Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

Speakers Corner skrev 2014-08-09 08:07:06 följande:
    Att du inte har sett dom betyder inte att dom inte finns.
    Du vet inte allt som försiggår, även om du verkar tro att du gör det.
    Sen ska du ha klart för dig att invandrare har inte en större skyldighet än andra att reagera på det som är fel i vårt samhälle.
    Vi har alla samma ansvar som medborgare och medmänniskor, men utöver det har invandrare inte större ansvar för vad andra invandrare gör, bara för att dom tillhör samma grupp.

Lika lite som du har ett ansvar för vad jag gör bara för att vi båda är kvinnor.
    Så det där med "ses inte med blida ögon", det var bara något du drog till med?
    Eller menar du att det sitter en hop med folk som reagerat starkt men som inte gör något- ändå?

Ang, Ansvar för andra, så är väl minikravet att iaf ha ansvar för sina unga killar som bor hemma, men det verkar brista även där.

Och man kan reagaera även om man inte har ett ansvar...eller hur...det är väl därför vi debatterar här....

Ang- somliga syns inte men finns ändå...så lägg gärna ut en länk eller två på motsatsen, dvs det DU sett ...du som vet.
    Eller antar du bara?

• realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-09 08:09:03 följande:
    Men sd gör det i så mycket högre utsträckning och oftast så mycket grövre.
    Det är ett pärlband av skit som kommer ifrån det hållet och nån gång måste man börja se mönstret och inse att det är genomsyrat i partiet.
    När det gäller sd handlar det inte om enstaka korkade individer.
    De har haft problem, absolut. Och har.
    Är väl på samma sätt som att vissa dagis haft problem med peddosar och inga antikvariat har haft det....vissa dras till vissa områden helt enkelt.

'

• realist14
    realist14 skrev 2014-08-09 07:55:11 följande:

Så vad gör de?? De med  de oblida ögonen?  Som i din teori dessutom är i extrem majoritet och borde ha en enkel match........ va, berätta????????????????

Ser vi demonstrationer på stan?
    Höll de kidsen hemma på natten då det var upplopp.
    Är de aktiva på diskussionsforum där ofta unga invandrare beter sig ( inte här dock)
    Skriver de insändare och uppmanar sina egna?
    Agerar de mot de religiösa ledarna som indoktrinerar unga killar och omöjliggör både deras respekt mot oss och deras intgegration?
    Har de koll på sina killar, som är de som håller hela förorter under sina lagar.

Nej jag ser inte detta, läser inte om det, hör inget om det.

Du får gärna hänvisa till lite länkar, som gjort att din världsbild är såå positiv i det fallet. För du har ju läst massor om det antar jag..eller tar du saker för givna bara?

Svarar på min egna här, det FINNS ju faktisk de som gör detta, dvs uttalar sig i media.Agerar.
    Har sett två...den andra minns jag inte var...heder åt dem. De är värda uppmärksamhet.

www.gp.se/nyheter/debatt/1.2416070-att-bli-integrerad-i-sverige-gar-hur-bra-som-helst

• realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-09 08:27:57 följande:
    Ja, tänk om alla invandrare skulle ta tillvara möjligheterna här i landet, som hon har gjort! Enligt PK-tanterna skulle det vara omöjligt p.g.a. att de drabbas av så mycket fördomar som håller dem tillbaka, men i så fall skulle ju denna kvinna ha mötts av SAMMA fördomar...

Jag känner förresten en somalisk kvinna som arbetar som hjälplärare på SFI (hon tolkar mellan lärarna och de helt nyanlända, som inte kan någon svenska alls än). Henne har jag all respekt för! Hennes man arbetar som busschaufför för övrigt. Så visst finns dom OCKSÅ. Men så gick dom också in för att lära sig svenska och bli självförsörjande här ifrån början, och de begränsade sitt barnantal till tre... vilket är närmast barnlöst i Somalia, där kvinnans status bestäms av hur många söner hon fött. 
    Ja verkligen..men frånsett det så berättar hon ju inte bara om sin egen resa utan också om verkligheten bakom den religiösa ridån...sådant som du och jag aldrig kan nämna ens, utan att bli påhoppade som lögnaktiga rasister...

• realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-09 08:38:33 följande:
    Ta inte ut din upprördhet på mig nästa gång.
    Din sista mening vet jag inte hur du relaterar till det jag skrev överhuvudtaget.
    Nej det gör jag inte, såklart. :)

Du menar rädslan...kopplade det till att du skrev:
    hur snabbt generaliseringar och extrapoleringar uppstår.

• realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-09 08:42:57 följande:
    Vad gör du mer än gnäller på forum.
    Du reagerar ju starkt, så vad är dina åtgärder för att förbättra?
    Pratar med omgivningen.

I övrigt inget. Väntar på erbjudande från politiskt parti

Är vansinnig över utvecklingen i landet. Eller avvecklingen kanske är ett mer träffande ord.

• realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-09 08:41:48 följande:
    Och precis som du så försöker dom flesta föräldrar hålla ordning på sina barn och lära dom rätt och fel, svenska föräldrar som invandrade föräldrar.
    Nationaliteten gör ingen skillnad i det fallet.
    Sant, men uppfattningen om VAD som är rätt och fel, kan det.
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-09 08:44:31 följande:
    Jag tänker inte mata dig med länkar, men om du följt med i samhällsdebatten det minsta kan du inte ha undgått alla dom åtgärder som har satts in för att stävja bråk och skadegörelse i förorterna.
    Det kan bara inte komma som en överraskning för dig.
    Jag menade inte åtgärder från svenska samhället, det var inte det vi pratade om.
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-09 08:50:07 följande:
    Det är vad du tror ja, du vet inte alltså inte ett dugg om vad din son har för sig när inte du ser på.

Vi har redan gått igenom det här med Husby och andra liknande områden, att det handlar om socioekonomiska faktorer mer än någonting annat.
    Men det vill ju inte du höra talas om.
    Det spräcker din världsbild och vad skulle du då hacka på invandrarna om.
    Att du skriver att du vet saker är helt irrelevant, det har visat sig så många gånger att det du hävdar du vet har varit rena rappakaljan.
    Vill du bli trodd av mig får du prestera bättre än så.
    Det är väl bara att se hur det ser ut i olika länder..eller vill du mena att det inte är någon skillnad mellan länder och kulturer? Då har du inte rest speciellt mycket.

Och man vet inte allt om sina barn, det har du rätt i....men man vet vilka grundvärderingar man präntat in i dem från barnaåren.

• realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-09 08:56:38 följande:
    Bra, då har vi rett ut det. Glad
    Kan du utveckla hur du tänkte där, för jag hängde inte med.
    Generellt:
    Rädslan för att de som pk-ligan uppfattar som rasister, vilket i de flesta fall är alla som uttalar sig negativt om flyktingpolitiken..att de ska få RÄTT..i ett enda påstående...och jag vill mena att det finns en panisk rädsla där hos många...de kan vara hur raljerande som helst i sin förvissning om att inga motbevis finns i en sakfråga och när de sedan presnteras en länk där det kan finnas belägg för att de kan ha fel...så börjar de raljera istället och hoppa på meninsgmotståndarens åsikter istället för att slippa konfrontera faktan, dvs det som stod i länken...

För de skulle hellre dö än att ge  en poäng till den andra...eftersom de fått för sig att alla som uttrycker sig negativt sitter framför sin datorskärm med lösmustach och har stövlarna på.....
    Det är med andra ord ett riktigt sjukt debattklimat.

'
    Rädslan för generaliseringar..som var mer det vi var inne på nu..är också stor...och därför tas inte fakta in.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?