• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Hummelnr12
    Debattör skrev 2014-09-14 10:38:34 följande:

Anledningen till att Jimmie Åkesson inte nämner Romsons hat mot vita män är enkel, han vill inte plocka så löjligt låga poäng och han vinner inget på det för då blir det en rasbiologisk debatt och det tror jag inte han är intresserad av, han har aldrig sagt att han hatar andra raser men det verkar inte folk ha fattat. Att han sedan hade blivit ännu mer hatad av det politiska etablissemanget och media gör inte saken enklare. För Miljöpartiet lever ännu i en ogranskad flumverklighet där de inte blir lika kritiskt granskade som de andra allra minst SD. Att Romsom är rasistisk är ju helt uppenbart men det är ok att hata vita män här i landet det är det som är det hemska och att sedan en del vita män är så dumma i huvudet att de ändå röstar på Miljöpartiet är ännu märkligare, varför inte stå upp för sina egna någon gång? Mijö handlar även om förmuskning av landsbygnden och människors möjlighet att bo och leva på landsbygden men det verkar inte Miljöpartiet ha fattat de pratar endast om utsläpp osv. Miljö är i mina tanker vidare än så och därför tycker jag de är inskränkta stadsbor som ser världen med smala glasögon. Om alla bodde i städer som det är i vissa av världens länder så vore miljön katastrofal. Jag bor i utkanten av ett storstadsområde men kan se detta ändå.

Du kanske skall läsa principprogrammet särskilt sektionen om människan särskilt det som står om den mänskliga essensen. Återkom gärna sedan och förklara hur det inte handlar om raser.
    Sällan studsar en termos
  • Debattör

Facebook översvämmas ju av anhängare till andra partier som skriver rent hemska saker om SD och Jimmi Å. så det borde väl inte ha gått dig förbi hur låg den debatten har blivit. Att inte invandringspolitiken överhuvudtaget diskutterats i någon debatt i TV och hur vi kan göra integrationen bättre osv visar på hur skev denna fråga blivit. Åsa Romson ger mig kalla kårar, det blir synd om mina stackars pojkar om den kvinnan får bestämma.

• Philipsson

Medias förföljelse av Sd slår alla rekord. Nu redogör SR t.o.m. för Åkessons kontoutdrag, och försvarar denna integritetskränkande handling med att det skulle "ha allmänintresse"!

Den verkliga "nyheten" i detta är ju att media faktiskt tycks kunna få ut vilka uppgifter som helst, och också väljer att gå ut med uppgifterna så länge det handlar om en fiende. Dessutom måste ju dessa uppgifter ha luskats fram genom olagliga handlingar. Media ägnar sig alltså åt brott för att sätta åt Åkesson.

Snacka om manipulation och indoktrinering!

• FDFMGA
    Debattör skrev 2014-09-14 10:57:48 följande:

Facebook översvämmas ju av anhängare till andra partier som skriver rent hemska saker om SD och Jimmi Å. så det borde väl inte ha gått dig förbi hur låg den debatten har blivit. Att inte invandringspolitiken överhuvudtaget diskutterats i någon debatt i TV och hur vi kan göra integrationen bättre osv visar på hur skev denna fråga blivit. Åsa Romson ger mig kalla kårar, det blir synd om mina stackars pojkar om den kvinnan får bestämma.

Jepp.

Alla sekter brukar uppleva att omgivningen hatar dem.

Jag tror att SD-sekten har svårt att förstå världen utanför sekten, det är knappast så att de är hatade - bara en smula föraktade av vanligt folk.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-09-14 11:02:16 följande:

Medias förföljelse av Sd slår alla rekord. Nu redogör SR t.o.m. för Åkessons kontoutdrag, och försvarar denna integritetskränkande handling med att det skulle "ha allmänintresse"!

Den verkliga "nyheten" i detta är ju att media faktiskt tycks kunna få ut vilka uppgifter som helst, och också väljer att gå ut med uppgifterna så länge det handlar om en fiende. Dessutom måste ju dessa uppgifter ha luskats fram genom olagliga handlingar. Media ägnar sig alltså åt brott för att sätta åt Åkesson.

Snacka om manipulation och indoktrinering!

Kan det vara batikhäxorna som ligger bakom de hemska förföljelsernaSkrattande

Alternativt är det av allmänintresse att Åkesson har så taskig impulskontroll att han kan förlora 50.000 kronor på ett bräde.

Oavsett partitillhörighet. Jag skulle aldrig låna ut ens en tia till en sådan person - än mindre vilja att personen har något som helst inflytande över Sveriges ekonomi.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Aqt
    FDFMGA skrev 2014-09-14 11:02:33 följande:
    Jepp.

Alla sekter brukar uppleva att omgivningen hatar dem.

Jag tror att SD-sekten har svårt att förstå världen utanför sekten, det är knappast så att de är hatade - bara en smula föraktade av vanligt folk.
    Är du igång med ditt sektprat igen. De får över 10 % ikväll och det är sannerligen ingen sekt. FI och Vänsterpartiet kanske ska räknas in i sekten?
  • Aqt
    FDFMGA skrev 2014-09-14 11:06:32 följande:
    Kan det vara batikhäxorna som ligger bakom de hemska förföljelsernaSkrattande

Alternativt är det av allmänintresse att Åkesson har så taskig impulskontroll att han kan förlora 50.000 kronor på ett bräde.

Oavsett partitillhörighet. Jag skulle aldrig låna ut ens en tia till en sådan person - än mindre vilja att personen har något som helst inflytande över Sveriges ekonomi.

Under hur lång tid har han spelat, i spelsammanhang är det inte stora pengar som omsättning under en längre period vilket det rör sig om?
    Dessutom har han en del stora vinster som inte tagits hänsyn till.
    Vem har olagligt brutit banksekretess och intrång till kontokort?

Varför 2 dagar innan ett val?

Han och hans sambos spel är en privatsak. Skitjournalister som använder smutsiga metoder för att skada demokratin.

Gudrun kan elda upp 100 000 kr av statliga partibidrags pengar och hon hyllas av vänstermedia. Vidrigt hur skevt det har blivit!

• FDFMGA
    Aqt skrev 2014-09-14 15:19:26 följande:
    Är du igång med ditt sektprat igen. De får över 10 % ikväll och det är sannerligen ingen sekt. FI och Vänsterpartiet kanske ska räknas in i sekten?
    Nja, tror inte V och Fi sysslar med att definiera sig som att det handlar om dem gentemot resten av Sverige - inte för att jag skulle rösta på dem, men iallafall.

Förresten har jag precis röstat nu - fanns ingen från Fi som delade ut valsedlar utanför vallokalen. Inte någon från Spel och Dobbelpartiet (SD) heller - men hen hade kanske bara smitit iväg en stund för att satsaSkrattande lite i närområdena.

Det blir spännande i kväll. Tror du Åkesson har satsat mycket pengar på att pricka in valresultatet hos spelsajterna?
  • Naranjos
    Digestive skrev 2014-09-14 07:53:03 följande:
    Och faktumet att absolut ingen politisk motståndare till Åsa Romson bland partiledarna, mitt i en valrörelse, ens nämner det här för att plocka röster - inte ens Jimmie Åkesson - pekar naturligtvis på att samtliga partiledare har missförstått, att det gick dem helt, helt över huvudet.. medan ni här, alla naturligtvis förbannat insatta i feminism och feministisk jargong, naturligtvis har förstått allting korrekt. Antingen har ni den absolut sinnesslöaste ledaren i partiet ni vurmar för, som inte skulle kunna plocka en så enkel och absolut kritisk poäng och trycka på den under hela valrörelsen tills Miljöpartiet fullkomligt spyr ut väljare till Sverigedemokraterna - eller, vi kan kalla det för ett alternativ, så är det så att Jimmie Åkesson har en aning bredare inblick i feminismen och dess jargong än vad ni har.

Har ni yxskaft inte ens reflekterat över att det här är lite konstigt, att det är lite märkligt.. som om någonting inte riktigt stämmer? Hmm..

"- Huh, va, men.. vadå'rå, öh..?"

Ni gör bort er och badar i eran okunskap. Glöm inte tvålen.

Hälsa myntaren att hen kan bli historiskt känd om hen faktiskt jobbar hårt med det här och att det inte finns någon som helst risk med att myntningen RÖV får något slags bakslag. Tycker även att du kan hjälpa henom med en belysning av det som ni har klurat ut här, som tydligen hela den professionella politikvärlden i Sverige har missat; skicka insändare till tidningar, ring runt till större medier, starta hemsidor, tryck upp tröjor, dela ut ballonger åt barnen, beställ klistermärken, vimplar och sätt dekaler på bilarna men framförallt - var väldigt, väldigt noga med fullständiga namn.

Jag vet att allt är en feministisk konspiration och att det därför inte har uppmärksamats av en enda media av seriösare slag, sedan Almedals-veckan. Vi är alla allt för rädda för Gudrun Schyman för att våga gå i detta ärende på något vis - så ni har våran alles ryggdunk i detta.

Lycka till.
    Nå, Åsa Romson blev i alla fall anmäld för "hets mot folkgrupp" på grund av sitt tal i Almedalen och vad som kunde läsas på MP:s hemsida. Några citat: Låt oss först titta på vad lagen om hets mot folkgrupp säger.
    "Enligt 16 kap 8 § brottsbalken, är hets mot folkgrupp att
    uppsåtligen,i uttalande eller i annat meddelande som sprids,hota eller uttrycka missaktning förfolkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning."
    Och vad sade då Åsa Romson?

Enligt Miljöpartiets hemsida, i sig en spridning av hets mot folkgrupp, sades följande:
    "I Sverige idag, 2014, är män fortfarande kraftigt överrepresenterade på alla ställen med makt och pengar. Samtidigt som kvinnor i Sverige tjänar 3,6 miljoner kronor mindre än den genomsnittlige mannen under en livstid.Och här misstänker man ju att när det framför allt är vita, heterosexuella, medelålders män som sitter på makten, ja då är risken att samhället byggs utifrån normen om vita, heterosexuella, medelålders män, och det blir fel. För de allra flesta av oss är faktiskt inte just vita, heterosexuella, medelålders män utan människor, ni vet sådana som har lika värde men som är olika på alla möjliga sätt."

Åsa Romson (eller Miljöpartiet i text på sin hemsida, anser att vita heterosexuella män inte är människor. Vad sade hon då i talet:?
    "Om vi har normen att det sitter vita heterosexuella män vid makten, då bygger man också ett samhälle, som passar bäst för vita heterosexuella män. Och det blir så fel! De flesta av oss här är inte vita medelålders heterosexuella män. Vi är människor!"

Tydlig missaktning av hudfärg och sexuell läggning. Att vara vit heterosexuell man är att inte vara en människa.

Det vidrigaste var kanske inte Åsa Romsons hetsiga utfall, nedlåtande tonläge respektive höjda tonläge när hon säger detta. Det vidriga, som gör mig ont i själen, är hur publiken går henne till mötes med rop och applåder när utfallet kommer. Sverige 2014 eller Hitlertyskland 1934? Hets mot vita heterosexuella män eller hets mot judar?

Byt nu ut "vita medelålders heterosexuella män" (hudfärg, sexuell läggning) mot "mörkhyade muslimska invandrare" (hudfärg, trosbekännelse) eller "judar" (etnicitet, trosbekännelse) och smaka på det hon säger.Man kan också hävda att eftersom hon inledde sitt tal med hets mot vita heterosexuella män, så är det också dessa som avses nedan:
    "Det finns en oskriven regel i biståndspolitiken att om man vill förbättra barnens livsvillkor ska man satsa på kvinnorna. Kvinnor är också en bättre mall än män för bra klimatpolitik.Män släpper ut mer koldioxid än kvinnor. Män äter mer kött, åker mer bil, flyger mer och är mindre intresserade av att förändra sitt beteende för att skona klimatet.
    Mycket förenklat kan man säga att klimatförändringarna orsakas av rika män, men drabbar fattiga kvinnor. Det är samma mönster oavsett om vi tittar i Sverige, Europa eller världen.Dagens passiva klimatpolitik är att sätta lata mäns intressen framför kvinnor och barns.Det måste ifrågasättas.Vad är det som säger att mannen som sitter ensam i sin stadsjeep ska prioriteras högre än kvinnan som tar tunnelbanan in till jobben varje dag?Vad är det som säger att mannen som flyger på affärsresamåste få en egen flygplats mitt inne i centrala Stockholm medan den kvinnliga studenten inte har nånstans att bo?Och vad är det som säger att den svenske mannens rätt att äta kött varje dag går före den sudanesiske kvinnans rätt att slippa klimatkatastrofer som förstör hennes skörd?"

Svenske mannens rätt. Hets mot folkgrupp inkluderar nationellt ursprung och Åsa Romson uttrycker härmissaktning mot en nationalitet, eventuellt med en sexuell läggning (man).

cornucopia.cornubot.se/2014/07/asa-romson-mp-bor-anmalas-for-hets-mot.html

Om inte ovan alster är "hate speech" - och Romson inte blir fälld, är lagen om hets mot folkgrupp inte värt pappret den är skriven på.
  • FDFMGA
    Aqt skrev 2014-09-14 15:24:04 följande:

Under hur lång tid har han spelat, i spelsammanhang är det inte stora pengar som omsättning under en längre period vilket det rör sig om?
    Dessutom har han en del stora vinster som inte tagits hänsyn till.
    Vem har olagligt brutit banksekretess och intrång till kontokort?

Varför 2 dagar innan ett val?

Han och hans sambos spel är en privatsak. Skitjournalister som använder smutsiga metoder för att skada demokratin.

Gudrun kan elda upp 100 000 kr av statliga partibidrags pengar och hon hyllas av vänstermedia. Vidrigt hur skevt det har blivit!

Jag skulle inte vilja definiera Bo Göran Bodin och Daniel Öhman som skitjournalister. Det  är mycket smutsig byk de har avslöjat, bland annat Saudiaffären.

sv.wikipedia.org/wiki/Bo-G%C3%B6ran_Bodin
Svar på tråden Varför hatar folk SD?