• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-01-05 21:18:47 följande:
    Bara för att jag inte vill att Sverige ska bli ett muslimskt land med böneutrop innebär det inte att jag är rädd eller hatisk.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Ja men är det inte en skillnad mellan att inte vilja något och att dagligen flera månader i rad skriva spaltmeter med kritik mot invandring och islam. Jag tolkar det som rädsla och hat.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2015-01-05 21:08:44 följande:
    Ja, undrar varför. Kanske är Svenska kyrkan lika "löjlig" som Tysklands protestantiska kyrka om man inte vill "utropa islam till fiende"?
    Så typiskt SD-tänk - "Vi ska värna om den svenska kristenheten - men bara när den lyder oss: säger den emot oss är den löjlig och PK!!!"
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Gert skrev 2015-01-05 21:22:43 följande:
    17-åringen skrek antagligen kristna ord som "jävla horunge" och "din fitta". Den här människan är även åtalad för ohörsamhet mot ordningsmakten. Det är troligt att hen kommer rösta på Vänsterpartiet i nästa val.
    "Antagligen"?

"Troligt"?

Har du inget du kan belägga?

• KillBill
    Gert skrev 2015-01-05 21:22:43 följande:
    17-åringen skrek antagligen kristna ord som "jävla horunge" och "din fitta". Den här människan är även åtalad för ohörsamhet mot ordningsmakten. Det är troligt att hen kommer rösta på Vänsterpartiet i nästa val.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Har du kommit fram till att det även finns rötägg bland antirasisterna. Grattis
  • nihka
    kenneth768768 skrev 2015-01-05 21:24:03 följande:
    Kanske skulle man börja med utrycken "religions-rasism", "ras-rasism" och "kultur-rasism" i de fall där det är tvetydigt. Och kanske som en början i att folkbilda ang de olika typerna av rasism.
    Nä, det räcker med att man fattar att det alltid handlar om att bedöma individer efter vilka de är och inte efter vad de gör.
  • nihka
    KillBill skrev 2015-01-05 21:27:17 följande:
    Har du kommit fram till att det även finns rötägg bland antirasisterna. Grattis
    Nej, Gert har kommit fram till att de bara finns där.
  • oOOo  oOOo
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-05 21:25:58 följande:
    Så typiskt SD-tänk - "Vi ska värna om den svenska kristenheten - men bara när den lyder oss: säger den emot oss är den löjlig och PK!!!"
    Man skulle kunna säga att det är typiskt fanatikertänk att tycka det är konstigt att inte köpa koncept med hull och hår. Det är ett sundhetstecken att kunna se för och nackdelar med saker Dorian Solig
  • KillBill
    nihka skrev 2015-01-05 21:29:51 följande:
    Nej, Gert har kommit fram till att de bara finns där.
    Hmm förmodligen. Debatten känns något polariserad
  • Gert
    nihka skrev 2015-01-05 21:26:09 följande:
    "Antagligen"?

"Troligt"?

Har du inget du kan belägga?
    Det finns massor med videor som visar hur antidemokraterna störde Åkessons torgmöten. Det är bara att söka på youtube.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-01-05 21:27:17 följande:
    Har du kommit fram till att det även finns rötägg bland antidemokraterna. Grattis
    Nej, det har jag vetat länge. Antidemokrater har funnits i alla tider.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?