Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Dissident skrev 2015-02-05 00:16:45 följande:
    Låt oss bara säga att du inte är ensam om att ha blivit lurad. Jag trodde som du en gång också och hatade "nazister" helhjärtat så jag vet hur du känner dig. Jag vet bättre idag och är mer sansad om jag får säga det själv.Glad

Jag upprepar, i ett futilt hopp att du ska förstå: jag har förlorat stora delar av min släkt ett par generationer tillbaka på grund av förintelsen. Och du har mage att argumentera?

Jag undrar ju vad fan din nästa plan är - att mena att Estoniakatastrofen aldrig skett, och att ingen egentligen dog där?

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2015-02-05 00:19:31 följande:
    Nja, det måste få finnas en utgångspunkt som innebär att det här tycker jag - och det gör jag oberoende av att det finns folk vars livslust tycks utgöras av att suga in allt skit som påstås om invandrare.

Annars är man ju på sätt och vis en politisk gisslan till SD.
    Jag förstår vad du menar, min poäng är att det inte spelar någon roll för populister, de kan alltid vända och vrida och ljuga och förvränga det till en win för dem.
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-05 00:24:18 följande:
    Du stödjer alltså åsiktsförtrycket oavsett om påståenden som görs stämmer i sak eller inte?
    Det finns inget åsiktsförtryck. Du får säga vad du vill, men du får stå för konsekvenserna om du bryter mot lagen. Och du har fel i sak, så det är inte ens ett argument. Du vill sprida hatiska lögner. Och du undrar varför du får skit för det.
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-05 00:47:23 följande:
    Det är vad du tror har hänt men jag påstår som sagt annat. Delar av din släkt kanske dog under kriget men inte i några gaskammare. Du kan inte tvinga på mig din "sanning" om vad som hände och förvänta dig att jag skall rätta mig efter den. Att många fler tror som du gör inte att du har rätt.
    Det finns ingen "min sanning", det finns bara fakta.

Det finns folk som tror att jorden är platt, att människor levde samtidigt med dinosaurierna eller att det finns olika människoraser också. De har, precis som du, fel. Du kan lyssna på konspirationsteorier och känna dig speciell bäst du vill. Fel har du oavsett.
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-05 04:35:58 följande:
    Nej jag har begrundat bevisen för och emot och ändrat min uppfattning medan sådana som Dorian (och antagligen du) avfärdar motstridig information utan att ens ta del av motsidans rön och kan därför omöjligt ändra sig.
    Wow, du var inte lite arrogant du... Du skapar dig alltså en fakead bild av oss för att slippa ändra din världsbild.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2015-02-05 12:44:17 följande:
    Vill man vara snäll kan man kalla Åsa Linderborg för en nyttig idiot.

Hade jag varit LO-medlem hade jag skämts över att AB utsett en sån historierevisionist till kulturchef.
    Bortsett från att det inte är historierevisionism. Hata sovjet bäst du vill, men kom inte och säg att de inte bidrog massivt i andra världskriget. DET är historierevisionism!
  • Dorian Ertymexx
    Sallysally skrev 2015-02-05 15:45:18 följande:
    Invandrare toppar i brottsstatistiken. Detta skrämmer många
    Nej det gör de inte. MÄN toppar brottsstatistiken. Med extremt mycket större överrepresentation än den som invandrare står för.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2015-02-05 21:23:51 följande:
    Det finns kanske en lösning på det där. Erbjud alla män utflyttning ur landet tillsammans med alla sina tillgångar. Kanske skulle slippa en hel del män här då. Som lite extra grädde på moset kanske ett utflyttingsbidrag proportionerligt mot antalet anmälningar kunde vara på sin plats. Det fina i kråksången är ju att när de invandrar tillbaka igen är de invandrare och således mycket mindre brottsbenägna. Detta kanske låter lite för bra för att vara sant vilket också ofta är fallet när man tillämpar Dorianlogik.
    Wow, du jobbar verkligen hårt på att framstå som mentalt mindre bemedlad va?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-02-06 10:11:45 följande:
    Ser du det som ett problem att män är överrepresenterade i brottsstatistiken, bör du väl också se det som ett problem att invandrade män är en i synnerhet överrepresenterad grupp.

Eller menar du att det är att hetsa mot invandrare att påpeka att invandrare är överrepresenterade när det gäller brottslighet, medan det inte skulle vara att hetsa mot män att påpeka att män är en överrepresenterad grupp när det gäller brottslighet? Isf gör du ju dig skyldig till ett makalöst godtycke!

Om du tycker det är fel att utpeka gemene invandrare för brottslighet som gruppen invandrare gör sig skyldig till, varför pekar du då på gemene man för brottslighet gruppen män gör sig skyldig till? Du begår ju precis samma fel du anklagar dina meningsmotståndare för!

Vad kan det bero på? För att det är lite pk sådär, att anklaga män för det ena och det andra, att kalla äldre män för "gubbslem" och liknande uttryck?
    Bortsett från att de inte är "i synnerhet" överrepresenterade. De är något överrepresenterade, och det mesta av den överrepresentationen förklaras av sociala förhållanden. Tidigare var överrepresentationen samma för social klass - men då var det svenskar som begick de brotten.

Överrepresentationen av män är som sagt massivt mycket större än överrepresentationen av invandrare. Du kan vända och vrida det hur du vill - det är faktum. Märkligt nog är du och dina bundisar såååå noga med att vilja begränsa invandringen, men har inga som helst planer på att begränsa den manliga överrepresentationen. Nej, tar man upp det är man ju "manshatare" och "batikhäxa", eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2015-02-06 12:30:55 följande:
    Vilket paradis, knappt någon brottslighet där då antar jag smile2.gif
    Det är i alla fall ett land där det är helt okey att leka med järnrör, så länge som man bara bashar "bögar", "judar" och andra ickeönskade element. Hm, kanske inget för Kenta, men resten av SD lär ju trivas som hand i handsken...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?