Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2015-01-01 19:44:07 följande:
    Bland all demagogi är det befriande att läsa detta: morklaggning.wordpress.com/2015/01/01/tricky-.../,  där professor Arnstberg sågar professor Harrisons inlägg i SvD i går.

Att Harrisons inlägg är osakligt svammel, är uppenbart, men Arnstberg är trots allt strålande när han strimlar ned svamlet i papperskorgen.
    Det är så lätt att ta en professor som kallar invandring för "invasioner" på allvar.

Det "roliga" är att så fort jag läst Harrisons inlägg så visste jag att något sådant här svar skulle komma. Lika förutsägbart som morgon efter natt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2015-01-01 21:02:03 följande:
    En professor i historia. 
    Jaaa..? Och?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2015-01-01 21:07:19 följande:
    Vad kan en historieprofessor om ekonomi, till exempel?
    Skämtar du med mig? Är du allvarlig?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2015-01-01 21:12:27 följande:
    Skämtar du med mig? Du tar ju Henrik Arnstad som en seriös statsvetare.
    Jag vet inte ens vem det är. Du kanske ska lära dig att skilja mellan individer.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2015-01-01 21:12:27 följande:
    Skämtar du med mig? Du tar ju Henrik Arnstad som en seriös statsvetare.
    Och oavsett så rättar det inte till din fantastiska brist på koll på vad forskare kan och gör.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-01-02 12:46:38 följande:
    Brandbomber mot moskeer. Ja, vad annat att vänta? Sådana motsättningar dyker ju alltid upp när olika kulturer slåss om det sociala herraväldet, inom ett specifikt territorium.

Vilka ska då hållas ansvariga?

På ett enskilt plan självklart de som kastar brandbomberna. På ett politiskt plan självklart de politiker som har skapat denna situation.
    Men vad bra, då väntar jag mig att du svarar med samma avspända självklarhet åt SD-are som får spö - för så blir det ju när det blir kulturella motsättningar mellan reaktionära rassar och normalsvenskar.
  • Dorian Ertymexx
    MrFahrenheit skrev 2015-01-03 02:34:14 följande:
    Även om det nu skulle vara så att Philipsson skulle lida brist på testosteron, så är det nog bättre att respektera andra än att direkt förolämpa någon rakt ut.

Oavsett om du har att gör med populister eller inte att göra med...
    Tänk om Ph och SD kunde lära sig det.
  • Dorian Ertymexx
    KillBill skrev 2015-01-03 02:48:28 följande:
    Om man kallar sina meningsmotståndare för batikhäxor (jag är man) så får man tåla ett svinhugg här eller där...
    Nejnejnej!!! Quad licet Iovi, non licet bovi! Det som är tillåtet Jupiter är inte tillåtet tjuren! (Eller på ren svenska - hyckleri!)
  • Dorian Ertymexx
    sverker11 skrev 2015-01-03 08:51:51 följande:
    Vi får väl göra som vanligt och skylla bränderna och bristen på eget ansvar på de socioekonomiska förhållandena. Den förklaringsmodellen fungerar alltid och kräver ingen analys.
    Visar ju vad du vet...
  • Dorian Ertymexx
    Anders2015 skrev 2015-01-03 09:52:56 följande:
    Inte alls bra att Fastigheter sätts i brand, men det troliga är att det är några ungdomar eller några enstöringar som gjort en dålig gärning. Det är inte alls bra men att det samlas 1000 tals människor och går tåg mot att två mosker har brunnits är att förstora saken anser jag. Dem som startat dessa bränder ska åka fast och ställas till svars givetvis. Detta är inte en jakt på en folkgrupp det är några få som skapat dessa bränder vilka? tror vi får svar på det med tiden. 

Anser att när en grupp människor får en chans så ritar dem stora moln för att synas för stora moln.  Menar inte att det är ok att starta en brand menar att det förstoras och blir en galen bild av det hela. 

Det är inte bara mosker som har brunnit dem sista 12 månaderna, bränder har startas lite över allt och då inte mot en folk grupp med bakgrund olik den andres.

Ett samhälle mår inte bra av uppståndelser i denna skala då skapar vi ett Sverige i olika delar och åsikter.

Och där har Journalister,debattörer, politiker en stor betydelse givetvis.

Nej låt Polisen ordna upp detta och ställa den eller dem skyldiga till svars, annars skapar vi en sned vriden bild av detta. 
    Jasså? Hade det varit att förstora saken om två synagogor bränts? Två kyrkor? Två SD-lokaler?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?