• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Abegayle70

Ingrid Carlqvist, som brukar beundras av sverigedemoktater, har nu rättat in sig i ledet och öppet gått fullt ut som förintelseförnekare. Medverkar även i den nynazistiska podcasten "motgift". Kräks

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • KillBill

Tidigare kunde vi läsa att SD i Luleå vill storsatsa på att utveckla den skånska landsbygden och norrbottningarna var allt annat än imponerade..

Nu har SD i Krokom lagt en motion om satsningar på tunnelbana. Valfläsket kommer tidigt i år! Vad tror ni att Krokoms drygt 2 000 innevånare tycker om detta?

• Tom Araya

Man kan fråga sig hur detta kommer sig...kan i alla fall diskuteras...

SD ökar kraftigt bland väljare med utländsk bakgrund

10,3 procent av kvinnor med utländsk bakgrund har störst sympati för Sverigedemokraterna. Det visar SCB:s partisympatiundersökning.

Sverigedemokraterna ökar kraftigt bland väljare med utländsk bakgrund.

I maj 2014 hade partiet 1,6 procent stöd bland kvinnor med utländsk bakgrund. I dag är det 10,3 procent som har störst sympati för Sverigedemokraterna i riksdagen.

Bland män med utländsk bakgrund har partiet gått från 2,5 procent till 15,4 procent sen maj 2014.

...

www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda%3Apd%3Any%3A20170607%3Asd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda%3Anyh

• FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-06-07 21:30:25 följande:

10,3 procent av kvinnor med utländsk bakgrund har störst sympati för Sverigedemokraterna. Det visar SCB:s partisympatiundersökning.

I maj 2014 hade partiet 1,6 procent stöd bland kvinnor med utländsk bakgrund. I dag är det 10,3 procent som har störst sympati för Sverigedemokraterna i riksdagen.

Bland män med utländsk bakgrund har partiet gått från 2,5 procent till 15,4 procent sen maj 2014.

...

www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-kraftigt-b...

Det vore intressant att få detta nedbrutet på regioner. 

Jag skulle gissa att SD har ett relativt sett mycket starkt stöd bland invandrare från Östeuropa.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-06-07 21:30:25 följande:

...

www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda%3Apd%3Any%3A20170607%3Asd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda%3Anyh

Jag vet inte om det är så konstigt. SD moralkonservativa politik där man bl.a. vill begränsa kvinnors rätt att själv besluta om en abort kan säkert attrahera invandrare som tycker likadant.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-06-07 22:07:39 följande:
    Jag vet inte om det är så konstigt. SD moralkonservativa politik där man bl.a. vill begränsa kvinnors rätt att själv besluta om en abort kan säkert attrahera invandrare som tycker likadant.
    Skulle abortfrågan enbart locka invandrare att rösta på sd? Det känns inte särskilt sannolikt. Borde inte då kd kunna få minst lika stor del röster från invandrade?
    FDFMGA skrev 2017-06-07 21:47:06 följande:
    Jag skulle gissa att SD har ett relativt sett mycket starkt stöd bland invandrare från Östeuropa.
    Det kan ligga något i det.

• KillBill
    Tom Araya skrev 2017-06-07 22:26:55 följande:
    Skulle abortfrågan enbart locka invandrare att rösta på sd? Det känns inte särskilt sannolikt. Borde inte då kd kunna få minst lika stor del röster från invandrade?
    FDFMGA skrev 2017-06-07 21:47:06 följande:Jag skulle gissa att SD har ett relativt sett mycket starkt stöd bland invandrare från Östeuropa.
    Det kan ligga något i det.

Abortfrågan var bara ett exempel på den moralkonservativa politik som SD företräder.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-06-07 22:51:26 följande:
    Abortfrågan var bara ett exempel på den moralkonservativa politik som SD företräder.
    Ja, men det är nog ett av rätt få exempel hos sd som delas av många moralkonservativa oavsett kulturell bakgrund.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?