• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Hummelnr12
    Digestive skrev 2014-09-13 20:07:52 följande:
    Mhm, det är knappast en populär syn på människan som uttrycks där. För att inte säga att den knappast imponerar på inormerade människor.

Verkligen, men det tycks vara väldigt många som har missat Sverigedemokraternas ideologiska bild på människan. Tack för att inte du gjord det och delade med dig!
    Nä det är det som är så skrämmande att det finns folk osm läst och ändå väljer att rösta på dem. Det som är ännu mer skrämmande att man i en demokrati kan komma in i riksdagen på en fråga och ovan på allt kan öka sitt stöd, och till trots att de har den "propaganda" de har så fortsätter människor rösta på dem.

Läste deras valmanifest det blir ett sådant totalt penningkaos så man undrar om folk inte vet vad saker och ting kostar att folk inte orkar sätta sig in i vad alla deras så kallade satsningar kostar. Att folk inte inser att Sverige med deras politik kommer att gå back 400 - 500 miljarder i skatteintäkter.

Det är lugnt delar gärna med mig om sådant.
    Sällan studsar en termos
  • Helhet
    Hummelnr12 skrev 2014-09-13 20:22:12 följande:
    Nä det är det som är så skrämmande att det finns folk osm läst och ändå väljer att rösta på dem. Det som är ännu mer skrämmande att man i en demokrati kan komma in i riksdagen på en fråga och ovan på allt kan öka sitt stöd, och till trots att de har den "propaganda" de har så fortsätter människor rösta på dem. Läste deras valmanifest det blir ett sådant totalt penningkaos så man undrar om folk inte vet vad saker och ting kostar att folk inte orkar sätta sig in i vad alla deras så kallade satsningar kostar. Att folk inte inser att Sverige med deras politik kommer att gå back 400 - 500 miljarder i skatteintäkter. Det är lugnt delar gärna med mig om sådant.
    Sällan studsar en termos

Vad har de lovat som kostar 400-500 miljader?
  • Hummelnr12
    Helhet skrev 2014-09-13 22:38:58 följande:

Vad har de lovat som kostar 400-500 miljader?
    Att stoppa invandrngen.
    Sällan studsar en termos
  • Helhet
    Hummelnr12 skrev 2014-09-13 22:43:41 följande:
    Att stoppa invandrngen.
    Sällan studsar en termos

Haha nu svamlar du allt. Googlade och de verkar ha lovat drygt 60 miljader nästa år. Vad är det som är dåligt med höjda-löner inom vården samt lägreskatt för pensionärer ?
  • StackarsMia
    Hummelnr12 skrev 2014-09-13 22:43:41 följande:
    Att stoppa invandrngen.
    Skulle nedskärningen i asyl och anhöriginvandringen kosta 500 miljarder? Skrattande

Du måste skojja?
  • StackarsMia
    Hummelnr12 skrev 2014-09-13 20:22:12 följande:
    Nä det är det som är så skrämmande att det finns folk osm läst och ändå väljer att rösta på dem. Det som är ännu mer skrämmande att man i en demokrati kan komma in i riksdagen på en fråga och ovan på allt kan öka sitt stöd, och till trots att de har den "propaganda" de har så fortsätter människor rösta på dem.

Läste deras valmanifest det blir ett sådant totalt penningkaos så man undrar om folk inte vet vad saker och ting kostar att folk inte orkar sätta sig in i vad alla deras så kallade satsningar kostar. Att folk inte inser att Sverige med deras politik kommer att gå back 400 - 500 miljarder i skatteintäkter.

Det är lugnt delar gärna med mig om sådant.
    Du kanske borde läs om tills du förstår.
  • Helhet
    StackarsMia skrev 2014-09-13 22:48:24 följande:
    Skulle nedskärningen i asyl och anhöriginvandringen kosta 500 miljarder?  Du måste skojja?

Va smidigt då kan vi ju dubbla antalet och tjäna 1000 miljarder, att inget har tänkt på det tidigare.
  • StackarsMia
    Helhet skrev 2014-09-13 22:57:16 följande:

Va smidigt då kan vi ju dubbla antalet och tjäna 1000 miljarder, att inget har tänkt på det tidigare.
    Jepp. Så öppna gränser med miljontals, betyder direkt att vi går om Tysklands, UK´s och Frankrikes ekonomier. 

Alla andra länder måste vara totalt megadumma, eftersom vi är de enda som fattat detta.
  • Naranjos

Apropå feminism/Åsa Romson/Gudrun & Co. Favorit i repris:

Nu när den svenska vänstern i form av speciellt (fi) och (mp) börjat ägna sig åt rasbiologi och fokuserar på folks hudfärg istället för att se folk som individer, som inte valt sin rastillhörighet, så har det nu myntats ett passande uttryck för detta. Rasbiologiskt Överintresserad Vänster - RÖV.

Så var inte en RÖV, utan inse att personer är individer och inte är ansvariga för vad andra gör tillhörande samma gruppering de inte valt, t ex vita, män, medelålders, heterosexuella. Däremot är det ett val att vara en RÖV och dessa får alltså kritiseras fritt.

Åsa Romson är alltså en RÖV.

Uttrycket har inte myntats av mig, jag sprider det bara

• Naranjos
    Ojsan skrev 2014-09-13 10:03:57 följande:

Det jag reagerar på när det gäller SD är deras syn på just muslimer, det finns ca 1,5 miljarder muslimer i världen och det är endast en minimal del av dem som är fanatiska och hotfulla. De muslimer jag känner är mycket vänliga och respektabla människor.

Tja, jag känner inte heller några krigiska muslimer. Däremot flera mycket trevliga och en eller annan otrevlig. Men det är ju knappast dem man har någon större anledning att tala illa om. Dock....

Svar på tråden Varför hatar folk SD?