• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-04-23 11:44:51 följande:

Jag upplever att förhållandet sd - Ryssland idag är liknande det som var mellan
    s - Sovjetunionen under kalla kriget, fast sämre dolt i sd.

Utveckla vad du menar. Om det är något som S dolde under de kalla krigets dagar så var det de nära samarbetet som Sverige hade med USA och Nato.
  • Ewald01

Varför hatas partier som SD i Europa?

Här är en förklaring av detta:

Högerpopulistiska FPÖ (som kan vinna presidentvalet i Österrike och blev landets största parti vid första valomgången) har funderingar kring att Sydtirol ska lämnas tillbaka till Österrike av Italien. Han vill att Tirol återförenas.

diepresse.com/home/politik/innenpolitik/4982425/Strache-fordert-Referendum-zur-Wiedervereinigung-Tirols

Högerpopulisternas ordförande kräver att italienska regeringen tillåter en folkomröstning. Sydtirolarna ska bestämma själv!

Han får nu kritik av både sydtirolska och italienska politiker.

kurier.at/politik/inland/suedtirols-landeshauptmann-arno-kompatscher-kritisiert-strache-wegen-referendumsforderung/197.201.046

De är dessutom oroliga för en högerpopulistisk president i Österrike.

• Tom Araya

30 maj 2013

Sverigedemokraterna tjänar på försvarsfrågan ? Moderaterna agerar förvirrat

Är Moderaterna på väg att tappa försvarspolitiken? Moderaterna är av tradition det försvarsvänliga partiet. Vårens långa debatt där snart sagt samtliga centrala företrädare för M pratat i nattmössan riskerar att skada partiet. Väljarna är osäkra och hur märkligt det än kan tyckas ser det ut som att det är SD som vinner på röran.

stefanolsson.nu/2013/05/30/sverigedemokraterna-tjanar-pa-forsvarsfragan-moderaterna-agerar-forvirrat/

• KillBill
    Tom Araya skrev 2016-06-18 15:40:33 följande:

30 maj 2013

Sverigedemokraterna tjänar på försvarsfrågan ? Moderaterna agerar förvirrat

Är Moderaterna på väg att tappa försvarspolitiken? Moderaterna är av tradition det försvarsvänliga partiet. Vårens långa debatt där snart sagt samtliga centrala företrädare för M pratat i nattmössan riskerar att skada partiet. Väljarna är osäkra och hur märkligt det än kan tyckas ser det ut som att det är SD som vinner på röran.

stefanolsson.nu/2013/05/30/sverigedemokraterna-tjanar-pa-forsvarsfragan-moderaterna-agerar-forvirrat/

Vad vill du säga med denna artikel från 2013?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-06-18 15:55:57 följande:
    Vad vill du säga med denna artikel från 2013?
    Den är fortfarande aktuell, men lägg till socialdemokraterna i den förvirrade skaran.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-05-03 19:36:08 följande:
    Utveckla vad du menar. Om det är något som S dolde under de kalla krigets dagar så var det de nära samarbetet som Sverige hade med USA och Nato.
    Sovjet hade mängder av hemliga möten med Socialdemokraterna för att försöka påverka dem till en mer Sovjetvänlig politik och Sovjetvänlig stämning i det svenska samhället.
  • Tom Araya
    2016-09-03 19:43

Aftonbladet: SD anställde ryss till riksdagskansliet
    Enligt Schibsted/Aftonbladet är den av SD-"all media ljuger"-svansen uppskattade bloggaren Egor Putilov anställd av Sverigedemokraternas riksdagskansli. Han uppträder också enligt Aftonbladet under flera olika alias där han också ska ha publicerat vitt skilda åsikter och även debatterat mot sig själv via medias debattsidor. Ännu en rysk koppling finns alltså mellan Putins svenska arm bland "Sverigevännerna" i Sverigedemokraterna och Ryssland och uppenbarligen är det inte bara "all media" som ljuger.

cornucopia.cornubot.se/2016/09/aftonbladet-sd-anstallde-rysk.html
Svar på tråden Varför hatar folk SD?