• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2017-04-21 11:49:45 följande:
    Jag skulle tycka att det vore ett sorgligt svenskt fattigdomsbevis om du som judinna inte kände att du är lika mycket svensk som alla andra svenskar och att det bara är extremister bland muslimer med skrumpna hjärnor som tycker något annat. Eller fått för sig att du måste välja - som den synnerligen obehagliga sverigedemokraten Björn Söder riksdagen haft den dåliga smaken att utse till talman.

Om du flyttar till Israel hoppas jag att det just innebär att du flyttar till något, inte bort från något.

Vad blir du då förresten - svensk och israel :)
    Inte bara extremister bland muslimer utan också extremister bland sverigedemokrater eller andra rasistgrupperingar.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • monkees
    Abegayle70 skrev 2017-04-21 11:36:52 följande:
    Jag är också nyfiken.

Känner du dig förnedrad av att jag som judinna betraktar mig som svensk?
    ???WHAT? Liksom snacka om att missuppfatta precis ALLT jag uttrycker. När det gäller samer så påpekar jag att det inte alls är självklart att de kallar sig svenskar. Kanske säger de att de är svenska samer? Jag har ingen aning. Känner inga samer. De har ju full frihet att själva välja. Och så kommer du dragande med att du är judinna och så skulle jag liksom känna mig "förnedrad" när du kallar dig svensk. Är du verkligen på riktigt? Snacka om att dammsuga tillvaron efter ngt att EV lyckas bli kränkt av.
  • monkees
    Abegayle70 skrev 2017-04-21 09:01:46 följande:
    Det är bara en bråkdel av alla konstiga teorier om judar son sd:are sprider. Jag håller mig så långt ifrån såna partier och politiker som bara är möjligt.
    Och alla som röstar på F! är militanta lesbianska veganer med rosa hår.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-04-21 11:49:45 följande:
    Jag skulle tycka att det vore ett sorgligt svenskt fattigdomsbevis om du som judinna inte kände att du är lika mycket svensk som alla andra svenskar och att det bara är extremister bland muslimer med skrumpna hjärnor som tycker något annat. Eller fått för sig att du måste välja - som den synnerligen obehagliga sverigedemokraten Björn Söder riksdagen haft den dåliga smaken att utse till talman.

Om du flyttar till Israel hoppas jag att det just innebär att du flyttar till något, inte bort från något.

Vad blir du då förresten - svensk och israel :)
    FDFMGA skrev 2017-04-21 11:51:25 följande:
    Inte bara extremister bland muslimer utan också extremister bland sverigedemokrater eller andra rasistgrupperingar.
    Nä jag flyttar till någonting, inte för att komma ifran Sverige. De flesta där identifirerar sig som israeler, jag kommer väl att räkna mig som israel med svensk bakgrund.
    Jag kommer ju inte direkt sakna SD och övriga extremister. Det finns såna i Israel också, tyvärr...

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Abegayle70
    monkees skrev 2017-04-21 11:55:04 följande:
    ???WHAT? Liksom snacka om att missuppfatta precis ALLT jag uttrycker. När det gäller samer så påpekar jag att det inte alls är självklart att de kallar sig svenskar. Kanske säger de att de är svenska samer? Jag har ingen aning. Känner inga samer. De har ju full frihet att själva välja. Och så kommer du dragande med att du är judinna och så skulle jag liksom känna mig "förnedrad" när du kallar dig svensk. Är du verkligen på riktigt? Snacka om att dammsuga tillvaron efter ngt att EV lyckas bli kränkt av.
    Eftersom du inte vet kan du ju kanske ta till dig vad de själva säger...

Enligt egna erfarenheter är ju Sd:are de mest kränkta i hela landet. Åtminstone enligt Sdarna själva.
  • monkees
    Abegayle70 skrev 2017-04-21 13:15:28 följande:
    Eftersom du inte vet kan du ju kanske ta till dig vad de själva säger...

Enligt egna erfarenheter är ju Sd:are de mest kränkta i hela landet. Åtminstone enligt Sdarna själva.
    Jaså? Menar du att det finns en studie gjord där SD.are i hela landet fått uttala sig? Liksom vem gör en sådan studie? Begriper inte varför vi SD:are skulle vara mer kränkta än andra....................! Liksom VARFÖR?
  • monkees
    monkees skrev 2017-04-21 13:29:06 följande:
    Jaså? Menar du att det finns en studie gjord där SD.are i hela landet fått uttala sig? Liksom vem gör en sådan studie? Begriper inte varför vi SD:are skulle vara mer kränkta än andra....................! Liksom VARFÖR?
    *hoppsan ser att det står "enligt egna erfarenheter"! Jo men du måste förstå att även om du känner ett par bittra SD:are så är de inte representativa för hela väljarkåren! Det förstår du väl?
  • Abegayle70
    monkees skrev 2017-04-21 13:30:47 följande:

*hoppsan ser att det står "enligt egna erfarenheter"! Jo men du måste förstå att även om du känner ett par bittra SD:are så är de inte representativa för hela väljarkåren! Det förstår du väl?

Tycker det verkar som om hela SD med svans bölar om att de inte får lov att vara med och bestämma. Nu har ju jag bara varit här ert knappt halvår, men det är samma gruppgråtande på andra sajter också.
  • monkees
    Abegayle70 skrev 2017-04-21 13:35:17 följande:
    Tycker det verkar som om hela SD med svans bölar om att de inte får lov att vara med och bestämma. Nu har ju jag bara varit här ert knappt halvår, men det är samma gruppgråtande på andra sajter också.
    Men du kanske inte ska forma din världsbild utifrån hur det ser ut här på FL? Liksom vidga dina vyer är ett gott råd från en mycket vänligt sinnad SD:are.
  • Abegayle70
    monkees skrev 2017-04-21 13:39:41 följande:
    Men du kanske inte ska forma din världsbild utifrån hur det ser ut här på FL? Liksom vidga dina vyer är ett gott råd från en mycket vänligt sinnad SD:are.
    Jodå, tack det gör jag.

Flera ledande sverigedemokrater har förintelseförnekare och smygnazister som facebookvänner. Till och med riksdagsledamöter. Jag vill inte ta i ett sånt parti med tång.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?