Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

oOOo oOOo skrev 2015-02-13 08:44:39 följande:
    Haha, visst är det komiskt. Men det är ju det som gör Dorianlogiken så rolig, krumbuktandet runt alla motsägelsefulla ideer. Ena stunden framhävs en medeltida barbarstat som krigar, terroriserar och utövar människoroffer som något bra och andra studen är den stat som sätter stopp för barbariet den onda på grund av att den krigar och terroriserar. Frågan är varför Dorian vurmar så mycket just för Inka? smile2.gif
    *klappar på* Nej, jag förstår att en del resonemang går er över huvudet.

Vurmar? Är det kul att hitta på vad andra "sagt"?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 13:37:34 följande:
    Tesen är väl ganska tydlig, se det som en studie i Dorianlogik. Varför Dorian, en antinationalist, vurmar för inkanationen, en medeltida terrorstat. Eller som förespråkare för mångkultur verkar tycka det är ett problem att inkanationen fick inslag av spansk kultur. Man kunde ju vänta sig att en person som spenderar mycket av sin tid att hata just den typen av debattörer inte själv skulle bete sig som en. Men du kanske tycker Dorianlogik är lättförståelig? Förklara gärna i så fall.
    Var har jag vurmat? Jag har berättat och förklarat. Jag har inte någonstans skrivit att inkan var vidare schyssta eller något slags förebild.

Men det är klart, om man betraktar någon som en "invandrarkramare" när hen säger att inte alla invandrare är brottslingar så blir väl resten av världssynen också lite skev...
  • Dorian Ertymexx
    Tom Araya skrev 2015-02-14 00:32:57 följande:
    Just nu hatar jag SD lite extra för deras vurmande för Putin och Ryssland.
    Borde inte det vara en varningsklocka för anti-SD'are och samtidigt en väckarklocka för vår säkerhets- och försvarspolitik?
    Vi som är anti-SD behöver väl knappast fler väckarklockor, det är rätt tydligt vad SD håller på med.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2015-02-15 14:06:52 följande:
    Hur är jag näthatare? Jag argumenterar, hatar inte.
    Ja? Du argumenterar emot SD, då är man ju tydligen näthatare!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-02-17 00:07:16 följande:
    Men det var ju inte fråga om något folkmord i Sydamerika. Det där har jag ju redan avhandlat. Knappast mitt fel att du inte är läskunnig.
    Lustigt - när svensk kultur hotas ens det lilla minsta, så är det folkmord. När folk utplånas en masse och deras kultur mosas totalt, då är det inte folkmord. Ni har en väldigt märkligt syn på saker. Som vanligt, i och för sig. Jag är mest förvånad över att jag fortfarande är förvånad.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-02-18 00:01:04 följande:
    Titta du tillbaka i tråden så ska du se att det då inte var jag som började snacka om folkmord. Och nu börjar du ju om igen...det blir inget folkmord för att du PÅSTÅR att det var det.
    Nej, det blir inte folkmord för att hen påstår det. Det är folkmord för att historiker är fasligt överens om att det är folkmord.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-02-18 23:44:26 följande:
    Magnus Uggla gjorde en låt en gång, som heter "Dum dum". Den passar rätt bra in på dig.
    Great comeback. Säger allt om din nivå grabben.
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2015-02-19 03:25:37 följande:
    Nivån klär när argumenten tar slut. Philipssons definition av folkmord bejakas här, ingen annan, och har följt den helt ordagrant och kompromisslöst. Anses den definitionen problematisk på något vis, får allt klagomålen skickas till rätt person.

Åter till huvudfrågan, som kan omformuleras så att den inte förosakas med nonsens igen; stod de spanska kolonisatörerna huvudsakligen för den grymma hanteringen av det Sydamerikanska folket, som då jag och Dorian Ertymexx upprördes över, eller de spanska emigranterna?

Det påstods nämligen implicit att Sydamerikanerna drabbades utav "invandrare" och att Sydamerikanerna "var alltså kort och gott naiva invandrarkramare" och därmed fick sina öden beseglade.

Man kan förstå skräcken för invandring när någon har fått det såhär skevt om bakfoten. För folk som tar sig markområden med våld, stjäl ursprungsbefolkningens rikedomar och tvingar på dem sina sedvänjor - kallas för kolonister, inte "invandrare"/emigranter.

Men visst kan det verka svårt att se någon större skillnad när man inte begriper att länder som exempelvis Sverige GER av sitt landområde, GER av sin rikedom och GER plats åt andra sedvänjor. Att vissa inte kan se den skillnaden, säger faktiskt allt som behövs sägas. Philipsson och gelika, har ingen vidare förståelse för koncepten "ge", "ta" och "få" överhuvudtaget.

Att bo i ett givmilt land har förväxlats med att koloniseras - för naturligtvis ser man det som att invandrare tar sig rättigheter, när man inte förstår att de har fått dem.

Det är lite roten av problemet, den mycket skumma synen på Sverige.

För, som du skriver, Sverige ger frivilligt. Vilka är då Sverige? Jo, det är vi alla. Landet som helhet, som förvaltas av riksdag och regering. Så när "jag är inte rasist"-erna menar att politikerna är onda och korrupta och skänker bort "Sverige", så säger de egentligen att 87% av befolkningen inte borde ha rätt att uttala sig, utan att bara deras åsikter ska räknas. "Mitt land" blir liksom mer bokstavligt än bildligt tolkat för dem. De tror att det är just DERAS land, inte allas som bor här.

• Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2015-02-19 23:40:19 följande:
    Sd tog noll avstånd från Breivik, snarare har han hyllats av Sd-politiker. Så det känns lite magstarkt att kräva något alls av muslimer.
    Har inte hört Stanley Sjögren ta avstånd från Fred Phelps, abortläkarmördare eller liknande. Märkligt hur just muslimer ska ta ansvar för allt folk gör som råkar dela religion med dem...
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-02-24 00:07:22 följande:

Snarare verkar det ju som att det enda viktiga samhällsproblemet för Sd-hatarna, är Sd. Övriga samhällsfrågor är ju oviktiga för er Sd-hatare. För er verkar hela existensen vara uppbyggd på detta fundament, på detta hat.

Ett sektbeteende, triggat av lajkjagande på Facebook.

Ni lägger hela ert engagemang på att vara EMOT en politik, istället för att vara FÖR en politik.

Är du för fri invandring, kämpa då för det. Men hyckla inte med att låtsas som att du är för fri invandring, om du nu inte är det, som sjuklövern har gjort, tills alldeles nyligen, vilket alla icke-hjärntvättade individer har insett för länge sen.

Det är vad du tror. Du har, som vanligt, fel.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?