• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-08 19:53:00 följande:
    Så vilka är oftast dessa oskyldiga människor, muslimer och människor från huvudsakligen muslimska länder eller andra?
    Hur ska jag veta det och spelar det någon roll?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2015-01-08 19:55:42 följande:
    Hur ska jag veta det och spelar det någon roll?
    Ge dig på en intelligent gissning då. Vilka är oftast dessa oskyldiga människor, muslimer och människor från huvudsakligen muslimska länder eller andra?
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-08 21:10:32 följande:
    Ge dig på en intelligent gissning då. Vilka är oftast dessa oskyldiga människor, muslimer och människor från huvudsakligen muslimska länder eller andra?
    När islamisterna utförde 11 september-attackerna dog ungefär 3000 människor, dom flesta amerikaner och icke-muslimer.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2015-01-08 21:16:12 följande:
    När islamisterna utförde 11 september-attackerna dog ungefär 3000 människor, dom flesta amerikaner och icke-muslimer.
    Ja. Vilka är oftast dessa oskyldiga människor, muslimer och människor från huvudsakligen muslimska länder eller andra?
  • de Robespierre
    Gert skrev 2015-01-08 19:50:43 följande:
    Det fanns inga islamistiska terrordåd i Europa för 60 år sen. De islamistiska terrorattackerna har kommit efter mångkulturens intåg, så visst är attackerna en konsekvens av mångkulturen. 
    Nej. Det som de flesta anser startade det hela med terror var 6-dagarskriget 1967 då ett antal arabiska länder med Nasser i spetsen och Sovjetunionen i ryggen ville anfalla Israel. Men Israel väntade inte på anfallet utan gick till motattack och slog de andra styrkorna. Samtidigt vann de land som de tidigare inte hade i området inkl sinaiöknen (som de däremot lämnade tillbaka). Trots freden efter det korta kriget blev det starten på en konflikt som sedan dess har pågått med terror och attentat i Mellanöstern men även i väst
    mycatbirdseat.com/wp-content/uploads/2011/01/Palestine-before-Six-Day-war-647x450.jpg

• Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-01-08 14:18:33 följande:
    Dådet i Paris är en konsekvens av mångkulturen. Den som inte inser det är bakom flötet.

Nu i Frankrike, i nästa vecka i Sverige.
    Mjaha. Så att rassar och nazzar "knackar bög" är en effekt av "mångkulturen"? Att AIK-are och DIF-are dänger varandra sönder och samman är invandringens fel? Att vissa politiker behövde leka av sig med metallrör är för att vi inte har en "ren svensk kultur" alltså? Skyll på tandvärk, som vi sade när jag var yngre.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-01-08 00:18:53 följande:
    Nej, våld är inte alltid fel. Om nån attackerar mig, försvarar jag mig, med våld. Skulle det vara något fel i det, menar du?

Dock, i det här fallet, i Paris, så tycks det handla om en religöst färgad terroristtack (islam) på det fria ordet, i form av avrättning på 12 personer + skadade.

Istället för att fördöma denna handling, börjar du i sann demagogisk anda jämföra det med pedofiler till präster, som om dessa vore terroristiska handlingar med ideologiska undertoner. Hur många präster våldför sig på barn av ideologiska skäl, för att visa upp att pedofili är det rätta sättet att leva på? Har du ingen skam i kroppen, pojk?

Vi som inte är ideologiskt övertygande om att s.k. mångkultur i sig är någonting eftersträvansvärt (i motsats till regeringen), har ju förutsett en sådan här utveckling, där olika folkgruppers intressen står mot varandra.

Hur många svenska journalister vågar göra satir på islam & muslimer? Just det, terror. Man vågar inte. Ett steg bort från demokratin. Däremot förlöjligas kristendomen var och varannan dag, t.o.m. på bästa sändningstid, utan att det ens uppfattas som speciellt polemiskt. Det stör inte mig. Det som stör mig är att det fria ordet tydligen inte ska kunna tillämpas på islam och profeten Muhammed, med mindre än att man riskerar livhanken.
    Fler än de som vågar ifrågasätta - utan satir utan helt ärligt och rakt - SD.

Och kom inte och snacka om demagogi när du storstilat försöker få tre personers agerande att spilla över på 1,5 MILJARDER individer. Det är rasism och islamofobi, vare sig mer eller mindre. Du försöker sprida ditt hat över tolv döda människors lik. Känns det bra? Är du stolt över dig själv nu?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2015-01-08 17:39:43 följande:
    Er favorithistoriker Henrik Arnstad skrev 2008 att danska satirtecknare får skylla sig själva om de mördas.

web.archive.org/web/20150108003710/http:/www.webbsidor.com/
    Och din favoritpolitiker Adolf Hitler tyckte att man skulle utrota alla oliktänkande. Va? Vaddå "Hitler är inte din favoritpolitiker", du vet ju vad jag tycker så då vet jag vad du tycker.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2015-01-08 17:45:46 följande:
    Rubbade människor har en tendens att bli religösa fanatiker, speciellt inom islam.
    Nej, inte speciellt inom islam. Det är lika illa bland alla religioner. Eller, okey, SD är kanske snäppet värre än alla andra religioner.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2015-01-08 19:50:43 följande:
    Det fanns inga islamistiska terrordåd i Europa för 60 år sen. De islamistiska terrorattackerna har kommit efter mångkulturens intåg, så visst är attackerna en konsekvens av mångkulturen. 
    Aha. Så, säg mig, vilket slags "mångkultur" drabbades Irland av före 70-talet? Eller Baskien? Eller Tyskland? Bara undrar...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?