Digestive skrev 2014-09-14 17:43:29 följande:
Haha, "samma folk" - du har inte intellektuell tillhörighet till diskussion om du inte klarar av att göra skillnad på individer i gruppen feminister. Det är ett par miljoner brokiga människor det handlar om, inte en homogen grupp där alla representerar alla. Och om du inte ens talar om en specifik grupp här utan enbart "samma folk" så får du lov att behärska dig en smula och ialka fall tänka ut och presentera vilka du menar, kopplingen säger si och även så är nämligen ganska vag.
Nivån.
Sverige accepterar all religon så länge den uppträder fredsamt och efter gängse tolkning av våra lagar, gör den inte det i något fall så beivras det fallet. Du får leva med att större delen av världen fungerar såhär och att motsatsen just vore totalitära länder kring medelhavet som du gärna pekar ut som värst
"Vore kul om någon av dessa hycklare kunde komma med en förklaring till sitt extremt naiva och lite väl skruvade beteende."
Jag vill leva i en bättre värld och företräda en bättre värld än vad motsatsen till ett fallbaserat omdöme skulle ge. Vill du ha något annat så lobba du för det.
Jag hör vad du säger, förstår dina argument och håller med i mycket om vad du skriver. Världen borde och måste se bättre ut men där vi går isär är vår uppfattning om hur vi ska nå dit.
Medmänsklighet är ett fint ord och jag tror gärna att jag också är medmänsklig men för det tror jag inte att invandring är en bra lösning på världens alla problem. Den lilla skara människor vi tar emot är blott en ynklig procentenhet jämfört med alla människor som behöver hjälp, det vi gör är inte tillräckligt för att lösa några problem och under hela tiden som vi försöker fortlöper krig i andra länder som bidrar till fler flyktingar och så har det sätt ut så länge jag minns och lär se ut på det sättet långt in i framtiden om inte resurser hellre sätts på att motverka källan till problemet.
Att dela med av vad vi har låter fint och de som förespråkar den politiken hävdar gärna att sverige är ett rikt land som har råd med detta. Jag ställer mig frågande på den punkten eftersom jag har vänner och bekanta som iom arbetlöshetens uppfart blivit av med sina arbeten och iom skattesänkningar samt fördelningen av skatten i samhället vilket flyttat resurser från i stort sätt samtliga områden i samhället till invandringspolitiken fått betydligt svårare få försörjningsstöd. Varför har de inte akassa kanske du undrar? och det är säkert en legetim fråga beroende på din bakgrund men för manga arbetare i arbetarklassen så finns inte längre fast anställning. Läste nånstans att så få som var fjärde svensk har fast numera och kraven för att få ut ersättning av akassan har höjts. Det finns alldeles för många småbarnsfamijer i sverige som måste förlita sig på hjälporganisationer som matkassen för att ha råd att bo kvar när de inte får hjälp och arbetsmarknadspolitiken gör det svårt att klara sig själva.
Var är den såkallade medmänskligheten för våra egna invånare? Är folk ens medvetna om att detta är ett ökande problem eller blundar man för detta i högre positioner i samhället och tror sig veta i sin bekvämlighet att sverige har råd?