• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert

Så har 12 oskyldiga människor mördats i Profeten Muhammeds och Allah namn. Jimmie Åkesson hade rätt när han sa att islam är Sveriges största hot sedan andra världskriget.

Varför demonstrerar inte de så kallade antirasisterna mot islamistiskt våld?

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-01-07 16:56:20 följande:

Så har 12 oskyldiga människor mördats i Profeten Muhammeds och Allah namn. Jimmie Åkesson hade rätt när han sa att islam är Sveriges största hot sedan andra världskriget.

Varför demonstrerar inte Sd mot rasism? Nej just ja, dumt att demonstrera mot sig själva.

Sd-politiker försöker just nu överträffa sig själva i att vinna billiga politiska poäng på Twitter av detta terrorangrepp.

Detta trots att partiet själva avskyr media och helst vill tysta det fria ordet.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-01-07 17:24:10 följande:
    Varför demonstrerar inte Sd mot rasism? Nej just ja, dumt att demonstrera mot sig själva.

Sd-politiker försöker just nu överträffa sig själva i att vinna billiga politiska poäng på Twitter av detta terrorangrepp.

Detta trots att partiet själva avskyr media och helst vill tysta det fria ordet.
    Så du menar om antirasisterna demonsterar mot islamistiskt våld demonsterar dom mot sig själva. Det ligger nog något i det.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2015-01-07 16:56:20 följande:

Aha. Så - när tolv människor mördas så blir 1,5 miljarder människor autmagiskt medskyldiga.

Betyder det att alla kristna är medskyldiga när kristna högerextremister mördar folk, såsom Breivik? Eller när präster förgriper sig på barn, är det också hela kristenhetens fel och ansvar då? När abortmotståndare mördar läkare, är det också påvens, Desmond Tutus och Pastor Stanley Sjögrens fel och ansvar? För det är vad du skriver.

Våld är alltid fel, oavsett om det är tolv fransmän som dödas av en liten grupp galna islamister eller sjutton antirasister, vänsteraktivister eller andra som mördas av lika galna högerextrema i Sverige. Märkligt nog vill ni bara peka finger när det är de förra som står för dödandet, och gömma när de senare står för det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-07 17:45:51 följande:
    Aha. Så - när tolv människor mördas så blir 1,5 miljarder människor autmagiskt medskyldiga.

Betyder det att alla kristna är medskyldiga när kristna högerextremister mördar folk, såsom Breivik? Eller när präster förgriper sig på barn, är det också hela kristenhetens fel och ansvar då? När abortmotståndare mördar läkare, är det också påvens, Desmond Tutus och Pastor Stanley Sjögrens fel och ansvar? För det är vad du skriver.

Våld är alltid fel, oavsett om det är tolv fransmän som dödas av en liten grupp galna islamister eller sjutton antirasister, vänsteraktivister eller andra som mördas av lika galna högerextrema i Sverige. Märkligt nog vill ni bara peka finger när det är de förra som står för dödandet, och gömma när de senare står för det.
    Du läser saker som fan läser bibeln.
  • VPK
    nihka skrev 2015-01-05 22:07:02 följande:
    Nej, jag är arbetslös/död. Du då?
    okej, förklarar varför du sitter här så mycket.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-01-07 17:32:15 följande:

Så du menar om antirasisterna demonsterar mot islamistiskt våld demonsterar dom mot sig själva. Det ligger nog något i det.

Gert, du blir nog nästa Sd-partiledare med dina färdigheter i att lyckas vränga och undvika att svara. Och vi antirasister skulle jubla ty sd's dagar vore ännu snabbare räknade.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-07 17:45:51 följande:

Nej, våld är inte alltid fel. Om nån attackerar mig, försvarar jag mig, med våld. Skulle det vara något fel i det, menar du?

Dock, i det här fallet, i Paris, så tycks det handla om en religöst färgad terroristtack (islam) på det fria ordet, i form av avrättning på 12 personer + skadade.

Istället för att fördöma denna handling, börjar du i sann demagogisk anda jämföra det med pedofiler till präster, som om dessa vore terroristiska handlingar med ideologiska undertoner. Hur många präster våldför sig på barn av ideologiska skäl, för att visa upp att pedofili är det rätta sättet att leva på? Har du ingen skam i kroppen, pojk?

Vi som inte är ideologiskt övertygande om att s.k. mångkultur i sig är någonting eftersträvansvärt (i motsats till regeringen), har ju förutsett en sådan här utveckling, där olika folkgruppers intressen står mot varandra.

Hur många svenska journalister vågar göra satir på islam & muslimer? Just det, terror. Man vågar inte. Ett steg bort från demokratin. Däremot förlöjligas kristendomen var och varannan dag, t.o.m. på bästa sändningstid, utan att det ens uppfattas som speciellt polemiskt. Det stör inte mig. Det som stör mig är att det fria ordet tydligen inte ska kunna tillämpas på islam och profeten Muhammed, med mindre än att man riskerar livhanken.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-01-08 00:18:53 följande:

Nej, våld är inte alltid fel. Om nån attackerar mig, försvarar jag mig, med våld. Skulle det vara något fel i det, menar du?

Dock, i det här fallet, i Paris, så tycks det handla om en religöst färgad terroristtack (islam) på det fria ordet, i form av avrättning på 12 personer + skadade.

Istället för att fördöma denna handling, börjar du i sann demagogisk anda jämföra det med pedofiler till präster, som om dessa vore terroristiska handlingar med ideologiska undertoner. Hur många präster våldför sig på barn av ideologiska skäl, för att visa upp att pedofili är det rätta sättet att leva på? Har du ingen skam i kroppen, pojk?

Vi som inte är ideologiskt övertygande om att s.k. mångkultur i sig är någonting eftersträvansvärt (i motsats till regeringen), har ju förutsett en sådan här utveckling, där olika folkgruppers intressen står mot varandra.

Hur många svenska journalister vågar göra satir på islam & muslimer? Just det, terror. Man vågar inte. Ett steg bort från demokratin. Däremot förlöjligas kristendomen var och varannan dag, t.o.m. på bästa sändningstid, utan att det ens uppfattas som speciellt polemiskt. Det stör inte mig. Det som stör mig är att det fria ordet tydligen inte ska kunna tillämpas på islam och profeten Muhammed, med mindre än att man riskerar livhanken.

Anser du att det är demokratiskt med en särskild lagstiftning för "invandrare"?

Sannolikt gör du det eftersom din åsikt är färgad av din politiska övertygelse.

I en demokrati ska medborgarskapet vara lika och med samma rättigheter för alla dess medborgare, det är en av demokratiprinciperna. Detta vill Sd göra avsteg från enligt en riksdagsmotion av bla Kent Ekeroth.

kommentar?
  • sjuttiofemman

Vidrigt att se hur Sd hycklar på Twitter nu. De säger sig värna yttrandefriheten men tar samtidigt alla chanser de kan att försöka tysta media. Skämmes tamejfan!

Svar på tråden Varför hatar folk SD?