Hundra småkillar som vinner över ordningsmakten och får dem att retirera? Hundra på varje ställe? Borde gå att hantera???????????????

www.vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2013/Maj/Ambulans-tvingades-aka-med-poliseskort/

www.svd.se/nyheter/inrikes/brandman-kraver-polisskydd-i-rosengard_1362843.svd

hd.se/landskrona/2014/07/28/kriminella-far-fritt-spelrum-i/

osv osv

• realist14
    Kunigunda skrev 2014-07-30 08:53:42 följande:
    Anekdotiska bevis och halvparanoida konspirationsteorier är alltså vad du bygger hela ditt resonemang på?
    En anekdot är en lustig historia.
    Ögonvittnesskildring kunde man säga också, om man ville vara neutral istf raljerande.
    Men- jag har aldrig sagt att det är en trend, men att det förekommer. Hur mycket, det vet varken du eller jag.
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-07-30 09:01:56 följande:
    Fast såna där överdrifter kan vi väl försöka avhålla oss ifrån.
    Vem har pratat om att tillåta alla som inte orsaker ond bråd död?

Jag vet egentligen för lite om det för att ha nån åsikt om hur ett ev. missbruk ska stävjas.
    Jag vet inte ens om det finns ett missbruk att orda om i sammanhanget.
    Jag hade en gång i forntiden en skotsk pojkvän men vi bodde i Skottland, men det känns liksom inte som relevant kunskap här. Glad
    Det var inte du som skrev det. Men det jämfördes med det tidigare på tal om hur samhället skulle agera och att man ibland får ta till kontrolelr som drabbar alla, för att komma tillrätta med ett problem,
Svar på tråden Varför hatar folk SD?