Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2015-02-06 16:30:13 följande:
    Invandrare är överrepresenterade relativt svenska män, men i synnerhet överrepresenterade när det gäller befolkningen i stort.

Oavsett tycker jag det är irrelevant när det gäller vilken migrationspolitik man tycker ska föras. Iaf är det et för mig.

Du är komisk av dig. När det gälller invandrarnas överrepresentation i brottsstatistiken, så börjar du kontextualisera, leta efter sociala orsaker. Men gär det gäller mäns överrepresentation, då är det minsann inte intressant att kontextualisera längre.
    Nej det är de inte. Inte bara överdriver ni överrepresentationen, ni vägrar att acceptera förklaringarna till det. Finns ett namn på folk som vill skylla allt på någons etniska bakgrund.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-02-06 16:44:22 följande:
    Tycker du det är ok med kollektiv skuldbeläggning av män?

Eller varför har du svårt att ta avstånd från det?
    Intressant. Så om man säger att män är överrepresenterade så är det kollektiv skuldbeläggning. Men det betyder samtidigt att säga att invandrare är överrepresenterade också är kollektiv skuldbeläggning. Menar du alltså att du erkänner att du ägnar dig åt kollektivt skuldbeläggande - enligt DIN terminologi, nota bene, inte min.
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2015-02-06 17:29:16 följande:
    Statistik kan ju ofta utgöra underlag för en intressant diskussion.

Som den här från SCB som kom igår

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Den-m.../

Eller den här som visar att unga män som vuxit upp med en gammaldags syn på mäns och kvinnors givna roller  är betydligt mer benägna att ta till våld eller att kränka andra än män som fått en mer nutidsanpassad uppfostran:

tinyurl.com/ndahftb
    Intressant. Det är ju precis den sortens syn som SD så gärna vill sprida.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2015-02-07 11:16:36 följande:
    Klart det finns trovärdighetsproblem när de inte är oberoende utan får sin betalning från staten.
    Jasså? Varför då? Staten har god transparans. Privata företag har det inte.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2015-02-09 22:42:46 följande:
    Sd har gång på gång röstat för skattesänkningar för de rikaste. Plus enorma skattelättnader för storbanker som redan idag går med enorm vinst.

Samtidigt klagar Sd över de stackars äldre. Enda lösningen är enligt dem att minska invandringen med 90%. Hur går detta ihop på annat sätt än en fientlighet mot alla som har en annan hudfärg än ljus?

" target="_blank">

" target="_blank">

" target="_blank">

Så snälla Sd-lobby, berätta för mig hur detta INTE är rasism?
    Precis. Det är en märklig logik att heja på ett parti som, även om de lyckades spara in på invandringen, skulle lägga pengarna på fler skattesänkningar - och hoppas att de skulle värna om de äldre. Samma parti som röstat ned skattelättnader för pensionärer, och som förrått pensionärerna för att försöka tvinga riksdagen att lyda dem. Säääkert vettigt.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-02-10 00:34:50 följande:
    Det där med "jämlikhet" är ett försåtligt begrepp. Jag tycker inte att man är jämställd om man å ena sidan tycker att det är rätt att skuldbelägga gruppen män genom att tala om mäns överrepresentation när det gäller brott, och å andra sidan tycka det är fel att påpeka invandrares överrepresentation när det gäller våldsbrott. "Jämställdhet" är ett begrepp demagoger använder för att släta över att de saknar argument.

Och om den kvinnliga Vd:n X tjänar 10 miljoner/år, och mannen Y tjänar 100 000 år, förtrycker han henne då? Det är ju din utgångspunkt, att män fötrycker kvinnor. Men som du märker är det lätt att vederlägga ditt påstående.
    Så du kallar dig själv demagog? För du gör ju exakt det, fast tvärtom med grupperna.

Och du har en väldigt onyanserad bild av jämställdhet.
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2015-02-10 00:59:40 följande:
    Skulle hemskt gärna se ett exempel på en mening där begreppet "jämställdhet" används för att släta över avsaknaden av argument.

Gillar i övrigt semantiken; män skuldbeläggs när man talar om gruppens brottsliga överrepresentation, medan överrepresentationen enbart påpekas i invandrarnas fall. Det säger rätt mycket om hur man ser på saken och framförallt, hur man konsekvent BORDE se på saken.
    Precis det jag påpekat några gånger. Helt förgäves. Ironin verkar flyga över hans huvud likt en kondor - lååååångt över hans huvud.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2015-02-10 12:50:18 följande:
    Japp, det är samma skit som här:

" target="_blank">

Wow, svart på vitt! Den där ska vi dela i rassetrådarna ofta och mycket!
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2015-02-10 14:52:26 följande:
    Som, en, gyllene kondor? Iallafall lika gåtfullt, som en guldstad.

Aja, alla har nog inte sett den serien. =P

Hen förstår nog mer än vad hen vill.
    Haha, tror jag vet vad du menar.

Jag vet inte alltså, antingen är han fasligt korkad, eller så spelar han jäkligt duktigt. För han missförstår och förvränger vad folk skriver något helt enormt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?